Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:59:28 GMT

احتمال بازگشت هواپیمای نروژی از ایران در هفته آینده

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۱۶۱۴

احتمال بازگشت هواپیمای نروژی از ایران در هفته آینده

تهران- ایرنا- تارنمای بلومبرگ با اشاره به تلاش شرکت هواپیمایی نروژی برای تعمیر و بازگرداندن هواپیمای خود، نوشت هنوز زمان دقیق خروج این هواپیما از ایران مشخص نیست اما احتمالا هفته آینده انجام شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا، تارنمای بلومبرگ در گزارشی از احتمال تعمیر و بازگرداندن هواپیمای بوئینگ 737 نروژ در هفته آینده پس از بیش از 2 ماه تلاش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، شرکت هواپیمایی «ایرشاتل» نروژ پس از هفته ها تلاش برای تعمیر این هواپیما در نهایت روز چهارشنبه اعلام کرد که در فرایند ارسال یک موتور جایگزین برای راه اندازی مجدد هوایپمای خود است.
تحریم های واشنگتن علیه ملت ایران، فروش محصولاتی را که آمریکا دست کم10 درصد در تولید آنها سهیم است به ایران ممنوع می کند که قطعات صنایع هوایی از آن جمله است.
شرکت هواپیمایی ایرشاتل در زمان تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال آمریکا که سازمان های هواپیمایی را نیز مختل کرده بود، در حال تلاش برای جلب حمایت وزارت خزانه داری دولت ترامپ برای انتقال قطعات لازم به ایران بود.
با دریافت مجوز لازم از سوی شرکت بوئینگ از دفتر دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا برای جایگزینی موتور هوایپمای بوئینگ 737 نروژ، این شرکت تا حدی آسوده خاطر شد.
اما شرکت جنرال الکتریک دیگر عضو آمریکایی در تولید موتور این هواپیما نیز باید مجوز مشابهی را برای انتقال قطعات مورد نیاز هواپیمای 737 به ایران دریافت کند.
هواپیمایی نروژی در این باره گفت: هنوز برای تعیین زمان دقیق بازگرداندن هواپیما خیلی زود است اما تلاش ما این است که هفته آینده این اتفاق بیافتد.
هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی ایر شاتل کشور نروژ که بین اسلو و دوبی پرواز می کند، جمعه 23 آذرماه 97 به دلیل نقص فنی در فرودگاه شیراز فرود اضطراری کرد.
این هواپیما در امنیت کامل فرود آمد و مسافرانش روز بعد با پروازی از شیراز خارج شدند، اما خود هواپیما دو ماه است که به دلیل نبود قطعات یدکی لازم در ایران باقی مانده است
ایجاد مشکل برای هواپیماهای مسافربری، شاهدی بر این واقعیت است که تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا ، مردم را هدف قرار داده است.
شبد**9416**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هواپيماي نروژي ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟

آل اسحاق با بیان این که شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد، گفت: برخی با نشان دادن فضای ملتهب ناشی از بحران‌های سیاسی منطقه، نرخ ارز را بالا می‌برند و اقدام به فروش دلار می‌کنند و سپس با آرام شدن فضا اقدام به خرید ارز می‌کنند تا جیب‌های خود را پر کنند.

به گزارش ایسنا، یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به این موضوع که نرخ ارز در کشور تحت تاثیر جریان‌های روانی است، گفت: در سایه جریان‌های روانی انتظارات تورمی شکل می‌‎‌گیرد و این انتظارات نیز عاملی برای افزایش تقاضا و نرخ ارز است.

چه کسی از افزایش نرخ دلار سود می‌برد؟

وی افزود: عده‌ای متخصصِ ایجاد جنگ روانی هستند؛ بنابراین مخالفان دولت در حین رخداد تنش‌‎های سیاسی از ابزار جنگ روانی استفاده می‌کنند؛ البته برخی از ذی‌نفعان نیز از بالارفتن نرخ دلار سود می‌برند؛ در نتیجه شرایطی را ایجاد می‌کنند تا مسیر انتظارات مردم را تغییر دهند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق اظهار داشت: برخی با نشان دادن فضای ملتهب ناشی از بحران‌های سیاسی منطقه، نرخ ارز را بالا می‌برند و اقدام به فروش دلار می‌کنند و سپس با آرام شدن فضا اقدام به خرید ارز می‌کنند تا جیب‌های خود را پر کنند.

وی افزود: با حمله به کنسولگری ایران در دمشق شوک و تنش سیاسی در کشور ایجاد شد و سوداگران با سواستفاده از این شوک‌ها باعث افزایش نرخ دلار شدند.

نیاز‌ها قانونی کشور در حال تامین است

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه گاهی نرخ ارز به علت تغییر در واقعیت‌های اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: هم‌اکنون از سمت کانال اقتصادی تغییری در قیمت دلار رخ نداده؛ چون تمامی نیاز‌های قانونی کشور با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ و نرخ حدود ۴۰ هزار تومان مرکز مبادله تامین می‌شود، بنابراین التهابات ناشی از تنش‌های سیاسی، تنها عامل افزایش نرخ ارز است.

آل اسحاق با اشاره به این موضوع که شرایط کنونی بازار ارز ناپایدار است، گفت: تحولات بازار ارز به علت رخداد‌های سیاسی است؛ بنابراین زمانی که این فضا آرام شود؛ نرخ ارز به صورت خودکار به محدوده‌های قبلی خود بازمی‌گردد.

وی در پایان تاکید کرد: درصورتی که شوک جدید سیاسی رخ ندهد، شرایط اقتصادی کشور با آرام شدن فضای منطقه و مسائل سیاسی، احتمالا به گونه‌ای رقم می‌خورد که دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • به روزرسانی مهمی از شرایط بازگشت هیولای WWE منتشر شد
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس