Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@14:28:40 GMT

کلاهبرداری میلیاردی از ۴۰ زوج جوان در مشهد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۰۵۲

به گزارش ایلنا، سردار محمدکاظم تقوی اظهار داشت: در پی وصول خبری مبنی بر کلاهبرداری با تبلیغات گسترده فروش ارزان‌قیمت جهیزیه و لوازم خانگی توسط فروشنده‌ای در یکی از مجتمع‌های بزرگ تجاری مشهد، با توجه به اهمیت موضوع دستورات لازم برای پیگیری سریع پرونده صادر شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان در عملیاتی مشترک با کارآگاهان اطلاعات جنایی پلیس بررسی‌های تخصصی خود را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات اولیه کارآگاهان حاکی از آن بود که متهم پرونده پس از جلب اعتماد شهروندان با تبلیغات گسترده، از آنان وجوهی را دریافت کرده و بعد از آن پاسخگوی مشتریان خود نبوده است.

این مقام ارشد انتظامی استان گفت: در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد متهم با ادعای نمایندگی برند‌های خارجی و داخلی معتبر و همچنین درج جملات مذهبی در سربرگ‌ها و متن فاکتور و قول تخفیف و مساعدت به زوج‌های جوان، اعتماد مشتریان را جلب و با گرفتن مبالغی از ۲۰ میلیون تا یکصد و پنجاه میلیون ریال از ارسال کالا به آدرس شاکیان خودداری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان با اقدام‌های اطلاعاتی محل‌های احتمالی تردد متهم را شناسایی و پس از چند روز کار گسترده پلیسی، این فرد را در حاشیه شهر مشهد و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ شاکی پرونده برای پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند و مبلغ کلاهبرداری انجام شده توسط متهم تاکنون به سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال رسیده، گفت: متهم به مراجع قضائی معرفی و تحقیقات کارآکاهان پلیس آگاهی در این رابطه ادامه دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی خوزستان گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان تیم ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

متهم با استفاده از شگرد‌های مختلف و دادن چک، اعتماد را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی مقدار قابل توجهی پول دریافت کرده است.

ماموران پلیس با بهره‌برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات کاملا غافلگیرانه آن را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود گفت: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • قتل هولناک پدر به دست دختر جوان | همکاری ۲ پسر در اجرای نقشه قتل | متهم: پدرم با زندگی من در خانه مجردی مخالف بود!
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان