Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله جواد فاضل لنکرانی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی خانواده قوه قضائیه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) و تبریک این میلاد مبارک، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) از جایگاه والایی نزد خداوند برخوردار هستند که به همین دلیل سوره کوثر در مقام این بانوی والامقام نازل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه میان مذاهب اسلامی؛ مذهبی نزدیک‌تر و آشناتر به قرآن از مذهب شیعه نیست و این موضوع بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: بر اساس روایاتی که داریم همه علوم به ویژه علم تفسیر قرآن نزد ائمه معصوم(ع) است و اگر کسی که به دنبال تفسیر قرآن می‌رود از تفسیر اهل بیت(ع) استفاده نکند قطعاً به بیراهه خواهد رفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بحث‌های فراوانی در ارتباط با تفسیر قرآن توسط اهل بیت(ع) مطرح است، گفت: ما هنگامی که آیات مربوط به «صراط» را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم پیوند عظیمی بین دنیا و آخرت وجود دارد که بر محور ائمه معصومین(ع) استوار است.

وی در ادامه با اشاره به کلمه «مرصاد» در قرآن، گفت: یک عقبه مهمی در این کلمه نهفته است که به معنی این است که خداوند در آخرت از تمام جزئیات کردار و رفتارمان حسابرسی می‌کند و همچنین زمانی که گفته می‌شود امیرالمؤمنین(ع) جدا کننده بهشتی و جهنمی بودن افراد است نشان از پیوند اهل بیت(ع) با قرآن است که شیعه مهمترین معارف را راجع قرآن دارد.

 انقلاب قرآن را به صحنه جامعه آورد

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی قرآن، به صحنه آمد، تصریح کرد: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، تعداد فراوانی حافظ قرآن داریم و قرآن در جامعه ترویج پیدا کرده و قابل انکار نیست و بر همگان روشن است.

وی اضافه کرد: مسابقات بین المللی قرآنی که در کشورمان برگزار می‌شود نشان از آن دارد که ما تا چه اندازه در زمینه قرآن پیشرفت کردیم. همچنین در داوری‌ها شاهد حضور بزرگان حوزه هستیم که مایه مباهات و افتخار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: شبکه قرآن در صدا و سیما مأمنی برای متدینین است و قرآن باید در هر جا و هر مکانی حضور عمیق داشته باشد.

وی تأکید کرد: زندگی ما باید زندگی قرآنی باشد و نور قرآن را اگر در زندگی شخصی بیاوریم تأثیر خاص آن را در زندگی‌هایمان می‌بینیم و نور قرآن در وجود انسان آمیخته شود.

اعتماد مردم به قضات حافظ قرآن بیشتر است

استاد حوزه علمیه قم، برگزاری مسابقات قرآنی را بین خانواده‌های قوه قضائیه کاری بسیار شایسته دانست و گفت: هنگامی که مردم متوجه بشوند در مجموعه قوه قضائیه به قرآن اهمیت داده می‌شود و قضات و بازپرسان حافظ قرآن هستند به عملکرد این قوه بیش از پیش اعتماد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه همه شئون نظام باید از قرآن الگو بگیرند، گفت: همه قوا باید به سمت قرآن روی بیاورند زیرا انقلاب ما بر اساس قرآن بنا شده است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شخصیت قرآنی داشتند، عنوان کرد: ایشان از شخصیت‌های نادر عصر حاضر محسوب می‌شوند که در تمام طول زندگی پربرکتشان با قرآن مأنوس بودند.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در ارتباط با روی آوردن جوانان به سمت قرآن، گفت: رهبر معظم انقلاب خودشان هم در زمینه قرآنی بسیار شاخص هستند و این مایه مباهات است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر اینکه مراجع عظام تقلید زندگیشان با قرآن عجین شده است، بیان کرد: مسئولان کشور همه باید قرآن را سرلوحه زندگی شخصی و کارشان قرار دهند و اگر مسئولی از قرآن غافل شود وجودش مخل است. آیات قرآن باید مد نظر مسئولان باشد و از آن در سیاست‌ها بهره ببرند.

آیت الله فاضل لنکرانی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید تلاش کنند و به تناسب خود با قرآن ارتباط داشته باشند.

کد خبر 4548081

منبع: مهر

کلیدواژه: استاد حوزه علمیه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود