Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شخصاً موافق انتشار محتوای جلسات مجمع هستم زیرا این اقدام به شفافیت و اعتماد سازی کمک می کند اما در این باره اعضای مجمع باید تصمیم بگیرند.
سید محمد صدر در گفت و گو با ایرنا، درباره ارسال پیامک های تهدید آمیز به اعضای مجمع در ارتباط با بررسی لایحه عضویت ایران در کنوانسیون جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) اظهار داشت: تا روز شنبه گذشته (27 بهمن) که جلسه علنی مجمع درباره پالرمو برگزار شد، من پیامی دریافت نکردم اما صبح شنبه و پیش از جلسه تعدادی پیامک برای من ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پیامک ها خیلی تهدید آمیز نبود و بیشتر جنبه نصحیت داشت. منافع ملی، مقاومت و اینکه از خدا بترسید از جمله محتوای این پیامک ها بود تا اعضای مجمع به این کنوانسیون رای مثبت ندهند.وی با بیان اینکه موضوع پیامک ها را در جلسه همان روز مجمع تشخیص مطرح کردم، افزود: پیامک هایی هم برای آقای مجید انصاری با محتوای تهدید به قتل ارسال شده اما برای من چنین پیامی ارسال نشده است.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این پیام ها هیچ تاثیری بر تصمیم گیری اعضا مجمع ندارد و اعضای مجمع با هر تفکری قوی تر از آن هستند که تحت تاثیر این پیام ها قرار بگیرند یا از ترس و رودربایستی نظر خود را تغییر دهند.صدر با اعلام اینکه «من به آزادی بیان، حتی آزادی مخالفان اعتقاد دارم»، خاطرنشان کرد: با این پیام ها، مخالفت ها و تظاهراتی که انجام می شود، مشکلی نداشته و مخالفتی ندارم، چون فکر می کنم که هر کسی آزاد است در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی اظهار نظر کند، حتی اگر نظر آنها با نظر ما متفاوت باشد.وی درباره علنی شدن محتوای جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و انتشار صورتجلسات آن نیز یادآور شد: طبق قانون اساسی صورت مذاکرات و مباحث مطرح شده در مجلس شورای اسلامی باید منتشر و از رادیو پخش شود و در اختیار مردم قرار بگیرد اما در مورد مجمع تشخیص مصلحت نظام چنین قانونی وجود ندارد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از گذشته های دور مجمع دارای سخنگو بوده و مواضع مجمع را مطرح می کرده اما هیچگاه این رویه وجود نداشته که نظر تک تک اعضای مجمع در داخل جلسه، منتشر شود.صدر تصریح کرد: شخصا موافق انتشار محتوای جلسات مجمع هستیم زیرا این اقدام به شفافیت و اعتماد سازی کمک می کند اما این تصمیم را خود مجمع باید بگیرد لذا نیازمند این است که این موضوع در دستور کار قرار گرفته، توسط اعضا به بحث گذاشته شود و در صورت کسب رای مثبت صورت مذاکرات و محتوایات جلسه منتشر شود.وی درباره جنگ رسانه ای درباره لایحه پالرمو و اینکه گفته می شود اعضای مجمع با این لایحه مخالف هستند، اظهار داشت: چنین موضوعی صحت ندارد، در آخرین جلسه من و آقای مجید انصاری در خصوص لایحه پالرمو مثبت صحبت کرده و اعلام کردیم که حتما به نفع نظام است که مصوبه مجلس مورد تایید قرار بگیرد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هنوز رای گیری درباره پالرمو انجام نشده است، خاطرنشان کرد: جلسه بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام احتمالا شنبه دو هفته آینده یعنی یازده اسفند و با موضوع کنوانسیون پالرمو برگزار خواهد شد.
** آخرین وضعیت CFT در مجمعصدر درباره تصمیم گیری در خصوص لایحه کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) نیز گفت: این لایحه هنوز در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار نگرفته است.
وی درباره استفاده از کارشناسان خبره در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفت: در کمیسیون های متخلف مجمع، کارشناسانی از ارگان های مختلف حضور پیدا می کنند و نظرات خود تبیین می کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در مسائل اقتصادی کارشناسی بالاتر از رییس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی، در حوزه حقوقی کارشناسی بالاتر از معاون حقوقی رییس جمهوری و در حوزه سیاست خارجی کارشناسی بالاتر از وزیر امور خارجه وجود ندارد که این افراد همگی در جلسات اعضا حضور پیدا کرده و نظرات خود را اعلام می کنند و من حضور این افراد را بسیار مثبت ارزیابی می کنم.
به گزارش ایرنا، ایران برای عضویت در گروه ویژه اقدام مالی (FATF) که نهادی بین الدولی و مرجع در خصوص مقررات مالی برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی است، نیاز دارد که به کنوانسیون های بین المللی «جرایم سازمان یافته فراملی» (پالرمو) و «مبارزه با تامین مالی تروریسم» بپیوندد تا بخشی از محدودیت فعلی در مسیر نقل و انتقال های مالی کشورها با ایران مرتفع شود.این دو لایحه ابتدا در مجلس شورای اسلامی تصویب و سپس در شورای نگهبان رد شد و به دلیل اصرار مجلس بر مصوبه خود اکنون در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام است. برچسب ها: سید محمد صدر ، مجمع تشخیص مصلحت نظام ، CFT ، پالرمو

منبع: خرداد

کلیدواژه: سید محمد صدر مجمع تشخیص مصلحت نظام پالرمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: رویکرد مردم‌‎محور در دستور کار نظام شورایی کشور است تا  این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و  به طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط‌عمومی شورای استان، در بیست‌ودومین جلسه شورای اسلامی استان، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هفته کار و کارگر اظهار کرد: گروه‌های مختلف جامعه شایسته خدمت صادقانه هستند و نظام شورایی در کشور را با حضور نمایندگانی از گروه‌های مختلف مردم، می‌توان چکیده جامعه دانست.

وی افزود: رویکرد مردم‌‎محور در دستور کار نظام شورایی کشور است تا این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و به‌طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

رئیس شورای استان گفت: همکاری نزدیک و تعامل مستقیم شورای اسلامی استان با شوراهای اداری، کمیته امور زیربنایی و هیئت‌های حل اختلاف استان توانسته است دستاوردهای ملموسی در شکل‎‌گیری یک پایگاه اجتماعی برای مصوبات شورای استان داشته باشد و به همین دلیل است که همه باید خود را مسئول پاسخگویی به مردم بدانیم تا مطالبات عمومی، روح حاکم بر مصوبات شورای استان باشد.

کد خبر 747385

دیگر خبرها

  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • زمان برگزاری جلسه بعدی حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله مشخص شد
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود