Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جاسم غضبانپور عکاس مستند اجتماعی و داور جشنواره‌های مختلف عکاسی واضح بودن فراخوان جشنواره‌ها را یکی از راه‌های شناخت هر چه بیشتر عکاس از اهداف برگزار کنندگان آن بر شمرد و اظهار داشت: انتخاب یک متن فراخوان مناسب و به دور از هر گونه ابهام می‌تواند کمک کند تا آثار بی ارتباط کمتری به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک اگر در متن جشنواره با ابهاهاماتی روبرو باشیم و یا اعضای هیأت داورانی که برای ارزیابی آثار انتخاب می‌شوند در حد خیلی مطلوبی نباشند، ممکن است که با اقبال جامعه عکاسان روبرو نشویم.

وی برگزاری جشنواره‌های هنری و آثار هنرمندان را در نمایش هر چه بهتر بحران آب به مردم مفید خواند و گفت: این گونه حرکت‌های فرهنگی و نمایش مشکلات زیست محیطی از قبیل آب که به واقع نبودن آن معضل اساسی برای مردم ایجاد می‌کند، باید تنها محدود به یک یا چند دوره جشنواره نباشد بلکه با برنامه‌ریزی و مدون بودن دبیرخانه آن در طول سال و ترسیم نقشۀ راه بتوان این موضوع را در میان هنرمندان نهادینه کرد تا آن‌ها به دنبال موشکافی هر چه بهتر موضوع باشند و آن را در عکس‌های خود نشان دهند.

غضبانپور ادامه داد: شکل گیری دبیرخانۀ سالانه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اطلاع رسانی صحیح در میان عکاسان سراسر کشور  به ویژه استان‌هایی مثل خوزستان، اصفهان، ارومیه که با بحران کم‌آبی روبرو هستند می‌تواند در سالیان آینده ما را با عکس‌های بسیار خوب و تأثیرگذاری روبرو کند.

این عکاس جنگ، محدود نشدن جوایز جشنواره به رتبه‌های اول تا سوم را باعث ایجاد انگیزۀ مضاعف در تعداد بیشتری از شرکت‌کننده‌ها دانست و گفت: در بسیاری از جشنواره‌ها شاهد بودم که اهدای جوایز به نفرات برتر گاهی چنان تکبر و غروری برای آن‌ها به وجود می‌آورد که باعث می‌شود تا از مسیر اصلی کار حرفه‌ای خود دور شوند ولی فکر می‌کنم اگر فارغ از معرفی رتبه‌های برتر سعی کنیم تا به طور مساوی نفرات برگزیده را معرفی کرده و بتوانیم مشارکت هنرمندان عکاس را در جشنواره به دست آوریم همین موضوع می‌تواند به ایجاد انگیزه مضاعف در هنرمندان هم کمک کند.

وی با  تاکید بر حمایت عکاسان برگزیده جشنواره عکس «آب» توضیح داد: در طول سال‌های گذشته عکاسان بسیاری در جشنواره‌ها حضور داشتند که تعداد محدودی از آن‌ها با فعالیت‌های خود توانستند مدارج بالای عکاسی را طی کنند و در سطح عکاسی فعلی کشور فعالیت کنند. به نظرم این حمایت‌های مادی و معنوی که بعد از جشنواره وجود دارد، می‌تواند انگیزه هنرمندان را مضاعف کند و آن‌ها را به ادامه راه امیدوارتر کند..

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز چهارمین جشنواره عکس آب ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۷ همزمان با همایش بزرگداشت روز ملی آب برگزار می‌شود.

کد خبر 4547880 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: بحران آب جشنواره عکس آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: اختتامیه نهمین دوره مسابقه گروهی رشد، روز گذشته در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بندرعباس برگزار شد که در این مراسم از پژوهشگران حوزه علمیه خواهران هرمزگان قدردانی شد.

 سمیه احمدی طیفکانی افزود: در نهمین دوره مسابقه گروهی رشد؛ یک گروه حائز رتبه کشوری و شش گروه منتخب استانی در نهمین دوره مسابقه رشد شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان  گفت: گروه شهید سلیمانی با موضوع «راهکار‌های تقویت روابط عاطفی از منظر امام خامنه ای» با راهنمایی مریم جعفری سراجی و نگارش  خاتون سهراب پور و  سمیه رضایی شایسته تقدیر کشوری شدند.

 احمدی طیفکانی گفت: مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) بندرعباس، مدرسه فاطمه بنت الرسول (سلام الله علیها) جاسک و مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) کیش نیز با راهنمایی اساتید و تدوین طلاب شایسته تقدیر استانی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن تجلیل شدند