Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای فقهی بانک مرکزی ایران گفت: ویژگی بانک انصار نسبت به سایر بانک ها این است که معاملات بانک انصار توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه نظارت و کنترل می‌شود. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام سید عباس موسویان ظهر امروز در همایش گفتمان وحدت، اقتصاد مقاومتی و توسعه بانکداری اسلامی در سالن دانشگاه شمس اظهار داشت: بانک انصار در راستای اقتصاد ملی، تولید ملی، اشتغال ملی و در مجموع اقتصاد مقاومتی با رعایت احکام اسلامی قدم بر می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانک نظم و انظباط و پایبندی به قرارداد و اصول شریعت را در معاملات و عقود خود دارد.

وی افزود: براساس آموزه‌های شریعت و قرآن کریم تصرف در اموال برای یک معامله و قرارداد باید مورد تائید شریعت و طرفین باشد.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی ایران بیان داشت: در بیشتر معاملات بانکی تفاوت قابل توجهی در فقه شیعه و سنی وجود ندارد و تقریبا در 5 قرارداد بانکی مانند سلف، مراهبه، معاملات مشارکتی و وکالتی است که بین فقه شیعه و سنی اختلافاتی وجود دارد که بانک انصار با برگزاری جلساتی توانسته با پایبندی به اصول اسلامی فقه حنفی و اهل سنت را در معاملات و عقود بانکی رعایت کند.

اجرای موازین بانکداری اسلامی بهترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی استامروز و فردا کردن 4 ساله برای اصلاح نظام کهنه بانکداری کشوربانک کشاورزی یکی از روزآمدترین زیرساخت های بانکداری الکترونیک را دارد

‌موسویان گفت: در بانک‌های کشورهای اسلامی اهل تسنن, به جای وجه التزام از جایزه خوش حسابی استفاده می شود که سبب تشویق و ترغیب مشتریان در پرداخت به موقع اقساط است و می توان همین موضوع را در بین مردم ایران نهادینه کرد.

وی اضافه کرد: از 2 سال گذشته با همکاری علمای اهل سنت و برگزاری جلسات متعدد تلاش کردیم تا قراردادهای بانکی را بر اساس مشترکات فقه شیعه و سنی طراحی کنیم که بانک انصار در این زمینه پیشرو بوده است.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی ایران خاطرنشان کرد: شعبه وحدت یا انجام قراردادهای بانکی براساس اصول حنفی اهل سنت تاکنون در استان های سیستان و بلوچستان، بندرعباس،آذربایجان غربی و ارومیه راه‌اندازی شده و ثمرات خوبی داشته و امروز در راستای خدمات رسانی به مردم اهل سنت این شعبه در گنبدکاووس افتتاح شد.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی،‌ سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی،‌ نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

کد خبر 846725 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد