Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به تازگی نتایج بررسی وضعیت ساختمان سازی در استان های مختلف کشور را منتشر کرده است که در آن ساختمان های شروع شده، ساختمان های تکمیل شده، میزان سرمایه گذاری در این بخش و دیگر شاخص های مهم در آن تشریح شده است.
براساس داده های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال 1396 مجموع سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساختمان های جدید مناطق شهری ایران، به قیمت جاری حدود 738 هزار میلیارد و 148 میلیارد ریال بوده است که 15 درصد نسبت به سال 1395 افزایش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین از کل مبلغ سرمایه گذاری مذکور، ساختمان های ' مسکونی ' با 71 درصد بیشترین سهم را داشته است.
42.6 درصد از این سرمایه گذاری ها در سه استان تهران، اصفهان و فارس انجام شده است که به ترتیب با 27.2 درصد، 9.1 درصد و 6.3 درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان ها دارا بوده اند.
این در حالی است که مقایسه سرمایه گذاری های سال 95 حاکی از آن است که سرمایه گذاری در استان های تهران، اصفهان و فارس به ترتیب 23 درصد، 14 درصد و 2.7 درصد افزایش داشته است.
در سال 1396 مجموع سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساختمان های جدید مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد، به قیمت جاری حدود پنج هزار میلیارد و 86 میلیارد ریال بوده است که 20.5 درصد نسبت به سال 95 افزایش داشته است. همچنین از کل مبلغ سرمایه گذاری مذکور، ساختمان های ' مسکونی ' با 85.2 درصد بیشترین سهم را داشته است.
این میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساختمان های جدید مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد معادل 0.7 درصد در کل کشور در سال 96 بود.
تعداد ساختمان های شروع شده در سال 96 در کهگیلویه و بویراحمد 2 هزار و 322 دستگاه، ساختمان های تکمیل شده 2 هزار و 19 و واحدهای مسکونی تکمیل شده سه هزار و 230 مورد بود که درصد توزیع هر کدام نسبت به سال 95 به ترتیب 1.8، 1.7 و 0.8 بیشتر شد.

** ساختمان های شروع شده
در سال 96 ساخت 126 هزار و 773 دستگاه ساختمان توسط بخش خصوصی در مناطق شهری ایران شروع شد که در مقایسه با سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.
برای این ساختمان ها بالغ بر 681 هزار میلیارد و 941 میلیارد ریال هزینه و 71.6 میلیون مترمربع سطح کل زیربنای طبقات پیش بینی شده است.
متوسط هزینه بنای ساختمان های شروع شده در مناطق شهری ایران بالغ بر پنج میلیارد و 379 میلیون ریال، میانگین سطح کل زیربنای آنها 565 مترمربع و هزینه یک مترمربع بنای این ساختمان ها بالغ بر 9.5 میلیون ریال بوده است که نسبت به سال 95، متوسط هزینه، سطح کل زیربنا و هزینه یک متر مربع بنای ساختمان ها به ترتیب 12.2 درصد، 1.1 درصد و 11 درصد افزایش داشته است.
در مدت مذکور از کل تعداد ساختمان های شروع شده در مناطق شهری ایران، 13.6 درصد به استان اصفهان، 10.3 درصد به استان تهران و 8.7 درصد به استان خوزستان تعلق داشته است.
در سال 96 ساخت 2 هزار و 322 دستگاه ساختمان توسط بخش خصوصی در مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد شروع شده که در مقایسه با سال قبل 10.9 درصد افزایش داشته است.
برای این ساختمان ها بالغ بر پنج هزار میلیارد و 865 میلیارد ریال هزینه و حدود 780 هزار مترمربع سطح کل زیربنای طبقات پیش بینی شده است.
هزینه بنای ساختمان ها بطور متوسط 2 میلیارد و 526 میلیون ریال و سطح کل زیربنای آنها بطور میانگین 336 متر مربع و هزینه یک متر بنای ساختمان ها نیز هفت میلیون و 522 هزار ریال در کهگیلویه و بویراحمد بود.
میانگین هزینه بنای ساختمان های شروع شده در مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد 41. 5 درصد، سطح کل زیربنا 38.3 درصد و هزینه یک متر مربع 2.4 درصد نسبت به سال 95 افزایش داشته است.
هزینه بنای ساختمان های شروع شده 41.5 درصد، سطح کل زیربنای ساختمان ها 38.3 و هزینه یک متر مربع بنای ساختمان ها 2.4 درصد در کهگیلویه و بویراحمد بطور میانگین نسبت به سال 95 افزایش داشته است.

** ساختمان های تکمیل شده
در سال 96 ساخت 115 هزار و 451 دستگاه ساختمان توسط بخش خصوصی در مناطق شهری ایران تکمیل شده که در مقایسه با سال قبل از آن 48.8 درصد افزایش نشان داد. برای این ساختمان ها حدود 625 هزار میلیارد و 307 میلیارد ریال هزینه و 71.6 میلیون مترمربع سطح کل زیربنای طبقات پیش بینی شده بود.
متوسط هزینه بنای ساختمان های تکمیل شده در کل کشور بالغ بر پنج میلیارد و 416 میلیون ریال، میانگین سطح کل زیربنای آنها 620 مترمربع و هزینه یک مترمربع بنای این ساختمان ها بالغ بر 8.7 میلیون ریال بوده است که نسبت به سال 95، متوسط هزینه، سطح کل زیربنا و هزینه یک متر مربع بنای ساختمان ها به ترتیب 2.7 درصد کاهش، 11.3 درصد کاهش و 9.8 درصد افزایش نشان داد.
تعداد کل ساختمان های تکمیل شده در مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد 2 هزار و 19 دستگاه که نسبت به سال 95 حدود 74.7 درصد افزایش پیدا کرد. برای این ساختمان ها سه هزار میلیارد و 750 میلیارد ریال هزینه و 500 هزار متر مربع سطح کل زیربنای طبقات پیش بینی شده بود.
متوسط هزینه بنای ساختمان های تکمیل شده بالغ یک میلیارد و 857 میلیون ریال، میانگین سطح کل زیربنای آنها 248 متر مربع و هزینه یک متر مربع از بنای این ساختمان ها بالغ بر هفت میلیون و 495 هزار ریال در مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد بوده است که نسبت به سال 95، متوسط هزینه، سطح کل زیربنا و هزینه یک متر مربع بنای ساختمان ها به ترتیب 1.8 درصد رشد، 8.1 درصد کاهش و 11 درصد بیشتر شد.

** درصد توزیع ساختمان های شروع شده
در سال 96 تعداد 104 هزار و 380 دستگاه از کل ساختمان های شروع شده در مناطق شهری ایران به ساختمان های ' مسکونی ' اختصاص داشته که 2.6 درصد بیشتر از سال قبل بوده است.
در سال مورد گزارش، برای هر دستگاه ساختمان ' مسکونی ' شروع شده در مناطق شهری ایران به طور متوسط بالغ بر چهار میلیارد و 662 میلیون ریال هزینه بنا، 508 مترمربع سطح کل زیربنا و حدود 9.2 میلیون ریال هزینه یک مترمربع بنا پیش بینی شده است که نسبت به سال 95 متوسط هزینه، سطح کل زیربنای ساختمان ها و هزینه یک مترمربع بنای این ساختمان ها به ترتیب 11.1 درصد و 0.8 درصد و 10.2 درصد افزایش نشان می دهد.
در سال 96 حدود 2 هزار و 322 دستگاه از کل ساختمان های شروع شده در مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد به ساختمان های ' مسکونی ' اختصاص داشته که 10.4 درصد بیشتر از سال قبل بوده است.
برای این ساختمان های مسکونی در مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر چهار هزار میلیارد و 859 میلیارد ریال هزینه و 642 هزار مترمربع سطح کل زیربنای طبقات در نظر گرفته شده است.
در سال 96 برای هر دستگاه ساختمان ' مسکونی ' شروع شده در مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد به طور متوسط بالغ بر 2 میلیارد و 213 میلیون ریال هزینه بنا، 292 مترمربع سطح کل زیربنا و حدود 7.6 میلیون ریال هزینه یک مترمربع بنا پیش بینی شده است که نسبت به سال 95 متوسط هزینه، سطح کل زیربنای ساختمان ها و هزینه یک مترمربع بنای این ساختمان ها به ترتیب 37.9 درصد و 33.3 درصد و 3.5 درصد افزایش نشان می دهد.

** درصد توزیع ساختمان های تکمیل شده
در سال 96 تعداد 94 هزار و 990 دستگاه از کل ساختمان های تکمیل شده در مناطق شهری ایران به ساختمان های ' مسکونی ' اختصاص داشته که 50.4 درصد بیشتر از سال قبل بوده است.
در سال مورد گزارش، برای هر دستگاه ساختمان ' مسکونی ' تکمیل شده در مناطق شهری ایران به طور متوسط بالغ بر چهار میلیارد و 856 میلیون ریال هزینه بنا، 564 مترمربع سطح کل زیربنا و حدود 8.6 میلیون ریال هزینه یک مترمربع بنا پیش بینی شده است که نسبت به سال 95 متوسط هزینه، سطح کل زیربنای ساختمان ها و هزینه یک مترمربع بنای این ساختمان ها به ترتیب 0.5 درصد افزایش و 9.8 درصد کاهش و 11.4 درصد رشد نشان می دهد.
در سال 96 حدود یک هزار و 957 دستگاه از کل ساختمان های تکمیل شده در مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد به ساختمان های ' مسکونی ' اختصاص داشته که 88.2 درصد بیشتر از سال قبل بوده است.
در سال 96، برای هر دستگاه ساختمان ' مسکونی ' تکمیل شده در مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد به طور متوسط بالغ بر یک میلیارد و 619 میلیون ریال هزینه بنا، 218 مترمربع سطح کل زیربنا و بالغ بر 7.4 میلیون ریال هزینه یک مترمربع بنا پیش بینی شده است که نسبت به سال 95 متوسط هزینه، سطح کل زیربنای ساختمان ها و هزینه یک مترمربع بنای این ساختمان ها به ترتیب 13.7 درصد افزایش و 4.4 درصد کاهش و 19.2 درصد رشد نشان می دهد.
ساخت و سازهای مسکونی در استان و کشور در سال 96 افزایش چشمگیری داشته است.
در همین سال متوسط هزینه بنای ساختمان های شروع شده در کشور 12 درصد نسبت به سال 95 افزایش یافته بود این درحالی است که در کهگیلویه و بویراحمد این نسبت بیش از 40 درصد رشد نشان داد و این به دلیل افزایش سطح زیر بنای ساختمان های مسکونی در این استان است.
در حالی که بیشترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش ساخت و ساز مربوط به ساختمان های مسکونی بوده، کهگیلویه و بویراحمد با 85.2 درصد بیشترین هزینه را به این صنعت اختصاص داده است.

9928/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان های مختلف کشور اصفهان بانک مرکزی سرمایه گذاری بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در بارش های اخیر در تنگ رواق ۷ میلیمتر، علی کرمی دمچنار ۶،چیتاب ۶، کریک ۵، دشت بز ۴، مارگون ۳، سی سخت ۲.۶
 فرودگاه یاسوج یک میلیمتر باران بارید. 

دیگر خبرها

  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰