Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@16:10:22 GMT

احداث ۴۰۰ واحد مسکونی از ابتدای سال۹۸

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۴۸۶۳

احداث ۴۰۰ واحد مسکونی از ابتدای سال۹۸

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همکاری برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در راستای اقدام ملی و دستور دولت، رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از ابتدای سال ۹۸ در دستور کار سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این مطلب که از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، ۲۰۰ هزار واحد آن در مجموعه شهرهای‌جدید و ۲۰۰ هزار واحد دیگری توسط بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی و شرکت بازآفرینی شهری احداث می‌شود، افزود: مطالعاتی برای تخصیص زمین‌ها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت بازآفرینی شهری انجام شده است و در این راستا نیز مقرر شده تا سازمان همکاری‌های لازم را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت بازآفرینی داشته باشد. در این مورد جلسات متعددی نیز برگزار شده است تا کار‌ها به سهل‌ترین شیوه ممکن انجام شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یادآوری کرد: سازمان ملی زمین و مسکن در مناطقی که زمین در اختیار داشته باشد بر اساس برنامه‌های ابلاغی، زمین را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار می‌دهد تا پروژه بازآفرینی شهری ایجاد شود.

نبیان از تشکیل جلسات متعدد با معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: جلساتی را با معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم نیاز‌های بنیاد را در مناطقی که در شهر‌های تحت‌مسئولیت بنیاد دارند، شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید: واحد‌های مسکن مهر سند دار می‌شوند

این مقام‌مسئول همچنین از مکاتبه سازمان ملی زمین و مسکن با مدیران ۳۴ گانه راه و شهرسازی استان‌ها خبر داد و گفت: مکاتباتی نیز با مدیران ۳۴ گانه راه و شهرسازی استان‌ها انجام داده‌ایم تا این هماهنگی بین مجموعه سازمان ملی زمین و مسکن و همینطور راه و شهرسازی برای زمین‌های موردنیازی که در حوزه‌های شهری وجود دارد به وجود بیاید.

وی در ارتباط با آغاز عملیات اجرایی احداث واحد‌های مسکونی، اعلام کرد: بر اساس برنامه، هم‌اکنون این موضوعات در مناطق مختلف و در مکان‌های مختلف در حال پیگیری و شناسایی است تا ما بتوانیم همانطور که آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کردند از ابتدای سال ۹۸ این مهم را عملیاتی کنیم. در عین حال در بسیاری از استان‌ها این کار در حال انجام است.

نبیان همچنین در ارتباط با اجرایی و عملیاتی کردن پروژه‌های بازآفرینی شهری از تشکیل جلسات متعدد با پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: امیدوارم از جلسات مشترک با شرکت بازآفرینی شهری ایران، خروجی مناسبی داشته باشیم.

وی بخشی از همکاری سازمان ملی زمین و مسکن را با شرکت بازآفرینی شهری توضیح داد و گفت: شرکت بازآفرینی شهری در مناطقی که خود زمین دارد اقدام به اجرای پروژه احداث واحد‌های مسکونی با شیوه بازآفرینی شهری خواهد کرد، اما در مناطقی که زمین نداشته باشند سازمان ملی زمین و مسکن نهایت همکاری را می‌کند و زمین‌های تحت اختیار خود را بر اساس ضوابط و ابلاغیه‌ها به اجرای طرح بازآفرینی شهری تخصیص می‌دهد تا سرعت بخشی این امر مهم صورت بگیرد.

انتهای پیام/

اختصاص زمین های دولتی به طرح احداث واحد‌های مسکونی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن وزارت راه و شهرسازی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مرتضی باغبانی اظهار داشت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک افزود:در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک(محدوده و حریم شهر) بیش از 284 هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده 9 قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضایی و تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم ‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: همچنین افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت