Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه - ايرنا - رييس سازمان آرامستان هاي شهرداري اروميه با اشاره به آغاز عمليات خاکبرداري و تسطيح زمين هاي جديد باغ رضوان، گفت: قطعه هاي جديد دفن اموات در اين آرامستان احداث مي شود.

حجت الاسلام اميرعباس عابديني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: خاکبرداري و تسطيح اين زمين ها با مشارکت يک شرکت پيمانکاري و با حداقل هزينه انجام مي شود و با توجه به حجم خاک و دشواري تسطيح، بهره برداري قسمتي از اين زمين ها از اوايل سال آينده امکان پذير است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: پس از حل مشکل زمين هاي بادکي و الحاق اين زمين ها به آرامستان، اين سازمان جهت پيشبرد اهداف توسعه نسبت به آماده سازي اين زمين ها اقدام کرده است.
وي ادامه داد: با اجراي طرح توسعه آرامستان و اضافه شدن 212 هکتار زمين به آن، باغ رضوان اروميه تا 100 سال آينده براي دفن اموات جوابگوست.
وي اضافه کرد: کار دفن اموات در اين آرامستان از سال 1351 و در زميني به وسعت 51 هکتار آغاز شد و تاکنون افزون بر 100 هزار نفر در آن به خاک سپرده شده اند.
رييس سازمان آرامستان هاي شهرداري اروميه گفت: طرح توسعه باغ رضوان اروميه از سال 1393 آغاز و اگرچه در سال 1380 به الحاق 90 هکتار به اين آرامستان راي داده شد ولي اين اتفاق نيافتاد و طرح توسعه باغ رضوان از سال 1393 وارد چرخه اجرايي شد و در نهايت 90 هکتار از اراضي ملي و منابع طبيعي به مساحت آرامستان اضافه کرديم.
حجت الاسلام عابديني افزود: از 90 هکتار الحاقي در حدود 16 هکتار جهت ساخت يادمان شهيد باکري و 74 هکتار براي دفن اموات اختصاص يافت.
وي اظهار داشت: علاوه بر 74 هکتار الحاقي، 124 هکتار زمين نيز از اشخاص جهت توسعه آرامستان در مرحله خريد قرار دارد و الحاق 14 هکتار از اراضي روستاي بادکي به آرامستان مورد موافقت اداره کل راه و شهرسازي آذربايجان غربي قرار گرفته است.
وي بيان کرد: وسعت کنوني آرامستان که اموات در آن دفن شده اند، 84 هکتار است و با اجراي طرح هاي توسعه، وسعت آرامستان به 296 هکتار مي رسد.
به گزارش ايرنا، اروميه بزرگترين شهر آذربايجان غربي بوده و 700 هزار نفر در مساحت 11 هزار هکتاري اين شهر زندگي مي کنند.
8137/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد