Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@01:14:59 GMT

تصویب کلیات بودجه 805 میلیاردی شهرداری همدان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۴۵۴۴

تصویب کلیات بودجه 805 میلیاردی شهرداری همدان

رییس شورای اسلامی شهر همدان از تصویب کلیات بودجه پیشنهادی شهرداری همدان با مبلغ 805 میلیارد تومان در صحن شورا خبر داد و گفت: حدود ۴۷۰ میلیارد تومان معادل 58 درصد از کل بودجه پیشنهادی شهرداری برای مباحث عمرانی و 335 میلیارد تومان معادل 42 درصد کل نیز برای بخش جاری پیش‌بینی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، کامران گردان  ظهر امروز در هشتاد و دومین جلسه صحن شورا، اظهار کرد:‌ حدود ۴۷۰ میلیارد تومان معادل 58 درصد از کل  بودجه پیشنهادی شهرداری برای مباحث عمرانی و 335 میلیارد تومان معادل 42 درصد کل نیز برای بخش جاری پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس مباحث صورت گرفته در جلسات کارشناسی شورا و به منظور بهبود استانداردهای زندگی شهری، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در الویت است، افزود: از این رو پروژه‌هایی چون تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی، پارکینگ آقاجانی بیگ، ساماندهی ورودی‌های شهر، ساماندهی بلوار ارم و پروژه میدان میوه تره بار جدید در اولویت کاری شهرداری همدان در سال ۹۸ قرار گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به سرعت تغییرات در دنیای امروزی و نظر به اهمیت روزافزون مباحث مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: بر این اساس مقرر شد شهرداری نگاه ویژه به این بخش داشته باشد که در این راستا در خصوص بسترسازی و تأمین تجهیزات لازم برای حرکت به سوی الزامات شهرداری هوشمند و شفاف‌سازی اقدامات و تصمیمات، ضمن در نظر گرفتن پروژه‌های ویژه، بودجه مناسبی نیز برای تحقق آنها لحاظ شد.

وی خاطرنشان کرد: با محوریت الزامات مرتبط با اقتصاد مقاومتی، موضوعات مختلفی در جلسات کارشناسی شورا مطرح شد و در بندهای مختلف بودجه پیشنهادی مورد تأکید اعضای شورا نیز قرار گرفت.

گردان گفت: از سوی دیگر در راستای پیش‌بینی تأثیر تحریم‌های احتمالی و نوسان قیمت‌های ناشی از آن بر اقدامات و برنامه‌های شهرداری تاکیدات و توصیه‌های لازم مطرح و مقرر شد تدابیر اجرایی مناسبی در این زمینه اندیشیده شود.

وی با با تأکید بر اینکه در راستای تحقق عدالت اجتماعی و گسترش امکانات و خدمات در تمام مناطق شهر همدان، بازآفرینی و توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار در اولویت قرار گرفته، تصریح کرد: مقرر شد با همکاری دولت، اعتبار ویژه‌ای برای این محدوده‌ها مصوب و پروژه‌های عمرانی خاص آنها نیز تعریف شود و به مرحله اجرا درآید.

رییس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تاکیدات شورا و نظر به بخشنامه‌های ابلاغی بودجه برای کارکنان رسمی پیمانی، قراردادی و مشمولین قانون کار شاغل در شهرداری همدان، یادآور شد: افزایش علی‌الحساب ۲۰ درصد حقوق و مزایا برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین مقرر شد سال آینده بسته‌های حمایتی برای جبران افزایش قیمت‌ها و حفظ وضعیت معیشت کارکنان شهرداری در چهار مرحله تأیید، تهیه و بین آنها توزیع شود.

گردان آموزش شهروندی، ارزیابی‌های اجتماعی پروژه‌ها و اطلاع‌رسانی وظایف، اقدامات و برنامه‌های شهرداری به ویژه با رویکرد افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر را از دیگر موارد مورد تأکید در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ شهرداری همدان برشمرد و خاطرنشان کرد: بودجه مورد نظر برای این مباحث نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به صرفه‌جویی در امور جاری شهرداری و رعایت صرفه و صلاح شهر و شهروندان در اقدامات و برنامه‌ریزی شهرداری مورد تأکید اعضای شورا بود، اضافه کرد: در این راستا تقویت سازوکارهای مدیریت و نظارت بر هزینه کرد اعتبارات و کاهش هزینه‌های غیر ضروری به ویژه برقراری نظام کنترل پروژه نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار همدان نیز در این جلسه با ارائه توضیحاتی در خصوص بودجه پیشنهادی، به اجرای پروژه‌های سال 98 نیز اشاره  و تصریح کرد: سال آینده پروژه بازار بزرگ سینا به اتمام می‌رسد.

عباس صوفی از برگزاری مراسمی به منظور قدردانی و تکریم از مادران و پدران شهدا در روزهای آتی خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از کمک سه میلیارد تومانی این نهاد برای بازسازی و تجهیز مهد قرآن کریم در این شهر خبر داد.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های شورای ششم در حوزه فعالیت‌های قرآنی، اعضای شورا با مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و بهسازی ساختمان مهد قرآن کریم موافقت کردند.

وی افزود: حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم است که در مسیر تحقق آن تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و نباید از توسعه همه‌جانبه شهر قزوین از جمله ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه آن در جامعه غافل بمانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مساعدت سه میلیارد تومانی شورای شهر قزوین پیرامون تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم خاطرنشان کرد: سال گذشته اعضای شورا با لایحه شهرداری قزوین پیرامون خرید ساختمان دانشگاه آزاد واقع در خیابان دارایی و واگذاری آن به صورت اذن در انتفاع به مهد قرآن کریم استان موافقت کردند و در حال حاضر نیز برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه قرآنی، مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و مرمت این ساختمان را مصوب کردند.

فرمانی با اشاره به حذف کارت رفاهی ورزشی کارمندان شهرداری، تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت کارکنان شهرداری، کارت‌های رفاهی ورزشی از جمله استخر ارائه و پرداخت مبالغ نقدی در این ردیف حذف شود.

وی گفت: سال گذشته سرانه ورزشی که در قالب کارت‌های استفاده از استخر برای کارکنان شهرداری تعریف شده بود، حذف و در ازای این کارت‌ها مبالغ نقدی به حساب کارکنان واریز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این اقدام سبب شد تا سرانه ورزشی خانوار شهرداری حذف شود و پول‌های دریافتی در مسیر ورزش هزینه نشود. ضرورت دارد تا شهرداری قزوین مجدد کارت‌های استخر را برای استفاده کارکنان شهرداری در نظر بگیرد.

کد خبر 747781

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم