Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نمايندگان مجلس با دو پيشنهاد بودجه‌اي درباره شهرداري موافقت کردند؛ يکي از آنها اختصاص 10 هزار ميليارد ريال از محل عوارض کالاهاي منجر به توليد پسماند براي بازيافت و ديگري افزايش سهم شهر تهران از عوارض ماليات بر ارزش افزوده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، نمايندگان در نشست علني صبح امروز (چهارشنبه، يک اسفندماه) مجلس شوراي اسلامي و در جريان بررسي جزئيات بخش درآمدي لايحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند ط تبصره 6 ماده واحده اين لايحه موافقت کردند که به موجب آن در سال 1398 درآمدهاي سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني کشور مربوط به خدمات زمين‌شناسي، اکتشافي و آزمايشگاهي، اختصاصي تلقي مي‌شود و پس از ابلاغ تخصيص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزينه‌کرد است و در صورت تصويب رديف هزينه‌اي اين بند سقف 10 هزار ميليارد ريال در اختيار سازمان شهرداري ها قرار مي‌گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس بند «ي» تبصره 6 لايحه بودجه 98 کل کشور، سازمان امور مالياتي کشور موظف به دريافت عوارض از فروش کالاهايي است که مصرف آنها منجر به توليد پسماند مخرب محيط زيست مي‌شود. تا سقف 10 هزار ميليارد ريال از اين درآمدها پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور براي بازيافت پسماندهاي حاصل از اين کالاها (ايجاد تاسيسات منطقه اي تبديل پسماند به مواد و انرژي) با الويت مشارکت بخش خصوصي مصرف مي شود.
تلاش شهرداري نتيجه داد
در نشست ديروز بررسي لايحه بودجه 98 کل کشور، هم نمايندگان مجلس با تخصيص 88 درصد عوارض ارزش افزوده به شهرستان تهران موافقت کردند.
بخشي بيش از همه برخي اعضاي شوراي شهر تهران به آن اعتراض دارند، بند «ح» جزء «ه» تبصره 6 لايحه بودجه 98 کشور است. بندي که به ماليات بر ارزش افزوده اشاره دارد و تقريبا يکي از منابع کليدي بودجه شهرداري‌ها است. اسناد بالادستي مانند آن چيزي که در ماده 6 قانون برنامه ششم توسعه آمده است، مبناي تدوين بند جنجالي در لايحه بودجه سال آينده بوده است. بر اساس اين بند، شيوه تخصيص و توزيع سهم شهرداري‌ها از ماليات بر ارزش افزوده بر اساس بند «ب» ماده 6 قانون برنامه به شوراي برنامه ريزي و توسعه هر استان واگذار مي شود. آنطور که در برنامه ششم توسعه تاکيد شده است، بخشي از درآمدهاي حاصل از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده به نسبت 70 درصد شهرها و 30 درصد روستاها، تفکيک مي شود. اين در شرايطي است که در قانون بودجه امسال کشور، اين نسبت ها تغيير کرد. به طوري که سهم شهرها به 88 درصد و روستاها به 12 درصد رسيد که تشخيص اين شرايط با شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان است.
حالا آنطور که سايت خبري خانه ملت گزارش داده اشت؛ نمايندگان در جريان بررسي جزء الحاقي بند (هـ) تبصره 6 ماده واحده، با پيشنهاد رفع ابهام از عبارت مربوطه موافقت کردند بنابراين در جزء اصلاح شده الحاقي بند (هـ) تبصره 6 ماده واحده اين لايحه آمده است؛ عوارض ارزش افزوده موضوع جزء(1) بند(ب) ماده(6) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه در شهرستان تهران به نسبت  هشتاد و هشت درصد (88%) نقاط شهري و دوازده درصد (12%) نقاط روستايي و عشايري توزيع مي شود.
بنابراين نحوه توزيع درآمدهاي حاصل از ماليات بر ارزش افزوده در شهرتهران مانند امسال خواهد بود.
پيشتر مجيد فراهاني رئيس کميته بودجه و نظارت شوراي شهر تهران در نامه‌اي به پيروز حناچي، شهردار تهران خواستار تمهيدات شهرداري براي رايزني با مجلس و دولت درباره تبصره 6 لايحه بودجه سال 98 کل کشور شد. فراهاني در اين نامه، از حناچي خواسته تا دستور دهد اقدامات لازم به‌ويژه رايزني هم‌زمان با دولت و مجلس براي استثناء تهران و کلانشهرها از شمول اين تغيير و تداوم بند «ط» جزء «ه» تبصره 6 بودجه سال 1397 کل کشور در دستور کار قرار گرفته و نتايج به اين کميته منعکس شود

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازيافت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نیک‌روش عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از افزوده شدن ۴۸۰ هکتار اراضی به محدوده شهر بوشهر خبر داد و اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در این محدوده آغاز شد.

وحید نیک روش اعتبارات ارزش افزوده شهرداری بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شد که پیش‌بینی ۹۰۰ میلیارد تومان شده بود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بین یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تا ۱,۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده پرداخت شود.

نوسازی بافت تاریخی بوشهر

رئیس شورای شهر بوشهر با گلایه از نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر گفت: چرا تنها به سه شهر استان بوشهر اعتبارات آلایندگی پرداخت می‌شود در حالی که شهرهای تحت پوشش مشکلات آلایندگی بیش از این است.

نیک روش با اشاره به طرح نوسازی در بافت تاریخی بوشهر گفت ۹۰ درصد از گذر بافت تاریخی بوشهر اجرا شده است.

وی از برگزاری هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی، معاونین شهرسازی شهرداران کلان شهرها و مراکز استان‌ها در بوشهر خبر داد و گفت: این اجلاس ۶ و ۷ اردیبهشت در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار می‌شود.

کد خبر 6087013

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود