Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@16:10:55 GMT

ارتقای سلامت جامعه با تست‌های ژنتیکی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۷۱۲۲

ارتقای سلامت جامعه با تست‌های ژنتیکی

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پس از شناخت بشر از نحوه توارث ژن ها و ارتباط آنها با صفات موجودات از ژنتیک استفاده های گوناگونی در پزشکی شد. تست های ژنتیکی رواج یافت اما هزینه انجام آن بالا بود. بنابراین با کاهش زیاد در هزینه های تعیین ژنتیکی افراد انجام این تست نیز رونق گرفت. به گونه ای که در حال حاضر افراد می توانند با یک تست ژنتیکی اطلاعاتی را در مورد وضعیت سلامت در حال و آینده، زیبایی (پوست و مو)، نسب شناسی، استعداد های ورزشی و روانشناسی به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته به طور کلی هدف این تست ها شناخت بهتر از شرایط جسمانی افراد است تا به وسیله آن به جامعه در برنامه ریزی برای داشتن آینده ای بهتر کمک کرد. در این صورت مواردی مختلف همچون چه محصولاتی استفاده کنیم، چه سبک زندگی برای ما مناسب تر است، چه خطرهایی ما را تهدید می کند، چه استعداد هایی داریم، چه ورزشی برای ما بهتر است و بسیاری از موضوعات مناسب و درست مدیریت می شود. پس برنامه ریزی برای این موضوعات زندگی و رفاه بیشتری را به افراد هدیه می دهد. در ایران نیز گروهی از جوانان خلاق گرد هم جمع شدند تا با فعالیت در این حوزه به افزایش موفقیت افراد، ارتقاء سلامت و کاهش هزینه های درمانی جامعه کمک کنند.

«ژنمون» استارتاپی است که برای ارائه تست های مبتنی بر ژنتیک فرد فعالیت خود را با حضور در مسابقه «تجزیه و تحلیل داده های نسل جدید توالی یابی NGS» شروع کرد. مسابقه ای که توسط مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی شد.

به گفته اسماعیل فروزان مدیر این استارتاپ، حضور در این رویداد فرصتی برای آشنایی با فضای کسب و کار و الزامات آن را برای این گروه نوپا فراهم کرد. گروهی که در گذشته به حضور در فعالیت های علمی و فردی راضی بود. پس با این مسابقه در مسیر پرچالش و دارای فرصت قرار گرفتیم. فرصت را مغتنم شمردیم تا ایده خود را در مسیر تجاریسازی قرار دهیم.

انتهای پیام/

169 / 279 سلامت جامعه نست ژنتیک کاهش هزینه درمان روانشناسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سلامت جامعه کاهش هزینه درمان روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، گفت: ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

وی با بیان این‌که هزینه‌های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه‌ها از افراد گرفته نمی‌شود و آن را به سال‌های آتی انتقال می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه اصلی ما در حال حاضر تأمین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش با اعلام این‌که در حوزه صنعت شهرها تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی امضا شده است از هدف‌گذاری تأمین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۶۷۰ هزار قطعه زمین تأمین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تأمین کنیم.

کد خبر 6097610 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • گواهینامه‌های‌ تقلبی، قربانیان‌ واقعی!
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی