Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در سال‌های گذشته و با همت و تلاش وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه‌های آن (معاونت معماری و شهرسازی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و همچنین مدیریت بحران کشور)، نقشه گسل‌های شهر تهران و برخی از کلانشهر‌های کشور تعیین شد و با تصویب در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به صورت مصوبه‌ای ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن مصوبه تاکید شده است که هرگونه ساخت و ساز روی حریم گسل‌ها ممنوع است. در همین رابطه نیز شهرداری تهران با ابلاغ نقشه‌های فوق به مناطق مختلف شهری اعلام کرد که صدور هرگونه پروانه ساخت و ساز بر روی گسل‌های اصلی ممنوع است؛ با این حال به نظر می‌رسد که همچنان به رغم تلاش‌های فراوان، ساخت و ساز روی حریم گسل‌های اصلی ادامه دارد.

در این باره علی بیت‌اللهی، رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: مسیر دره لواسان واقع در شمال‌شرق تهران و شمال دریاچه سد لتیان که مسیر عبوری گسل شمال تهران است با ساخت و ساز‌های فراوانی مواجه است، ساخت و ساز‌هایی که جان و سرمایه مردم آن منطقه را در معرض خطر قرار داده است.

بیت‌اللهی گفت: به عنوان یک وظیفه کارشناسی، لازم می‌دانم بگویم که مسیر دره لواسان واقع در شمال شرق تهران و شمال دریاچه سد لتیان، مسیر عبوری گسل شمال تهران است. علاوه بر آن در دامنه ارتفاعات شمالی لواسان گسل فعال و لرزه‌زای مشا قرار می‌گیرد که سابقه لرزه‌خیزی بالایی دارد. دو گسل خطرناک شمال تهران و مشا در حوالی همین گستره، در جنوب منطقه لواسان بزرگ به هم مجانب شده و با هم تلاقی و تشکیل "گره تکتونیکی" را می‌دهند که یکی از زون‌های بسیار فعال و با پتانسیل لرزه‌زائی بالای تهران و اطراف آن است.

وی در عین حال به عنوان یک کارشناس زلزله از تمامی سرمایه‌گذاران و سازندگان و مسئولان شهری لواسان و مسئولان استان تهران و نیز فعالان نظام مهندسی و مهندسان باوجدان و دردآشنای این خطه درخواست کرده است که در ساخت و ساز‌ها به خطر بالقوه زلزله در این ناحیه بطور جدی بها بدهند. وی تصریح کرد: لواسان دقیقا روی پهنه گسل شمال تهران و پای گسل عظیم و بسیار فعال مشا واقع شده است که هرگونه ساخت و ساز در این منطقه جان، سلامتی و سرمایه‌های شهروندان را نابود می‌کند.

بنا بر این گزارش و بر اساس اعلام رسمی، ساخت بیمارستان، مراکز آتش نشانی، مخازن سوخت، پمپ بنزین و گاز، ساخت مدرسه، ساخت مراکز مدیریتی و ستادی و نظامی و ... بر طبق آئین نامه ۲۸۰۰ ایران روی حریم گسل‌های اصلی ممنوع است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله وزارت راه و شهرسازی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در  این آیین  بر اجرای توانمند سازی مبلغین تأکید کرد و گفت: سواد رسانه‌ای مناسب در برخورد با شبهات مهمترین چیزی است که مبلغین باید نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده  شناسایی معضلات فرهنگی و میزان تأثیر آن در سطح جامعه را مهم دانست و بیان کرد: استفاده مطلوب و هدفمند از ظرفیت‌های به وجود آمده می‌تواند نسبت به حل مشکلات فرهنگی مناطق کمک شایانی نماید.

 

وی به نقش ارزشمند فعالین فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: فعالان فرهنگی به عنوان بازو‌های توانمند فرهنگی در پیشبرد اهداف سازمان نقش انکار نشدنی دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده افزود: قدردانی از فعالان فرهنگی تقدیر از جهاد گران عرصه فرهنگ است که بدون هیچ چشم داشتی در امور فرهنگی مشغول جهاد هستند.

 

دیگر خبرها

  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • ترافیک سنگین در اکثر محور‌های مواصلاتی کشور
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • وضعیت جاده‌ها| کندوان یک طرفه شد / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • این مسیر یکطرفه شد | ترافیک سنگین خودروها به سمت شمال
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران