Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:18:01 GMT

چین خواستار خویشتنداری هند و پاکستان شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۵۰۴۹

چین خواستار خویشتنداری هند و پاکستان شد

پکن- ایرنا- وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه ای خواستار خویشتنداری هند و پاکستان شد و اظهار امیدواری کرد دهلی نو و اسلام آباد از طریق گفت و گو، صلح و ثبات منطقه ای را حفظ کنند.

به گزارش ایرنا در این بیانیه که روز شنبه منتشر شد آمده است: کشورهای هند و پاکستان باید برای یافتن حقیقت درباره حمله کشمیر تحت کنترل هند به بررسی عینی و بی طرفانه بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیانیه می افزاید: چین امیدوار است که هند و پاکستان با حفظ خویشتنداری و گفت و گو از صلح و ثبات منطقه ای دفاع کنند.
در عملیات تروریستی 14 فوریه (25 بهمن) به اتوبوس حامل افسران نظامی هند در نزدیکی مرز کشمیر با یک خودرو حامل 350 کیلوگرم مواد منفجره بیش از 40 نفر کشته شدند.
گروه تروریستی جیش محمد مسئولیت این حمله را پذیرفته است و عامل این حمله انتحاری را عادل احمد دار معرفی کرده است.
این بزرگ ترین حمله تروریستی در جامو و کشمیر محسوب می شود در سال 2016 حمله شبه نظامیان به پایگاه نیروی هوایی هند در شهر اوری به کشته شدن 19 سرباز هندی منجر شد این حمله دلیلی بود تا دولت هند یک حمله محدود علیه پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان ترتیب دهد.
به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.
هند گروه تروریستی جیش محمد را طراح اصلی حمله تروریستی سال 2016 به پایگاه هوایی پتانکت که در آن هفت نظامی هندی کشته و 25 نفر دیگر زخمی شدند ، می داند.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين هند پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

یک نوجوان در فرانسه به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بازداشت شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پلیس فرانسه یک نوجوان 16 ساله را به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک پاریس بازداشت کرد.

بر اساس گزارش روزنامه Le Parisien؛ سرویس‌های اطلاعاتی به دلیل پایبندی نوجوان 16 ساله به اسلام‌گرایی افراطی او را تحت نظر گرفتند. او همچنین در پیام‌رسان تلگرام پیامی نوشت و به دنبال خرید مواد مورد نیاز برای ساخت کمربند انفجاری بود. او در این پیام‌ها اشاره کرده بود که می‌خواست به نام یکی از گروه‌های تروریستی بمیرد.

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

2 روز قبل مظنون در خانه پدر و مادرش دستگیر و در آنجا تفتیش شد. این نوجوان سپس به ایستگاه پلیس منتقل شد و در آنجا اعتراف کرد که می‌خواسته در جریان بازی‌های المپیک 2024 همراه با کمربند انفجاری دست به حمله بزند و وقتی بازداشت شود، بر اثر گلوله‌های پلیس جان خود را از دست بدهد.

در طول بازرسی، بازرسان اسناد دست‌نویس، از جمله سوگند وفاداری به یکی از گروه‌های تروریستی را پیدا کردند. گوشی تلفن همراه متهم کشف و ضبط و برای بررسی ارسال شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند