Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت، گفت: جشنواره بازی های بومی محلی به میزبانی جیرفت برگزار شد و ۸ تیم از جنوب و شرق استان کرمان در این جشنواره به رقابت پرداختند

علی معاضدی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی با حضور تیم هایی از جنوب و شرق استان کرمان به میزبانی شهر جیرفت در ورزشگاه تختی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاضدی، با بیان این مطلب که ۸ تیم در این جشنواره شرکت کردند، اضافه کرد: تیم های شرکت کننده از منوجان، فاریاب، رودبار جنوب، نرماشیر، جیرفت الف، جیرفت ب و عنبرآباد  در این جشنواره به رقابت پرداختند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت، با اشاره به رده سنی شرکت کنندگان، اظهار داشت: شرکت کنندگان در  رده های سنی ۱۵ تا ۱۸ سال بودند.

وی، به رشته های رقابتی این جشنواره اشاره کرد و افزود: مسابقات در  رشته های دو سرعت ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر، دو استقامت ۲ هزار متر و ۵ هزار متر، هفت سنگ مهارتی و چوب کشی در بخش بانوان در وزن منهای ۶۵ و منهای ۷۵ ، در بخش آقایان منهای ۷۵ و منهای ۸۵  برگزار شد.

معاضدی، ابراز داشت: در مجموع، تیم های جیرفت، عنبرآباد و منوجان به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم رقابت های این جشنواره شدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت، با اشاره به هدف اصلی برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: این جشنواره به منظور آشنایی با بازی های بومی و محلی مناطق مختلف شرق و جنوب شرق استان، احیا  و ترویج این بازی ها و نیز آشنایی با آداب و رسوم مردم این مناطق برگزار شد.

وی، با بیان این مطلب که این جشنواره دارای برنامه های متنوع ای بود، به برخی از آنها اشاره کرد و افزود:  اجرای موسیقی محلی، برپایی غرفه های سیاه چادر، گلیم بافی، صنایع دستی و پخت غذاهای سنتی اسفندقه از برنامه های جنبی این جشنواره بود.

گغتنی است؛ این جشنواره به همت اداره ورزش و جوانان ، هیئت روستایی عشایری شهرستان جیرفت برگزار شد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله مومن جشنواره قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب آذربایجان غربی حضرت عباس حادثه تروریستی زاهدان جشنواره بازی های بومی و محلی بازی های بومی و محلی جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد است، گفت: موتورسواری ناایمن و حادثه‌آفرین در این پیست به عنوان یک چالش جدی در شهر بندرعباس مطرح است.

وی در بازدید از پیست موقت موتورسواری بندرعباس گفت: این موضوع نیازمند چاره‌اندیشی فوری و توجه به علاقه‌مندی جوانان به ورزش موتورسواری است و مسئولان امر با تامین امکانات، شرایط را برای انجام ورزش سالم فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان این موضوع که باید صف موتور‌سواران ورزشکار از قانون‌شکنان جدا شود، افزود: ورزش موتورسواری در شرایط ناایمن و خطرناک و حضور چند هزار ورزشکار و تماشاچی در این نقطه از شهر بندرعباس، پدیده‌ای اجتماعی است و بدترین روش رویارویی با پدیده‌های اجتماعی رها کردن آنها به حال خود است.

وی افزود:  آماده سازی زیرساخت‌های لازم  برای ورزش موتور سواری از وظایف دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری بندرعباس است .

مجتبی قهرمانی گفت: دستگاه قضایی استان این موضوع را به صورت جدی از طریق استانداری ، شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل پیگیری می کند تا در صورت امکان در همین پیست موقت و در غیر این صورت در محلی دیگر، مکانی مناسب در اختیار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق