Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعد عباسی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص تشریح برنامه های بزرگداشت هفته وکیل مدافع وسالروز استقلال کانونهای وکلای دادگستری ایران افزود: هم اکنون ۱۰۰ پروانه وکالت به دلیل نبود بازار کار برای وکلای جویای کار تمدید نشده است.

وی با بیان اینکه برنامه های بزرگداشت هفته وکیل از اول تا ۷ اسفندماه برگزار می شود اظهارداشت: ۹ اسفندماه نیز آیین بزرگداشت روز وکیل با حضور خانواده بزرگ وکلا برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی در خصوص انتقاداتی از کانون وکلا در خصوص انحصارگرایی ادامه داد: بر اساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت عمل می شود بر اساس این قانون کمیسیونی متشکل از داداستان انقلاب، مدیرکل دادگستری و نماینده کانون وکلا کیفیت پروانه وکالت کارآموزان تعیین می شود.

رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی اضافه کرد: در این کمیسیون کانون وکلا تنها یک رای دارد و بحث انحصارگرایی منتفی است این در حالی است که دستگاه قضا موافق این قانون بوده چرا که وکلا بسته به نیاز جامعه پذیرش می شوند.

عباسی گفت: دستگاه به خوبی متوجه است اگر بیش از نیاز جامعه وکیل پذیرش شود همین افراد سراریز دستگاه قضا شده و متقاضی کار خواهند بود در این راستا بر اساس قانون و نیز نظر کمیسیون پذیرش وکلا مطابق با نیاز است.

رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی با انتقاد از بالا بودن تعداد دانشگاه ها و دانشجویان در بخش حقوق عنوان کرد: متاسفانه برنامه ریزی مشخصی در خصوص پذیرش تعداد دانشجو وجود ندارد و هم اکنون با خیل عظیمی از فارغ التحصیلان جویای کار در این حوزه مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست همه وکیل شوند خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از حد نیاز دانشگاه داریم بیش از حد نیاز دانشجو داریم اما بیش از حد نیاز وکیل نداریم.

عباسی با اشاره به کمبود قاضی و دفترخانه اضافه کرد: هم اکنون به تاخیر در رسیدگی به پرونده ها به دلیل کمبود قاضی در استان مواجه هستیم در مقابل ۲۰ شعبه حقوقی تنها۱۴ شعبه کیفری داریم اگر تعداد شعب کیفری نیز ۲۰ شعبه بود دیگر با تاخیر در رسیدگی به پرونده ها مواجه نبودیم.

رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی گفت: بجای اینکه کمبود قاضی و نیز برگزار نشدن آزمون سردفترداران که چند سالی تداوم دارد مورد توجه قرار گیرد عده ای از نمایندگان که تخصص کافی ندارند با تلقی بالا بردن سبد آرای خود کمپین انحصارگرایی وکالت ره اندازی کرده و از آن حمایت می کنند.

نایب رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی نیز در این نشست در خصوص موضوع مالیات وکلا گفت: هم اکنون نسبت به تعداد پرونده ها و بر حسب دریافت پنج درصدی از وکلا توسط کانون وکلا مالیات حساب می شود.

احد غلامی ادامه داد: هر چند بارها مکالمات زیادی با امور مالیاتی استان برای جلوگیری از فرار مالیاتی داشتیم اما همکاران همیشه معترض مالیات دریافتی هستند تا مالیات بر اساس و مطابق با درآمد وکلا باشد.

در ابتدای این نشست خبری تفاهم نامه همکاری بین خانه مطبوعات و کانون وکلای آذربایجان غربی امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه خبرنگاران و اصخاب رسانه از معاضدت های قضایی و مشاوره ای وکلا برخوردار خواهند شد.

کد خبر 4548296

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید عباسی وکیل دادگستری کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این اطلاعیه آمده است پیرو هشدارسطح زرد شماره6و با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبارباران و رعد و برق همراه باوزش بادشدیدموقت(با احتمال گردوخاک)پیش بینی می شود .

فعالیت این سامانه از فردا در کلیه مناطق استان دوشنبه مورخ (۱۷/۰۲/۱۴۰۳) آغاز می‌شود و تا اواخرهفته جاری ادامه دارد.

در این شرایط  احتمال آبگرفتگی معابروسیلابی شدن رودخانه ها،احتمال برخورد صاعقه وخسارت به سازه های موقت در اثر تندباد لحظه ای وجود دارد.

آمادگی دستگاه های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل ها-خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها،مسیل ها واجتناب ازفعالیتهای کوهنوردی -خودداری از چرایدام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع-محکم سازی سازه های سبک، گلخانه ها و بنرهای تبلیغاتی وتوجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

دیگر خبرها

  • کمالوندی: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم