Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: نخستین پروژه زراعت چوب استان گلستان در قالب کاشت نهال در مراتع در روستای شهرستان آزادشهر اجرا شد. ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان آزادشهر، ابوطالب قزلسفلو عصر امروز در مراسم کاشت نهال نخستین پروژه زراعت چوب استان گلستان در روستای آقچلی قرخلر این شهرستان با حضور استاندار گلستان اظهارداشت: این پروژه برای نخستین بار با نام پروژه زراعت چوب و بوستان روستایی در مراتع شهرستان آزادشهر به مساحت حدود 10 هکتار در راستا طرح تنفس جنگل و احتیاج مبرم چوب در تاسیسات صنعتی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پروژه با هدف افزایش فضای سبز و حفظ اراضی ملی در حاشیه روستاها،رونق اقتصادی جوامع محلی و تامین چوب تاسیسات صنعتی در حاشیه روستاهایی که در کنار مراتع ملی قرار دارند اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان داشت: امسال برای نخستین بار این پروژه در 4 روستای، آقچلی‌علیا، قورچای،آقچلی قرخلر و عطا بهلکه از توابع شهرستان آزادشهر انجام می‌شود که در صورت موفقیت اجرای این طرح،سال های آینده افزایش می‌یابد.

راهکارهای توسعه صنعت چوب در سفر رییس جمهور به گیلان بررسی می‌شودرئیسی: خدمت در چارچوب خادم‌یاری منفعت‌طلبانه نیستریابکوف: اروپایی‌ها به وعده‌های خود در چارچوب «اینستکس» عمل کنند

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در این پروژه حفظ و آبیاری نهال‌های کاشته شده در اطراف روستا با مشارکت اهالی آن روستا و تبدیل این فضا به بوستان برای حفظ جنگل‌های موجود است تا در یک مدت زمان مشخص بخشی از این پروژه برای تامین مصارف چوب تاسیسات صنعتی استفاده شود.

قزلسفلو گفت: در این پروژه حفظ بخشی از مراتع برای استفاده دام منطقه نیز مورد توجه است تا به آنها آسیب وارد نشود.

وی یادآور شد: شعار امسال هفته منابع طبیعی،" منابع طبیعی سرمایه ملی" نام گرفته که امید داریم با مشارکت عمومی مردم در حفظ و توسعه فضای سبز تلاش کنیم.

انتهای پیام/ن

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است

سعید مهرآمیز اظهار داشت: یکی از پروژه ها در حال اخذ پیمانکار و شروع به کار است که طی این پروژه نیمی از کوچه های شهرک جهاد تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 وی افزود: پروژه دیگر روشنایی معابر این منطقه در حال تامین اعتبار است که سایر بخش‌های باقیمانده را پوشش خواهد داد. 

مدیر امور برق ناحیه ۲ شهر زاهدان تصریح کرد: برداشت طرح، ۶ بلوار اصلی شهرک جهاد نیز که فاقد روشنایی معابر بودند صادر و به مرحله اجرا رسیده است که نیازمند انجام تعهد ۵۰ درصدی توسط سازمان شهرداری، جهت اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد