Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بستر فعالیت قرآنی در استان زنجان وجود دارد، خطاب به متولیان خواستار ایجاد سازوکاری برای توجه به معارف اهل بیت در کنار آموزه های قرآنی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، امروز 2 اسفند در نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: بهینه سازی فعالیت های قرآنی در سال آینده بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در ارتباط با مباحث قرآنی کارهای زیادی در استان انجام شده است، ولی پراکنده است، افزود: متولیان قرآنی ساز و کاری برای هم افزایی ایجاد کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه دبیرخانه متمرکز قرآنی در استان تشکیل شود، ادامه داد: با تشکیل این دبیرخانه می توان اخبار و رویدادهای قرآنی را در استان اطلاع رسانی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در اجرای برنامه های قرآنی می توان از ظرفیت مساجد و حسینیه ها بهره گرفت، افزود: متاسفانه در حوزه معارف اهل بیت، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کارهای نشده است.

 

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: متولیان قرآنی ساز و کاری تهیه کنند تا برنامه ای برای توجه به معارف اهل بیت در کنار آموزه های قرآنی ایجاد شود.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم در ادامه با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور، استان ها را در عرصه شاخص های فرهنگی بررسی می کند، گفت: زنجان جزو استان های برتر در تشکیل جلسات فرهنگی است.

 

ابراهیم قاسمی ادامه داد: یکی از بزرگترین برنامه های استان برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم قران است به همین منظور سالانه این آزمون به عنوان یکی از اقدامات مهم استان است که با همکاری موسسات قرانی انجام می شود.

 

وی ادامه داد: این مسابقات با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان  اموزش و پرورش  استان و صدا و سیمای مرکز زنجان در کنار موسسات و اتحادیه های قرانی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بیش از 3356 نفر در این آزمون ثبت نام کردند، ادامه داد: استان زنجان دومین استان کشور استقبال کننده در ازمون الکترونیک است.

 

وی ادامه داد: این آزمون در سه گروه حفط، مفاهیم و آموزش الکترونیک برگزار می شود که ازمون های رشته الکترونیک دیروز و امروز برگزار و ازمون کتبی هم 9 اسفند اجرا می شود.

 

قاسمی به جشنواره عکس موبایلی با عنوان آسمانی ترین زمینی هم که به میزبانی زنجان در سطح ملی برگزار شد، اشاره کرد و گفت: 9 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که  15 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به ایجاد و راه اندازی موزه مردم شناسی اظهار کرد: انسان هم فرهنگ خود را می سازد و هم بر اساس فرهنگ موجود ساخته می شود.

 

یحیی رحمتی گفت: این موزه به توجه در لایه های زیرین جامعه می پردازد و برقراری ارتباط بین فرهنگ های مختلف از وظایف این موزه هاست.

 

وی با بیان اینکه خانه حکیم که در قسمت تاریخی و قدیمی زنجان قرار گرفته است برای این موزه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این خانه 2 بنا دارد که متعلق به عزیزالله حکیمیان است.

 

این مقام مسول ادامه داد: طراحی و اصلاح هندسی کاربری فضا شروع شده و این بنا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

رحمتی محل هزینه کرد ساخت این موزه را اعتبارات ملی اعلام کرد و افزود: آسیب شناسی در قالب بازشناسی هویت بنا انجام شده است و لایه های تاریخی بنا بیرون آمده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه موزه مردم شناسی دارای 80 درصد پیشرفت فیزیک است، تصریح کرد: این موزه در شهریور سال آینده در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان خبرگزاری شبستان استان بوشهر حادثه تروریستی بیانیه گام دوم انقلاب اردبیل حضرت عباس اصفهان کلنگ زنی سپاه پاسداران جلسه شورای فرهنگ عمومی شورای فرهنگ عمومی قرآن کریم قرآن و معارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند.

علی اسماعیلی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در برنامه متمرکز هفته گرامی‌داشت مقام معلم که در سالن همایش‌های بین المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی همه عناصر موثر بر روند تعلیم و تربیت استان زنجان، شاهد توفیقات و موفقیت‌های خوبی در یک سال گذشته در استان بودیم که مدیون تلاش جهادی آنان هستیم.

وی با اشاره به ارتقاء خوب مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در جایگاه رتبه‌بندی مناطق کلی کشور، افزود: منطقه‌ای داشتیم که بالای ۲۷۰ رتبه در سال گذشته جابه‌جایی داشت که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان اینکه در خصوص خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته، رتبه یازده کشوری را کسب کردیم، گفت: رتبه خروجی امتحانات نهایی در سال‌های گذشته حدود ۲۰ بود.

او در رابطه با توسعه و گسترش رشته‌های فنی- مهارتی در استان زنجان، افزود: رشته‌های فنی و مهارتی در استان گسترش و توسعه خوبی داشتند به نوعی که از برنامه‌ پیش‌بینی شده وزارت مطبوع درصد بیشتری داشت.

اسماعیلی در رابطه با رشد ساخت و ساز مدارس استان زنجان نیز اظهار کرد: طی سال گذشته اداره‌کل نوسازی مدارس استان زنجان حدود ۲۱۷ کلاس را به آموزش و پرورش استان تحویل داد که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی از جمله توجه به اردوها و اردوگاه‌ها، توسعه فضاهای تربیتی و غیره سبب تغییر فضای تربیتی حاکم در مدارس استان زنجان شده است، افزود: کسب رتبه‌های علمی، المپیادی، قرآنی، فرهنگی در استان زنجان در سطح کشور جهش مناسبی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ زمین چمن در مدارس زنجان افتتاح شده است، گفت: توزیع سالن‌ها و چمن‌های ورزشی غالبأ در مدارس محروم، روستایی و برای استفاده در مناطقی است که کمتر نسبت به این امکانات توجه شده بود، است.

او با اشاره به اینکه توزیع شیر بعد از سال‌ها در مدارس استان زنجان انجام شد که گامی در مسیر سلامت دانش‌آموزان بود، خاطرنشان کرد: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد؛ یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کرده و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است