Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه قاسمی طوسی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز مادر و هفته زن با بیان اینکه بانوان با خواسته ها و مطالبات مختلفی روبرو هستند اظهار داشت: گروه های مختلفی جامعه هدف امور بانوان به شمار می روند.

وی با اشاره به برنامه های کارگاهی و مناسبتی مربوط به امور بانوان افزود: برای اولین بار پنج صدم درصد از اعتبارات هزینه ای استان طبق مصوبه مجلس به امور بانوان تخصیص یافت که شامل ۲۸۰ میلیون تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مازندران جزو اولین استان هایی بود که با ابلاغ اعتبار، اقدام به اجرای طرح هایی در حوزه امور بانوان کرده است.

قاسمی طوسی با اشاره به تصویب چهار طرح در حوزه بانوان در استان گفت: آموزش مهارت های زندگی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی از جمله طرح ها است و اکنون در مرحله پایانی این طرح ها هستیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اظهار اینکه هشت مدرسه دخترانه ساری برای اجرای طرح ها انتخاب شده اند گفت: طرح آموزش مهارت های زندگی با استقبال کم نظیر دانش آموزان و خانواده ها مواجه شده است.

وی افزود: طراحی و ایجاد اتاق کارآفرینی پایدار از دیگر طرح ها در حوزه بانوان بوده زیرا عمده مسائل در حوزه اشتغال بانوان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ارتقای مهارت های شغلی زنان متناسب با نیازهای جامعه و خانواده را از دیگر طرح ها بیان کرد و گفت: با کمک تسهیل گران جهاد کشاورزی و با مرکز شهرهای ساری، تنکابن، بابل و بابلسر کلاس های آموزشی درنظر گرفته شده است.

 وی آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی را هزار و ۹۲۸ نفر، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد دو هزار و ۵۲۶ نفر، زنان خانه دار بیمه شده ۱۳ هزار و ۴۰۱ نفر و قالیباف بیمه شده را ۲۴ هزار و ۳۶۱ نفر اعلام کرد.

کد خبر 4547820

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مازندران روز زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نرجس نیازمند بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم گفت: کمیسیون زنان و خانواده در اردیبهشت ماه سال گذشته و به دنبال مطالبات بانوان قمی در شورای اسلامی شهر قم تشکیل شد.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم افزود: در ابتدای دوره فعالیت شورای شهر قم در دوره ششم کارگروهی مباحث مربوط به زنان و بانوان را دنبال می کرد و موضوعات متناسب با این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت، حمایت از مشاغل خانگی در راستای تقویت اقتصاد خانوارها و همچنین حمایت از محافل قرآنی بانوان در راستای تقویت تربیت دینی از اولویت های کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم بوده است.

نیازمند ادامه داد: ۱۳ بوستان در سطح شهر قم به منظور برپایی بازارچه هایی برای حمایت از تولیدات خانگی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تقویت امر ورزش بانوان از مطالبات خانم ها بوده که در این راستا در برخی از بوستان ها ورزش صبحگاهی راه اندازی شد و به دنبال گسترش ورزش همگانی در سطح شهر قم هستیم.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در شهر قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088185

دیگر خبرها

  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند