Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@20:33:52 GMT

100 طلبه در روستاهای خراسان جنوبی مستقر هستند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۰۰۵۱

100 طلبه در روستاهای خراسان جنوبی مستقر هستند

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین صدرالدین عارفی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: حوزه علمیه بیرجند 850 سال قدمت دارد و از ابتدا عالمان بزرگی در این حوزه مشغول تدریس بوده اند.
وی ادامه داد: حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند در سال 1386 در بیرجند راه اندازی شد، این حوزه در این سال ها به خوبی درخشیده و مجوز تاسیس سطح سه سفیران هم به این مرکز داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: هم اکنون 200 طلبه و 35 استاد در حوزه علمیه سفیران هدایت مشغول تحصیل و تدریس هستند که پس از پنج سال دانش آموخته می شوند، سال قبل در بین 115 مدرسه حوزه علمیه سفیران هدایت کشور شاگرد اول از حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند بود.
مسئول حوزه علمیه سفیران هدایت بیان کرد: طلبه ها را یک بعدی تربیت نمی کنیم و به مسائل اخلاقی و پرورش روحی و جسمی آنها توجه می شود، هر روز 100 نفر از طلبه های این حوزه علمیه برای اقامه نماز جماعت به مساجد و مدارس سطح شهر بیرجند می روند.
عارفی افزود: سال گذشته 44 طلبه ممتاز در این حوزه علمیه داشته ایم، ثبت نام و پذیرش در حوزه علمیه سفیران هدایت همزمان با حوزه علمیه قم در مرحله نخست از 24 بهمن ماه آغاز شده و تا 27 اسفندماه جاری ادامه دارد.
وی یادآور شد: مرحله دوم ثبت نام پذیرش در حوزه علمیه از 17 تا 22 فروردین ماه 98 انجام می شود، اگر فردی موفق به ثبت نام نشود می تواند به عنوان مهمان یک ماه در حوزه علمیه تحصیل کند و پس از آن در صورت موفقیت جذب می شود.
مسئول حوزه علمیه سفیران هدایت بیان کرد: دارندگان مدرک دیپلم، فوق دیپلم و کارشناسی می توانند در حوزه علمیه ثبت نام کنند، برادران علاقمند برای ثبت نام می توانند از طریق پایگاه معاونت آموزش حوزه های علمیه قم به آدرس www.howzeh-qom.ir یا مراجعه به حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند در مطهری هشت پلاک هفت اقدام کنند.
عارفی گفت: حوزه های علمیه وظیفه تعلیم و تربیت مبلغان و تبلیغ دین بر مبنای مکتب اهل بیت (ع) را برعهده دارند و نخستین حوزه در زمان پیامبر اسلام (ص) تشکیل و اوج شکوفایی آن در دوران امام صادق (ع) بوده است.
وی افزود: آزمون حوزه های علمیه سفیران هدایت بیرجند همزمان با سراسر کشور روز جمعه 30 فروردین ماه سال آینده برگزار و نتایج آزمون در 21 اردیبهشت ماه 98 اعلام می شود.
7559* 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 تعلیم و تربیت حوزه علمیه خراسان جنوبی دین کارشناسی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به چهار شهرستان متاثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند. 

محمدعلی کاوسی امروز، ۵ اردیبهشت در پی بارندگی های اخیز استان، اظهار داشت: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستاهای استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند. 

وی افزود: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، هفت نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امدادونجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستاهای چاه خوش نری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز چهار نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد. 
کاوسی بیان داشت: از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود که یک تیم از شعبه طبس به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستاهای محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند. 

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند