Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@06:29:25 GMT

محیط های علمی اخلاق مدارتر است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۳۰۶۶

محیط های علمی اخلاق مدارتر است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدعلی جعفری روز چهارشنبه در همایش ملی نماز، هویت و جوانان در دانشگاه بیرجند افزود: امروز دانشجوی ما پیشنهاد دهنده برای فضیلت های دینی و اسلامی است در حالی که در دوره رژیم ستمشاهی از این فضیلت ها فراری بود و این تفاوتی است که نظام اسلامی در دیدگاه ها ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: باید خداوند را شاکر باشیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی تنفس می کنیم و در دانشگاه ها اعتکاف ها که برگزار می شود می بینیم چقدر جوانان ما به دنبال این مسائل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس همایش ملی نماز، هویت و جوانان ادامه داد: در این همایش دنبال این بودیم که دغدغه بیشتر در محیط و توجه ویژه متولیان و مدیران به امر نماز باشد.
وی گفت: به دلیل گرفتاری های زیادی که به لحاظ کاری برای همه ما پیش می آید، متاسفانه توجه به نماز در بعضی موارد آخر کار قرار می گیرد.
حجت الاسلام جعفری افزود: باید سمت و سوی حرکت های خود را با اذان تنظیم کنیم و هیات وزیران هم تاکید دارد که برای نماز وقت گذاشته شود و رئیس هر دستگاه را مسئول اقامه نماز قرار داده اند که با توجه به مصوبه هیات وزیران، نماز بلافاصله بعد از اذان برگزار شود.
وی گفت: نماز مظهر عبودیت و بندگی است و همه برنامه ها بر این اساس باید تنظیم شود.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند اضافه کرد: در نظرسنجی که دانشگاه بیرجند به تازگی انجام داده 80 درصد دانشجویان ما پایبندی به نماز دارند فقط ممکن است آخر وقت یا اول وقت نماز خود را بخوانند اما مهم این است این سهم بزرگ از دانشجویان دغدغه نماز دارند.
وی گفت: مسئولان مربوط فضای مناسب را برای دانشجو فراهم کنند تا دانشجو از این فضیلت به بهترین شکل استفاده کند و شناسایی موانع در این مسیر و رفع آن از دیگر اهداف برگزاری همایش است.
دبیر علمی همایش ملی نماز، هویت و جوانان هم گفت: وقتی فرایض دینی را مورد مطالعه قرار می دهیم هیچ فریضه ای در جایگاه و اهمیت نماز نیست و آثار بزرگی برای جامعه و روح انسانی دارد.
حجت الاسلام سید حسن حسینی افزود: ما مسلمانان کمتر در این خصوص تحقیق کردیم اما غربی ها که اعتقادی به نماز مثل ما ندارند تحقیق کردند و دانشگاه هاروارد آمریکا در این زمینه تحقیق می کند و درباره نقش مسح کشیدن در نماز می گویند همه انرژی های منفی انسان دفع و انرژی های مثبت جذب می شود.
وی گفت: نظر محققان غربی این است که رکوع و سجده ما همان اثر ورزش هایی را دارد که دکترها برای افرادی که دچار ناراحتی ستون فقرات هستند، تجویز می کنند.
وی اظهار داشت: اگر فردی بخواهد در دنیا آرامش و آسایش داشته باشد راهش توجه به نماز است چون امروز گمشده بشر پول و مقام نیست امروز نداشتن آسایش و آرامش مشکل بشر است.
عضو هیات علمی دنشگاه بیرجند افزود: این همایش در محورهای روانشناسی، اجتماعی و عرفانی است که از 15 شهریور ماه امسال فراخوان ارائه مقالات اعلام شد و تاکنون 157 پژوهشگر در این همایش شرکت کردند.
وی از ارسال 109 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: چهار داور کار داوری مقالات را انجام دادند که 21 مقاله به عنوان ارائه شفاهی و 27 مقاله به عنوان پوستر پذیرفته شد و 21 عنوان نیز در کتابچه مقاله ها چاپ می شود.
7559*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اخلاق تنفس دانشجو دانشگاه هاروارد نظام مقدس جمهوری اسلامی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی

علیرضا قره حسنلو در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن درخواست استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای ایجاد تصفیه خانه‌های لوکال در سطح شهرها و روستاها اضافه کرد: از این طریق می‌توانیم بسیاری از معضلات محیط زیستی را برطرف کنیم.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده توسط شورای عالی امنیت ملی، برخی روستاها به تصفیه خانه‌های لوکال نیاز دارند که آبریز آنها در سطح رودخانه‌های کرج و شهر شاهرود سرازیر نشود که تصفیه خانه‌های لوکال می‌توانند این آلودگی‌ها را کاهش دهند.

رئیس شورای اسلامی استان البرز عنوان کرد: با توجه به اینکه گاهاً بیش از ۷۰ درصد آلودگی هوا به دلیل استفاده از وسایل نقلیه فرسوده است، نیاز داریم نگاه ویژه ای به موضوع محیط زیست شود و برای بهسازی این ناوگان از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست استفاده کنیم.

قره حسنلو با بیان اینکه جرایم صنایع آلاینده یا مالیات سبز طی چند سال اخیر کمتر به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است، گفت: یکی از مشکلات موجود در سطح شهرک‌های صنعتی عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه است.

وی ادامه داد: غالباً پیمانکار وجود دارد اما زمین اختصاص پیدا نمی‌کند که بتوانیم از این ظرفیت برای سایت مدیریت پسماند و بازیافت استفاده کنیم. این موضوع یکی از دغدغه‌های ماست که امیدواریم با کمک و همراهی مسؤولان مربوطه اقدامات مناسب و لازم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی استان البرز عنوان کرد: با توجه به اینکه البرز استانی پرتراکم است، نیاز به محلی برای دپوی نخاله‌های ساختمانی هستیم اما زمین مناسب نداریم که درخواست می‌کنیم، در ضوابط و مقررات این حوزه یک بازنگری انجام شود.

قره حسنلو با اشاره به اهمیت ایجاد خانه‌های محیط زیست به صورت عملیاتی مطرح کرد: قبلاً ما درخواست و تفاهم نامه همکاری را با اداره کل محیط زیست البرز امضا کردیم و اکنون آماده‌ایم که ایجاد خانه‌های محیط زیست را در سطح شهرها و روستاها با حضور افراد متخصص پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا در قالب طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها، نسبت به در نظر گرفتن ساختاری برای ادارات محیط زیست شهرداری‌ها اقدام شود تا بتوانیم گام‌های مؤثری با همکاری اداره کل حفاظت محیط استان در این حوزه برداریم.

رئیس شورای اسلامی استان البرز با توجه به حفاظت شده بودن زمین‌ها در جاده چالوس گفت: درخواست ما این است که زمینی به دهیاران واگذار شود تا بتوانند در آن نسبت به تفکیک زباله و هدایت زباله‌های تر به سمت حلقه دره اقدام کنند.

قره حسنلو با اشاره به اینکه با استقرار دستگاه زباله سوز نیز می‌توانیم بوی نامطبوع زباله‌ها را از بین ببریم، اظهار کرد: نه فقط شهرداری‌ها و شورای اسلامی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بلکه تمام مسؤولان باید در راستای کاهش آلودگی هوا پای کار بیایند.

کد خبر 6095488

دیگر خبرها

  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی
  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد