Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت : نسخه ما در اراده و تحمل است؛ ‌مقاومت ما در عرصه اقتصادي به معني فشار يک جانبه دشمن نيست بلکه حرکت براي پيشرفت ،توليد منفعت و ثروت محسوب مي شود و مقاومت ما تحميل فشار بر دشمن در حين حرکت است.

به گزارش ايرنا ، سردار حسين سلامي روز شنبه در گردهمايي بزرگ آزادگان و رزمندگان استان کرمان از سري برنامه هاي ستاد بزرگداشت کنگره 6500 شهيد استان افزود: رزمندگان پرچمدار جهاد و شهادت در سخت ترين معرکه هاي جنگ بودند و از آبرو، حيثيت، کرامت و ناموس اين ملت جوانمردانه دفاع کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه استان کرمان سرزمين عالمان بزرگ با تاريخ کهن و درخشان در عرصه تمدن ايران و اسلامي است ،تصريح کرد: امروز گرد هم آمده ايم تا از حماسه هاي جاودان شهيدانمان در اين مجلس ياد کنيم.
سردار سلامي با بيان اينکه هر ملتي براي يافتن هويت و شخصيت خود نيازمند يک منبع توليد هويت است افزود: عاشورا منبع هويت بخش مسلمانان و شيعيان بود و به آن ها روح جاودانگي، جوانمردي و ايستادگي آموخت تا مسلمانان با الهام از آن در مقابل ظالمان و ستمگران بايستند و دفاع مقدس نيز بخشي از آن درياي کرامت بود و جوانان ما نيز از واقعه عظيم عاشورا الهام گرفتند تا نگذارند امامشان در مقابل مستکبران تاريخ تنها بماند.
**دفاع مقدس مولد فرهنگ‌ شهادت و مقاومت است
وي دفاع مقدس را مولد فرهنگ‌ شهادت و مقاومت برشمرد و گفت: شهدا مظهر قدرت اسلام و ايران بودند وقتي آن ها شهيد مي شدند نه تنها از قدرت اسلام کم نمي شد؛ بلکه روح جديدي بر پيکره امت جاري مي شد و شهدا سازندگان اصلي عظمت، عزت و اقتدار ما بودند.
جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينکه فرهنگ شهادت توليد کننده قدرت است بيان داشت: ملتي که مرگ را با زندگي جابه جا مي کند و مرگ در راه آرمان ها، هدف ها و راه خدا را آغاز زندگي جاودانه مي داند از هيچ قدرتي نمي هراسد .
**شهادت فرهنگ پيروزي و نسخه تسليم ناپذيري يک ‌ملت است
سردار سلامي گفت : شهادت فرهنگ پيروزي و نسخه تسليم ناپذيري يک ‌ملت است و با شهادت هيچ ملتي تسليم دشمن نمي شود و به تعبير امام راحل ملتي که شهادت دارد؛ اسارت ندارد.
سردار سلامي اضافه کرد : هر چه ما امروز از استقلال، آزادي و کرامت ،بزرگي، عزت، امنيت، آرامش، شکوه و پيشرفت در اين جامعه مي بينيم حاصل خون شهيدان، جانبازان و تحمل ازادگان و نبرد شرافتمندانه رزمندگان است که نه تنها در آن دوران کشور را از خطر شکست بلکه نظام را از فروپاشي و انقلاب را از خطر سيطره دشمن نجات دادند و امنيت را براي تاريخ اين سرزمين براي هميشه به ارمغان آوردند.
وي به وقوع جنگ هاي بزرگ در سرزمين هاي پيراموني و فرو پاشي نظام و آوارگي برخي ملتها اشاره کرد و افزود : با رشادت جوانان اين سرزمين ايران آباد، آزاد، سربلند و مستقل باقي ماند و همچنان به عنوان مظهر قدرت جهان اسلام در برابر همه قدرت هاي هچون خورشيد درخشيد که اين مهم حاصل جانبازي رزمندگان و صبر خانواده شهدا است.
**فرهنگ هنر مقاومت بهترين ابزار ما است
جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت : روح سلحشوري، فرهنگ جهاد و شهادت براي ملت ما يک هويت ساخت که جهان آن را به رسميت شناخت و آن ايستادگي، تسليم نشدن، مقاوم بودن، سربلند و مصمم بودن براي دفاع از هدف، آرزوها، آرمان ها و ارزش ها، مکتب، عزت، کرامت و شرافت يک ملت است .
وي افزود: اين ها عناصري هستند که امروز ايران به واسطه آن در جهان شناخته مي شود پس امروز جمع شده ايم تا از مولدان فرهنگ شهادت ياد کنيم؛ آن ها که باعث شدند رهبران بزرگ‌ انقلاب ما در مقابل دشمنان شجاعانه و شرافت مندانه بايستند و حتي فرماندهان ما شجاعت طراحي عمليات پيچيده را پيدا کنند.
سردار سلامي با بيان اينکه طراحي عمليات هاي پيچيده در دوران دفاع مقدس در تاريخ جنگ هاي جهان بي سابقه است تصريح کرد: ما با شهادت زنده ايم و شهادت رمز حيات و جاودانگي، بقا، راز شکست هاي پي در پي در دشمنان ما است .
**مذاکره، سازش و تعامل؛ بازي در ميدان دشمن است
جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه دشمن هرگاه در ما اراده ببيند؛ سست مي شود ،بيان داشت: شهدا درس بزرگي به ما دادند ما ملتي جنگ ديده هستيم و در ميدان جنگ آزمون مقاومت داده ايم و ظرفيت هاي دشمن و خودمان را در ميدان جنگ شناخته ايم .
وي ادامه داد: وقتي از مقاومت سخن مي گوييم؛ آگاهانه حرف مي زنيم و پيش بيني ما از دشمن آگاهانه است و مي دانيم آنها به زوال و ناتواني در قدرت رسيده اند و ملت ايران در اوج و قدرت نسبت به هر زمان ديگري است .
سردار سلامي تاکيد کرد: از اين 40 سال مقاومت در مقابل دشمنان درس گرفته ايم که با مقاومت سريع تر و با هزينه کمتر و دستاوردهاي بيشتر مي توان به هدف هاي بزرگ رسيد.
**قدرت خود را از درون ايستادگي به دست آورده ايم
سردار سلامي تصريح کرد: ما اين جنگ اقتصادي را با تدابير نوراني، هدايت هاي الهي و حکمت هاي رهبرمعظم انقلاب و تکيه بر ظرفيت هاي دروني پاسخ خواهيم داد و دشمن را نااميد خواهيم کرد که از هر مسير و زاوايه اي به سوي ملت ايران بيايد جزو شکست ثمره اي نخواهد داشت .
وي با تاکيد براينکه ملت ما بسيار بزرگتر از دشمنان است و از آنها عبور مي کنيم ، افزود: سلاح ها کارگر نيستند ، ما براي شکست نخوردن قدرت انبار نکرده ايم بلکه براي پيروزي قدرت انباشته ايم.
اين مقام نظامي ادامه داد: نسخه ما در اراده و تحمل است؛ ‌مقاومت ما در عرصه اقتصادي به معني سکون و فشار يک جانبه دشمن نيست بلکه حرکت براي پيشرفت و توليد منفعت و ثروت است پس همه بدانند مقاومت ما در تحميل فشار بر دشمن در حين حرکت است.
**ما جنگيده ايم تا فرهنگ، روح و ادبيات مقاومت را بياموزيم
وي با بيان اينکه اگر مي خواهيد سياست هاي دشمنان را در ميدان خنثي کنيد و در ميدان آن ها بازي نکنيد و از مکر و حيله آن ها در امان بمانيد فقط بايد در مقابل آن ها ايستاد و از چيزي نترسيد .
سردار سلامي گفت: مذاکره، سازش و تعامل؛ بازي در ميدان دشمن است و مقاومت وحدت بخش است و سازش با دشمن وحدت شکن، تضغيف کننده قدرت و سست کننده اراده ها است و ما را به نتيجه مي رساند و هرگز به دشمن امتياز نمي دهيم اما در سازش مجبور به دادن امتياز هستيم.
جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيان داشت: ما جنگيده ايم تا فرهنگ، روح و ادبيات مقاومت را بياموزيم، ما با قلبمان و ايمانمان در مقابل دشمن مي ايستيم و مذاکره و سازش جز کوچک شدن و تحقير در مقابل قدرت هاي بزرگ هيچ ثمري ندارد اما مقاومت عزت بخش است.
**دفاع در سطح راهبردي و کلان است
سردار سلامي با بيان اينکه در هر ميداني بايد پاسخ دشمن را در همان ميدان داد تصريح کرد: وقتي او ما را تحريم اقتصادي مي کند ما در ميدان اقتصاد به او پاسخ مي دهيم و همه جهانيان بدانند زماني که ما از شهادت سخن مي گويم به اين معنا نيست که مي ايستيم تا دشمن بر سرما آتش ببارد تا ما کشته شويم.
جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: ما در جنگ هرگز روي يک خاکريز نايستاده ايم و هر گاه از دفاع صحبت مي کنيم در سطح راهبردي و کلان است و جنگ در آغاز گزينه ما نيست اما اگر گزينه دشمن جنگ باشد؛ آن وقت ما سرتاسر در جلوي دشمن تهاجم مي شويم.
وي يادآورشد: امروز هم مي گويم با هيچ کشوري سر جنگ نداريم ،همه بدانند دفاعي بودن ما فقط در سطح عالي جنگ است اگر کسي بخواهد به ما تعدي کند او را رها نمي کنيم؛ آغاز ممکن است با دشمن باشد اما پايان با ما است.
گردهمايي بزرگ آزادگان و رزمندگان استان کرمان از سري برنامه هاي ستاد بزرگداشت کنگره 6500 شهيد استان با حضور سردار سلامي جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و جمعي از مسئولان و اقشار مختلف بسيج درمصلاي امام علي(ع)شهر کرمان برگزار شد.
9895/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان نقش و اهمیت کارگران در رونق تولید و پیشرفت جامعه؛ اساس و بنای توسعه کشور را کارگران دانست که در همه عرصه ها اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی با تلاش و پشتکار در پی آبادانی کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه- یازدهم اردیبهشت- روز کارگر را به کارگران کشور، که با عرق جبین در پی کسب روزی حلال هستند تبریک گفت.

وی همچنین به نقش مهم کارفرمایان در رونق تولید و سرمایه در کشور اشاره کرد که محصولات مورد نیاز را تولید و برای کارگران اشتغال ایجاد می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه؛ هفته معلم را به معلمان و فرهنگیان استان تبریک و از آنان خواست در کنار تعلیم، به تربیت اخلاقی و رفتاری دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد گفت: پهلوان در تاریخ کشورمان یعنی فرهنگ انسانیت، جوانمردی و مردانگی؛ پهلوانان محلات از حق مظلوم و فقرا در مقابل زورگویان و ظالمان دفاع می‌کردند و همیشه به اخلاق‌های جوانمردی و خوب مزیّن بودند و الگوی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شدند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.

سفر رئیس جمهور به پاکستان مهم بود

حجت‌الاسلام غفوری سفر رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا را مهم ارزیابی کرد و گفت: این سفر پس از عملیات غرور آفرین «وعده صادق» به رژیم صهیونیستی و تهدیدات و تحریم‌های آمریکا صورت گرفت، یعنی زمانی که آمریکا کشورها را به تحریم در صورت مبادله با ایران تهدید می‌کرد از این نظر در عرصه بین المللی مهم است.

وی همچنین به تفاهم نامه‌های اقتصادی و امنیتی این سفرها اشاره و بیان کرد از اولویت‌های ما باید مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه با توجه به اشتراکات فرهنگی و اقتصادی امنیتی باشد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان این خطبه‌ها؛ وفات ماموستا؛ «فخری» امام جمعه شهر جوانرود را به مردم اهل تسنن استان کرمانشاه تسلیت گفت.

کد خبر 748131

دیگر خبرها

  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت