Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@23:11:52 GMT

چرا باید به قلب دوم تان بیشتر اهمیت بدهید!

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۰۰۷۳

چرا باید به قلب دوم تان بیشتر اهمیت بدهید!

رکنا: پاهای انسان به عنوان قلب دوم او شناخته می شود در حالی که شاید ما در میان اعضای بدن به آن توجه زیادی نداریم و آن را کمتر جدی می گیریم.

 بیماری های زیادی با پا مرتبط هستند و در کنار دردهای بسیای که می توانند شما را بسیار اذیت کنند می توانند بیماری های دیگری را نیز ایجاد کند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم تا شاید بیشتر از این به پاهایتان توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمر درد:

یکی از مهمترین مشکلاتی که می تواند برای شما از عدم توجه درست به پاهایتان ایجاد شود کمر درد است. درست انتخاب نکردن کفش ها می تواند باعث بروز مشکلاتی در کمر شما شود. در مورد کوکان نیزهمیشه این نکته را رعایت کنید چرا که عدم توجه به این نکته می تواند عوارضی همچون حالت گیری های بد بدن فرزندان ایجاد کند

مهمترین نکته ای که باید در انتخاب کفش ها به آن توجه داشته باشید راحتی کفش ها و مناسب بودن اندازه آن ها است. سعی کنید تا کفشی را انتخاب کنید که پایتان در آن به راحتی حرکت می کند و فضای برای تکان خوردن داشته باشد.

آینه ای از بیماری های بدن:

پاهای انسان آینه های تمام عیار بیماری های بدن هستند برای مثال پزشکان می توانند از روی پاهایتان بیماری های بدن را تشخیص دهند. یکی از این موارد بیماری دیابت است که می توان آن را از روی حالت پاها متوجه شد. در شرایط دیگر نیز حتی لمس کردن پاها می تواند نوع بیماری را مشخص کند. سرد شدن ناگهانی پاها می تواند نشانه هایی از بیماری های خطرناک باشد و لازم است تا سریعا به پزشک مراجعه کنید.

زخم ها و رنگ پا:

هرگونه خراش یا زخمی بر روی پاها نیازمند این است که سریعا به آن رسیدگی شود چرا که در صورت عدم رسیدگی می تواند باعث بروز بیماری هایی در داخل بدن شما و مخصوصا قلب شما باشد چرا که پاها به طور مستقیم به آن متصل است.

رنگ ناخن شست پا می تواند نشانه های زیادی را در مورد بیماری های موجود در بدن شما اعلام کند برای مثال اگر رنگ ناخن به سمت زرد برود نشانه از بیماری های مربوط به دستگاه گوارش است و همچنین می تواند کم کاری های کبد را نیز از روی همین یک انگشت پا تشخیص داد.

با توجه به نکاتی که به آن ها اشاره شد همیشه باید این نکته را بدانید که بهتر است بیشترین توجه را به پاهایتان داشته باشید. رژیم های غذایی مناسب می توانند شما را در داشتن پاهایی سالم یاری کنند و همچنین از نظافت آن نیز غافل نشوید. بیماری های قارچی و عفونی بسیار زیادی هستند که می توانند در میان انگشت های پای شما رشد کنند و باعث بروز بیماری های پوستی شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: دیابت پزشک دیابت پزشک رژیم های غذایی قلب تلگرام رعایت کمر درد عکس فیلم مرد دختر دستگیری من دستگیر کودک رئیس پلیس جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سیدامیر آل‌داوود اظهار کرد: امروزه سرطان‌های روده بزرگ جزء سرطان‌های شایع کشور بوده و موارد ابتلای آن نیز روز‌به‌روز در حال افزایش بوده و به همین رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه بیشتر از هر زمان دیگری مورد تأکید است.

وی تصریح کرد: در اکثر موارد بیمار مبتلا به سرطان فاقد علائم بارز و آشکار بوده و همین موضوع بعضاً مردم را به اشتباه می‌اندازد و در شرایطی که حال عمومی و وزن و وضعیت اشتهایی خوبی دارند، آن علائم جزئی را جدی نمی‌گیرند و همین موضوع در آینده و در زمان آشکار شدن علائم وضعیت بدتری در فرد بیمار ایجاد می‌کند و بهتر است که با مشاهده هرنوع علائمی، هرچند کوچک، پیگیری و اقدام به‌موقع را داشته باشیم.

عضو هیأت علمی رادیوتراپی و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با مهمترین علائم سرطان روده بزرگ، بیان کرد: این بیماری علائم و نشانه‌های متعددی دارد که مهمترین آن‌ها ایجاد مشکل در اجابت مزاج، خون در مدفوع و کاهش به یک باره وزن بوده، به خصوص مشکل اجابت مزاج طولانی شود، و فرد چند هفته مداوم یبوست و اسهال داشت باید وضعیتش مورد بررسی قرار بگیرد؛ همچنین در خصوص کاهش وزن هم باید بگوییم که این شرایط بیشتر در زمانی بوده که بیماری به حالت پیشرفته رسیده و باید آن ۲ مورد دیگر را جدی‌تر بگیریم.

دکتر آل‌داوود اضافه کرد: همچنین باید به موضوع دفع خون مخفی هم به‌طور ویژه توجه کنیم و عمدتاً فرد بیمار دچار کم‌خونی مزمن بوده و اگر علائم مشکوک در زمان طولانی مشاهده شد باید حتماً به پزشک مراجعه شود.

وی تأکید کرد: کسانی که سابقه خانوادگی در ابتلای به انواع سرطان‌ها، از جمله سرطان روده بزرگ دارند باید حتماً تحت غربالگری قرار بگیرند، حتی به افرادی هم هیچگونه سابقه خانوادگی در این خصوص ندارند هم توصیه می‌کنیم که پس از رسیدن به سن ۵۰ سال غربالگری سرطان روده را داشته باشند و تست‌های آن به ۳ روش تست بررسی خون در مدفوع، خون مخفی در مدفوع و انجام کولونوسکوپی بوده است.

متخصص پرتو درمانی و رادیوتراپی با بیان اینکه با توجه به کاهش سن ابتلا به سرطان در زمان بیماری نباید در خصوص فرزندآوری اقدام نماید و باید این کار بین ۲ تا ۳ سال پس از بهبود بیماری باشد، خاطرنشان کرد: همچنین باید اشاره کنیم که پس از بهبود بیماری امکان انتقال سلول سرطانی به جنین وجود ندارد و در این خصوص دغدغه‌ای بابت بارداری و نگرانی زوجین وجود ندارد و فقط همانطور که اشاره شد باید از بارداری در دوره درمان بیماری خودداری شود.

دکتر آل‌داوود افزود: همه ما باید در راستای پیشگیری از انواع سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ به مواردی همچون تحرک و فعالیت بدنی مناسب روزانه، عدم چاقی و افزایش وزن، عدم مصرف غذا‌های پرچرب به‌خصوص فست‌فودها، عدم مصرف سیگار و دخانیات و عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی توجه نماییم، موضوعی که در افراد با سابقه خانوادگی در این خصوص بیشتر از سایر گروه‌های جامعه مورد تأکید بوده و هست.

وی در پایان گفت: باید همچنین به در پیشگیری از سرطان به موضوع آموزش و افزایش سطح آگاهی جامعه هم توجه کرد و اگر به این مهم نیز توجه شود شاهد آمار بالای تعداد مبتلایان به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ و همچنین کاهش سن مبتلایان به این بیماری نخواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟