Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@01:20:20 GMT

تندیس قابوس بن وشمگیر در جوار برج قابوس نصب می شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۹۹۷۸

تندیس قابوس بن وشمگیر در جوار برج قابوس نصب می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور طعنه گنبدی روز پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس افزود: این تندیس از جنس برنز توسط یکی از هنرمندان درحال ساخت بوده و درایام فروردین 98 در محوطه بوستان قابوس این شهر نصب می شود.
برج قابوس بن وشمگیر یا میل گنبد بلندترین برج آجری دنیا و یکی از آثار ارزشمند معماری دوره اسلامی است که به دستور شمس المعالی قابوس بن وشمگیر از پادشاهان آل زیار در سال 397 هجری ( 1007 - 1006 میلادی) ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این برج که بر روی تپه ‌ای به بلندی 15 متر قرار گرفته، 55 متر ارتفاع دارد که با احتساب بلندی تپه، ارتفاع آن در مجموع به 70 متر می رسد و در دهم تیر 1391 در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت جهانی شد.
شهردار گنبدکاووس همچنین با اشاره به برنامه های شهرداری برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروز 98، اضافه کرد: برای این منظور شهرداری با واحدهای زیرمجموعه 34 برنامه فرهنگی، هنری، عمرانی و زیباسازی در دستور کار قرار داده است.
طعنه گنبدی گفت: برای ایام نوروز 98 المان های مختلف سفره هفت سین طراحی و توسط دو پیمانکار در محل کارگاه شهرداری درحال ساخت است که در میدان ها و بوستان های بزرگ شهری بویژه در ورودی شهر نصب خواهد شد.
وی، چاپ نقشه راهنمای مسیر و بروشور معرفی اماکن تاریخی و گردشگری گنبدکاووس، استقرار یک دستگاه اتوبوس گردشگری، معرفی جاذبه های گردشگری از طریق تابلوها و تلویزیون های شهری، زیباسازی بوستان های شهری و آسفالت معابر شهری و مسیرهای حفاری شده را از دیگر فعالیت های شهرداری برای استقبال از مسافران نوروز 98 برشمرد.
شهرستان تاریخی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام و فرهنگ ها درشرق استان گلستان واقع است و با جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله برج قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت های سرسبز پذیرای مسافران نوروزی است.
/3039/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 برج تالاب جاذبه های گردشگری گمرک معرفی جاذبه های گردشگری 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود

به گزارش همشهری آنلاین، طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، اخیرا فیلمی در فضای مجازی به نمایش در آمده است که نشان می دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است و این طور وانمود می کند که گویی شهرداری به دنبال قتل عام درختان و دشمنی با آنهاست!

این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:

ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضاهای سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.

از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می زند.

در پایان اعلام می کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه ها و نگرانی ها در این زمینه هستیم.

کد خبر 847230 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها منطقه ۷ فضای سبز گیاهان و درختان شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود