Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل اقتصادی کشور گفت: برخی از افراد غرب‌زده در قالب توصیه‌های غربی مطرح می‌کنند و می‌گویند، که بلای جان ما نفت است، بلای جان ما نفت نیست بلکه بلای جان ما مدیریت اقتصادی ضعیف در کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس؛ در رابطه با بیانات اخیر مقام معظم رهبری  به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب با اشاره به بخشی از سخنان ایشان در رابطه با تحریم‌ها همه‌جانبه آمریکا، گفت: تحریم‌ها فرصت بسیار بزرگی برای ما بودند، ۴۰ سال تجربه کردیم و در شرایط سختی ما به قله‌های اوج در جوانب مختلفی رسیده‌ایم و در همین تحریم‌ها است، که ما توانستیم بسیاری از نیازهای خود را در داخل کشور برطرف کنیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


 وی در ادامه با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری و نام‌گذاری با نام گام دوم انقلاب، با تأکید بر اینکه این اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند بر تحریم‌ها غلبه پیدا کند، افزود: مقام معظم رهبری بر پیگیری اقتصاد مقاومتی خطاب به جوانان، خطاب به همه آحاد مردم، چه کسانی که در دولت مسئولیت دارند و چه آحاد مردم که جز عوام هستند، تأکید کردند، ایشان مجدداً اشاره داشتند که راه ارتقای شرایط اقتصادی کشور پیاده‌سازی الگوی اقتصاد مقاومتی است.

 


 این کارشناس مسائل اقتصادی کشور در ادامه اظهار داشت: متأسفانه در دولتی که هم‌اکنون بر سرکار آمده است، چند سالی است که اقتصاد کشور تعطیل‌شده، و به برخی هنوز به دنبال یک نخود سیاه و سراب به نام برجامند، غافل از آنکه بیگانگان در این قضایا با تقسیم‌کار دو نقش را ایفا کردند، آمریکایی که نقش بچه بد را بازی کردند و دیگری اروپایی‌ها که نقشه بچه خوب را اجرا کردند.




وی در ادامه یادآور شد: متأسفانه قدرت خرید مردم ما امروز به یک‌سوم کاهش پیداکرده است، اگر مجلس یک مجلس کارآمد بود، که دوسوم آن‌ها نیستند، باید وزرا را استیضاح می‌کردند، که ۵ سال مردم را سرکار گذاشتند، قدرت خرید مردم را در این ۱۱ ماه گذشته به یک‌سوم کاهش و تنزل داده‌اند. و همین‌طور با پررویی وعده‌های سر خرمن می‌دهند، اطلاعات مالی کشور را در اختیار بیگانگان قراردادند و به خودی اطلاعاتی نمی‌دهند، مخفیانه اسناد را امضا می‌کنند و عزت مملکت را خرج تفکر غرب گرایانه خود می‌کنند.



شیخی در ادامه با اشاره به نقش پررنگ جوانان در حوزه‌های مختلف کشور و تأکید مقام معظم رهبری بر حضور جوانان تصریح کرد: در گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند که به جوانان تکیه کنید و به جوانان خطاب می‌کنند که جوانان آتش به اختیار وارد کاردان شوید، و منتظر دولتمردان و عملکرد آن‌ها نمانند، همچنین به مردم توصیه می‌کنند با پیاده‌سازی الگوی اقتصاد مقاومتی در الگوی خرید مصرف، عرضه و تقاضای خود دستورالعمل‌های اقتصاد مقاومتی را پیاده کنید، تا اقتصاد و دیگر استعدادهای ما از حالت بالقوه به حالت بالفعل تبدیل شود، ما این‌قدر توانایی داریم و نیاز به خارج نداریم، منظور ما از اقتصاد مقاومتی انزوا نیست، ما باید درون‌زا باشیم ما به دنبال قطع ارتباط با دنیا نیستیم اما هرگز عزت مسلمین اجازه نمی‌دهد ما زیر سلطه کافران و بیگانگان برویم.



کارشناس مسائل اقتصادی کشور در ادامه با اشاره به معاهدات تحمیلی غربی بر کشور، بیان داشت: در مورد پیوستن به معاهدات بین‌المللی هر چه در این 5 سال کاری انجام‌نشده است در رابطه با FATF ما اصلاً نیاز به گروه ویژه اقدام مالی نداریم، الحاق به این طرح  را مطمئناً در راستای جلوگیری از دور زدن ایران از تحریم‌ها چیده‌اند، و خودشان نیز اخیراً در بیانیه‌ای که دادن اعتراف کردند، که این خود نشان می‌دهد ذات این معاهده یک ذات استعماری است و هدف برای این است که هنگام که تحریم‌ها از کارایی بیفتد در این خاک‌ریز آخر یعنی fatf  یقه ایران را بگیرند و آنجا ایران را به دام بیندازند.



شیخی در ادامه با تأکید بر اینکه  برخی از افراد غرب‌زده در قالب توصیه‌های غربی مطرح می‌کنند و می‌گویند، که بلای جان ما نفت است، افزود: خیر بلای جان ما نفت نیست بلکه بلای جان ما مدیریت اقتصادی ضعیف در کشور است، این نعمتی که خداوند مرحمت فرموده به ما، ما را در رتبه اول سوخت‌های فسیلی در دنیا قرار داده است، مطمئناً اگر بتوانیم ذخایر کشور  را کامل شناسایی کنیم در رتبه اول انرژی در دنیا قرار داریم، متأسفانه این نعمت‌های خدادادی ما را وزارت‌های ما نتوانستند به‌خوبی استفاده و بهره‌برداری کنند، در شرایط کنونی باید نفت خام تبدیل به پیچیده‌ترین فرآورده‌ها می‌شد و درآمدزایی 10 برابری برای کشور در برمی‌داشت، متأسفانه نفت را اروپایی‌ها با ۵۰ دلار از ما می‌خرند و به مردم خود با ۶۰۰ دلار می‌فروشند، این‌یک دزدی از صادرکننده نفت است.

 


 وی در بخشی دیگر از صحبت خود با اشاره به مشکلات خام فروی با مثالی در همین رابطه در بخش کشاورزی و عدم مدیریت فروش زعفران در کشور گفت: در خام فروشی در بخش کشاورزی اگر یک سال در بحث زعفران برنامه‌ریزی دقیق می‌شد و محصول کشاورزان به‌صورت کلی توسط دولت خریداری، و پس‌ازآن یک سال اجازه صادرات محصول را نمی‌دادند و به‌صورت بسته‌بندی‌های کوچک به‌صورت قطره‌چکانی این محصول را وارد بازار می‌کردند در بازار غرب قیمت‌ها به چند برابر می‌رسید و سود و ارزش‌افزوده آن نصیب اقتصاد کشور و کشاورزی ما می‌شد.




کارشناس مسائل اقتصادی کشور در ادامه با تأکید بر اینکه چرا باید نفت ما خام فروشی شود، گفت: امروز اگر ما دنبال صادرات فرآورده‌های نفتی باشیم، و همین‌الان به پتروشیمی‌های ما مانند دولت نهم و دهم تکلیف کنیم که دنبال تولید فرآورده‌های نفتی باشند، در جا می‌توانیم برجام را بر هم بزنیم و این تولیدات و فرآورده‌ها را به عرصه بورس ببریم.



 وی در ادامه با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با فروش نفت، و تکیه اقتصاد کشور در این عرصه اظهار داشت: منظور مقام معظم رهبری این است که ما نباید خام‌سوزی کنیم ۳ یا ۴ سال پیش فرمایشات مقام معظم رهبری به آقای زنگنه این بود که گازی که همراه با استخراج نفت در حال استقرار شدن است فکری به حال این‌ها بکنید، قرار بود این گازها جمع‌آوری و تبدیل به فرآورده‌های دیگر شود، اما متأسفانه به‌جز یک مورد خبر دیگری در این حوزه نشد، کشوری که در حال دست‌وپنجه نرم کردن با خشک‌سالی است این‌همه انرژی در جنوب در حال هدر رفتن است، امروز باید این انرژی‌ها را هدایت کنیم به سمت کارخانه‌های آب‌شیرین‌کن کنیم تا جنوب خشک را آبیاری کنیم، و کشاورزی و صنعت را توسعه دهیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران، سرداران جنگ اقتصادی هستند و با به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید با تأمین احتیاج کشور به انواع کالاها، در میدان مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن مجاهدت می‌کنند.

درودگر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در اطاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه برگزار شد افزود: بعضی مشکلات صنایع این شهرستان در حوزه مالیاتی، تأمین اجتماعی و تأمین انرژی، در حوزه اختیارات مسئولان شهرستانی بود که دستورات لازم برای برطرف شدن آنها صادر شد و بعضی مشکلات نیز باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد که مقرر شد تمهیدات لازم در سطح استان برای برطرف شدن آنها اتخاذ شود.
او با اشاره به اینکه قسمتی از مشکلات حوزه تولید این شهرستان باید در سطح کلان مطرح و با اصلاح قوانین و مقررات برطرف شود، گفت: در این خصوص نیز مکاتباتی به منظور اصلاح و بازنگری در بعضی قوانین و مقررات و تسهیل در آنها صورت خواهد گرفت که بعد از طی تشریفات اداری و گردش کار پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
فرماندار ساوه نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد و متنوع صنعتی در بزرگترین شهر صنعتی کشور، موجب کاهش نرخ بیکاری در استان‌های همجوار شده است.
الیاسی افزود: تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضائی از صنایع دادگستری شهرستان ساوه با حمایت دستگاه قضایی استان فرصت طرح پرونده‌های واحد‌های تولیدی که در روند تولید آنها موانعی ایجاد شده را مهیا کرده و این نشست‌ها کمک شایانی به مانع زدایی در تولید خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح