Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:42:05 GMT

مسابقات ربوکاپ دانش آموزی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۴۰۴

مسابقات ربوکاپ دانش آموزی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات ربوکاپ آزاد دانش اموزی با هزار و١۴٠شرکت کننده در مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول از ۱۳۷ مرکز آموزشی از هفت استان، در دانشکده فنی دانشگاه تهران  برگزار می‌شود.

مسابقه ربوکاپ شامل چند مرحله است که  مرحله اول ساخت ربات و ارزیابی آن از جهت مکانیکی،الکترونیکی و برنامه نویسی ۹ و۱۰ اسفند در سازمان مرکزی دانشگاه تهران و مرحله بعدی آزمون فنی ۱۴ و ۱۵ اسفند در پردیس فنی و مهندسی دانشگاه تهران و در نهایت ۱۶ اسفند اختتامیه این مسابقات درتالار بزرگ فردوسی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت گفت: نفرات برگزیده مسابقات در دوره های تخصصی دانشگاه فنی شرکت داده می شوند؛ این افراد به صورت تخصصی تحت آموزش قرار می‌گیرند در نهایت بعد از ۱۰ ترم آموزش تخصصی در قالب تیم های مختلف برای مسابقات گوناگون در سراسر جهان اعزام می شوند.

دبیر علمی این مسابقات تصریح کرد: این آموزش ها شامل مباحث مکانیک، الکترونیک و برنامه نویسی است تا حدی که برای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه دوره‌ اول قابل فهم باشد. در نهایت دانش آموزان بعد از پایان این ۱۰ترم  به avr  و برنامه نویسی های دیگر  مسلط می شوند و  همچنین ساخت مکانیزم های مختلف مکانیکی ربات را  یاد می‌گیرند.

کد خبر 4548992 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: دانش آموزان دانشگاه تهران روبوکاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با پیروزی در دو دیدار اول خود در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ صعودش را از گروه مسجل کرده بود، از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران در دیداری تشریفاتی به مصاف بلژیک رفت و توانست با پیروزی در دست‌های اول و دوم، بازی را در نهایت به سود خود خاتمه دهد.

در این دیدارها که در سه دست برگزار می‌شود، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد مقابل بلژیکی‌ها در دست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ پیروز شده و بازی را با حساب دو بر صفر به سود خود خاتمه دهد تا در نهایت با حداکثر امتیازات و به عنوان سرگروه، گروهD صعود کند.

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان باید پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه به مصاف هلند، تیم دوم گروه B برود که این دیدار در ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086676 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی