Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: سیلاب بیش از 13 میلیارد و 400 میلیون تومان به بخش‌های مختلف استان از جمله زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، با اشاره به بارندگی های هفته آخر بهمن ماه که منجر به جاری شئن سیلاب در سطح استان شده بود، اظهار کرد: بر اساس بررسی گروه‌های ارزیاب استان سیلاب بیش از 13 میلیارد و 400 میلیون تومان به بخش‌های مختلف استان از جمله زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    وی با بیان اینکه خسارت‌های بهمن‌ماه با تلاش 28 گروه برآورد خسارت استان انجام شد، افزود: بیشترین خسارت‌ها از شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، فردوس، بیرجند و قاین گزارش شده است.     مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: بیشتر بارندگی‌ها در استان رگباری است و برای همین با توجه به نفوذپذیری کم خاک بارندگی‌های کوچک نیز سبب ایجاد سیلاب و روان‌آب در استان می‌شود.     میرجلیلی با اشاره به اطلاع رسانی و اعلام اخطاریه‌های هواشناسی و مدریت بحران کشور و استان به موقع و خوب بوده، اظهار کرد: در این راستا شاهد کاهش 41 درصدی میزان خسارت‌ها در بهمن‌ماهسال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته  بودیم.     مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بیشترین خسارت‌های گزارش شده در استان مربوط به تخریب و آب‌شستگی ایل‌راه‌های عشایری، راه‌های روستایی، 6 رشته قنات، مزارع و باغ‌های استان بوده است.     وی بیان کرد: در بهمن‌ماه 124 تیم امدادی و عملیاتی در حالت آماده‌باش کامل بودند و در این مدت به یک هزار و 117 نفر گرفتار در سیلاب، یک هزار و 400 مسافر، 214 خودروی گرفتار و 37 منزل مسکونی گرفتار در آب کمک‌رسانی شده است.     میرجلیلی با بیان اینکه در پی سیلاب اخیر واژگونی یک دستگاه خودروی وانت دو کابین در حوالی شهر گزیک منجر به فوت سه سرنشین این خودرو شد، اظهار کرد: علی‌رغم تأکیدات و هشدارهای مدیریت بحران مبنی بر پرهیز از استقرار در مسیر رودخانه‌ها، شش نفر از هم استانی‌ها در این مسیرها قرارگرفته  که امدادرسانی شده و از مرگ حتمی نجات یافتند.     مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: شهروندان در زمان اخطاریه‌ها مسافرت‌های غیرضروری را به زمان دیگری موکول کنند و همچنین به اخطارها و پیام‌های ستاد مدیریت بحران و هواشناسی خراسان‌جنوبی توجه لازم را داشته باشند.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد

فرماندار ایلام گفت: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت‌_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان ایلام اظهار کرد: مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه مستلزم تمهیدات لازم و از قبیل پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به همت اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی شاهد بحران سیلاب در سطح شهرستان نبودیم.

فرماندار ایلام ادامه داد: در توزیع آب روستایی، با توجه به اینکه شغل عمده مردم کشاورزی است برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد تا آب مصرفی کشاورزی و شرب مردم تأمین شود.

نادری تاکید کرد: ترمیم به موقع شکستگی و رفع آن از مطالبات به حق مردم است که باید در اسرع وقت مرتفع اجرا شود.

وی اضافه کرد: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

ادامه داد: با کمک دهیاران و شوراها، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد جهت پیشگیری از بروز هرگونه آتش‌سوزی در مراتع وجنگل‌ها تدابیری اندیشیده شود.

کد خبر 751224

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خسارت‌های توفان شب گذشته خراسان رضوی
  • زیرکوه زیر بار دو هزار میلیارد خسارت سیل/جبران با اجرای ۲۷ مصوبه
  • مزارع چند کشاورز در ۳ روستای پاکدشت در پی سیلاب آسیب دید
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی