Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-26@11:47:46 GMT

هشدار؛ دانش آموزان پاستیل نخورند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۱۷۱۱

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مواد آرایشی- بهداشتی مورد تائید سازمان غذا و دارو دارای برچسب اصالت کالا هستند که این برچسب مانند شناسنامه کالا بوده و معرف کیفیت آن‌ها است.به گزارش بلاغ،دکتر امام بخش قائدی با بیان اینکه مردم باید کالایی خریداری کنند که برچسب اصالت کالا داشته باشد، افزود: آزمایشگاه‌های مرجع تشخیص کنترل کیفی، با انجام آزمایش‌های مختلف مواد سازنده محصولات آرایشی-بهداشتی و غذایی را با مندرجات روی کالا تطبیق داده و هرجا تضاد یا تخلفی محرز شود آن کالا را به شرکت تولید کننده بازگشت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر عدم استفاده از کالا‌های قاچاق اظهار کرد: اکثر این کالا‌ها فاقد برچسب اصالت کالا بوده و استفاده از آن‌ها صدمات جبران ناپذیری به سلامت فرد وارد می‌کند که مبتلا شدن به سرطان به دلیل وجود سرب در مواد آرایشی از پیامد‌های آن است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: نظارت کارشناسان بهداشت به کالا‌های آرایشی-بهداشتی و محصولات غذایی موجود در بازار با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام و پس از بررسی کارشناسان بهداشت و با تائید آزمایشگاه‌های مرجع کالا‌های تولیدی و وارداتی که از سلامت و کیفیت استاندارد برخوردار نیستند از سطح بازار جمع‌آوری می‌شوند.

قائدی ضمن هشدار به والدین، دانش‌آموزان را از خوردن پاستیل‌های وارداتی بدون برچسب اصالت کالا منع کرد.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود که در بازار و به خصوص در بوفه مدارس پاستیل‌هایی عرضه می‌شود که با وجود رنگ و طمع اغواکننده از سلامت و اصالت لازم برخوردار نبوده و در بسیاری از موارد موجب بیماری و حتی مشکلات جبران‌ناپذیری در دانش‌آموزان می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر آموزش دانش‌آموزان در شناخت و خرید مواد خوراکی با برچسب اصالت کالا از عموم مردم خواست ضمن تامین دارو، مواد غذایی و مواد آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود از منابع معتبر و با آرم سازمان غذا و دارو، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را بااستفاده از سامانه ttac.ir و یا شماره تلفن ۱۴۹۰ به این سازمان گزارش دهند.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ علیرضا رفیعی پور گفت: در این مدت تیم های ثابت و سیار دامپزشکی از مراکز عرضه مواد پروتئینی استان البرز بازدید کردند که هشت هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی کشف و ۶ هزار کیلوگرم آن معدوم شد.

وی بیان کرد: سال گذشته نیز برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز مردم البرز ۱۶۱ هزار راس دام زیر نظر کارشناسان دامپزشکی در این استان ذبح شد.

رفیعی پور یادآورشد: ۸۰۰ بیماری مشترک دام و انسان وجود دارد که باید نظارت دقیقی در این زمینه داشته باشیم .

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور طی سال گذشته در البرز کشتار شد که ۷۳ هزار کیلوگرم آن غیر قابل مصرف بود.

وی بیان کرد: در این مدت ۹۲ هزار بازدید از مراکز تولید و توزیع مواد غذایی البرز داشتیم که فعالیت یک هزار و ۵۰۰ واحد صنفی غیر بهداشتی تشخیص داده شد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز ادامه داد: یک هزار و ۸۵۴ صدور پروانه صادر شده و اکنون ۴۸ مرکز نهاده های دامی های تک داریم.

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب