اربعین و همه شعائر دینی باید به اصلاح سبک زندگی ما کمک کند
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۵۳۸۰
به گزارش ایکنا از خوزستان، حجتالاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسنزاده، امام جمعه موقت اهواز در همایش تقدیر از خادمان اربعین حسینی که امروز چهارشنبه 1 اسفندماه در اهواز برگزار شد، گفت: خدمت به زائران حضرت اباعبدالله(ع) توفیق بزرگ و مهمی است. در پیام مقام معظم رهبری که به مناسبت ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی صادر کردند، ایشان یک نگاه به گذشته و یک نگاه به آینده را در تمام برنامههای نظام جمهوری اسلامی که بخشی از جهان را تحت تأثیر قرار میدهد، دارند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با تأکید بر اینکه در مسأله اربعین هم یک باید نگاه به گذشته و یک نگاه به آینده داشته باشیم، افزود: ما در بحث اربعین نسبت به گذشته ارتقاء بسیار زیادی داشتیم و در تمام بخشهای خدمتگزاری به مردم در مسأله راه، مواکب، پشتیبانی، تدارکات و امور فرهنگی چه در شلمچه و چه در چذابه ارتقاء خوبی مشاهده میشود. اگرچه امسال بحث جابجایی مواکب مشکلاتی را به وجود آورد و کاستیهایی وجود داشت که ان شاءالله برای سال آینده این کاستیها مرتفع شود.
حسنزاده با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی امروز نیازمند عمقبخشی به تمام برنامهها است؛ تأکید کرد: در شعار متوقف نشویم، توجه کنیم که ماه محرم و صفر و اربعین چه تحولی در زائر به وجود میآورد، اینها را باید مورد توجه قرار دهیم. روح اربعین را باید زنده کنیم و آن را حاکم سازیم.
امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی و مسائل دیگر گفت: اربعین باید در تمام این مسائل الهامبخش باشد. روحیههایی که در دوران دفاع مقدس در میان رزمندگان وجود داشت - با وجود اینکه آسیبهایی داشتیم - نقاط درخشانی است. این نقاط درخشان اینقدر زیاد است که آسیبها نمیتواند عظمت دوران دفاع را مخدوش کند. اربعین و همه شعائر دینی باید به سبک زندگی در بخشهای سلامت اقتصادی، سلامت روانی و ... کمک کند.
وی ادامه داد: آمار خودکشیها را باید به وسیله اربعین کاهش دهیم. اگر درست عمل نکنیم، درست تبیین و رفتار نکنیم، همین اربعین که میخواهیم نقطه قوت ما باشد، ضد ما میشود. همه ما باید دست به دست دهیم که به ارزشهای واقعی اربعین دست پیدا کنیم.
حسنزاده در بخش دیگری از سخنان خود از موکبداران قدردانی کرد و گفت: اربعین نماد وحدت، همدلی و انسجام مسئولان استان است. در برخی جاها کوتاهیهایی وجود داشت؛ سیلبند در رفیع مشکل پیدا کرد، رودخانه باید لایروبی شود، اینها درست است؛ اما زیباییها را هم بگوییم که مسئولان استان نیمههای شب آنجا حضور پیدا میکنند و از بروز فاجعه جلوگیری میکنند؛ اینها را هم نشان دهیم.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مسأله اربعین در کشور و به خصوص در خوزستان نماد همدلی، صمیمیت و دلسوزی ما است. از همه خدمتگزاران اربعین و آیتالله موسوی جزایری که مؤسس ستاد اربعین بودند، تقدیر میکنیم. ایشان وارد شدند و همه وقتی دلسوزی ایشان را دیدند، وارد شدند.
حسنزاده در پایان با بیان اینکه ستاد اربعین از نکات درخشان خوزستان است، بر برطرف ساختن کاستیها تأکید کرد و گفت: یکی از کاستیهای ما این است که دیر برای کارها اقدام میکنیم. باید بتوانیم با وجود تمام محدودیتها وظایف خود را انجام دهیم.
انتهای پیام
منبع: ایکنا
کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان اجتماعی خادمان اربعین اهواز قرآن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگاه تقریبی شیخ بهایی، وجه امتیاز او به شمار میرفت
به گزارش حوزه بینالملل خبرگزاری تقریب، «شیخ محب الله منعمی» اندیشمند و عالمی هندی در وبینار بینالمللی «شیخ بهایی، معمار تمدنساز» که از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: شیخ بھایی، یک شخصیت برجسته و معروف در مسلک شیعه به شمار میرود۔
وی در این باره اظهار داشت: معمولا انسان در یکی از شعبهھا میتواند تبحر پیدا کند؛ اما وقتی زندگی شیخ را میبینم، متوجه میشویم که وی در علوم مختلفی مهارت داشت.
منعمی افزود: معمولا بین علوم، فرق قایل ھستیم، مثلا میگوییم این علم دینی و آن علم دنیایی است، مثلا اگر کسی علم حدیث بخواند یا علم فقه بخواند میگوییم او علوم دینی را خواندہ است؛ اما وقتی کسی مھندسی یا ریاضی یا علوم دیگری بخواند مردم میگویند که او علوم اکادمیک خواندہ است؛ اما اگر به قرآن و روایات رجوع کنیم متوجه میشویم که ھر علمی که ما را به خدا برساند، علم الہی تلقی میشود.
وی ادامه داد: وقتی در زندگی شیخ بھایی جستوجو میکنیم، متوجه میشویم که شیخ این تفکیک را از بین بردہ است و ھمراہ کسب علوم دینی، ھنر ساخت و ساز را ھم یاد گرفت.
این اندیشمند هندی با بیان این که شیخ بهایی در مسلک شیعه، شخصیت محترمی است و شیعیان به دیده احترام به وی مینگرند، گفت: شیخ بهایی در کارھای رفاہ مردم ھم دست داشت و کار ھای تبلیغی و ارشادی را ھم انجام داد و در تمام عمر در حال کار و تلاش بود و به دلیل این تبحر در علوم بود که وی را بر منصب «شیخ الاسلام» نشاندہ بودند.
وی با تاکید بر این که شیخ بھایی غیر از شیعیان با عالمان اھل سنت ھم مراودہ داشت و نه تنها با آنها ملاقات میکرد بلکه برای آموختن نکات جدید شرح صدر نشان میداد، گفت: این روش شیخ، او را از دیگران ممتاز میکرد.