Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@21:23:36 GMT

ورزش موجب تقویت عملکرد مغز در مردان مسن می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۶۱۱

سلامت قلبی-تنفسی، معیار میزان اکسیژن تحویلی به عضلات در طول ورزش است. همچنین این تندرستی و سلامت با تغییرات در بافت عصبی مغز، موسوم به ماده خاکستری، و عملکرد بهتر شناختی در سنین بالاتر مرتبط است.

به گفته محققان، ارتباط عصبی در مغز در طول زمان استراحت همراه با افزایش سن تغییر می‌کند.

مطالعات نشان داده اند این تغییرات می‌توانند تاثیر منفی بر عملکرد شناختی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه محققان دانشگاه مک گیل کانادا، یک گروه از مردان و یک گروه از زنان با میانگین سنی ۶۷ سال را مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان به طور داوطلبانه در مورد میزان فعالیت فیزیکی روزانه شان گزارش دادند.

تیم تحقیق به منظور تعیین سلامت تنفسی و عروقی و آمادگی جسمانی، مقدار قد، وزن، سن، جنسیت و نرخ ضربان قلب در زمان استراحت را ثبت کردند. آن‌ها همچنین آزمایشات تصویربرداری از مغز را به منظور عملکرد عصبی انجام دادند.

مطالعه نشان داد مردان در مقایسه با زنان دارای آمادگی جسمانی و سلامت قلبی-تنفسی بیشتری بودند. اما عملکرد عصبی زنان در مقایسه با مردان بهتر بود.

این الگو ارتباط در زنان به مراتب قوی‌تر بود و رابطه مثبتی با عملکرد‌های اجرایی داشت، یعنی عملکرد‌های مرتبط با مهارت‌های که در توانایی تمرکز، توجه و مدیریت زمان نقش دارند.

همچنین مشخص شد میزان آمادگی جسمانی رابطه قوی‌ای با بهبود کارآیی مغز برای مردان در مقایسه با زنان دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ورزش مردان مسن سلامت جسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

نتایج تیم‌های ریکرو مردان و زنان کشورمان در مرحله اول کاپ جهانی شانگهای مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، مسابقات مرحله اول کاپ جهانی در مرحله مقدماتی در شانگهای چین امروز در بخش تیمی ریکرو برگزار شد و کمانداران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفت و با نتیجه 5 بر یک شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

تیم ریکرو بانوان کشورمان با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی رسید. تیم ایران در یک هشتم نهایی با نتیجه 6 بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • بلینگام را با زیدان مقایسه نکنید!
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • انتقاد تند از چلسی: یک مشت پسربچه!
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای