Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری – ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران اعلام کرد که برای نوروز 98 حدود 15 درصد به ظرفیت اقامتگاههای رسمی استان افزوده خواهد شد.

مهران حسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ظرفیت اقامت رسمی در استان حدود 55 هزار تخت بود که این ظرفیت امسال به 64 هزار تخت افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین به در حال اماده سازی بودن برخی از اقامتگاه های رسمی استان اشاره کرد و گفت: ممکن است آمارها تا ایام نوروز افزایش یابد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران اظهار داشت:این امار شامل هتل، هتل آپارتمان ، متل، اقامتگاه های بوم گردی و مسافرخانه ها است.
حسنی همچنین به ظرفیت غیر رسمی استان نیز اشاره کرد و گفت: جمع ظرفیت اقامت غیر رسمی و رسمی مازندران برای مهمانان نوروزی بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر شب اقامت است.
وی اعلام کرد که ظرفیت اقامتگاه های بومگردی استان نیر برای نوروز 98 افزایش 50 درصدی داشته و اکنون به 105 واحد اقامتگاه بوم گردی رسیده است.
معاون گردشگری مازندران همچنین از تفاهم نامه برای دریافت مجوز بیش از 200 اقامتگاه بومگردی دیگر نیز اشاره کرد و گفت: مجوز این اقامتگاه ها منوط به تکمیل مدارک و یا استاندارد سازی لازم است.
حسنی با بیان اینکه پیش بینی می شود که با نوسانات نرخ ارز، نوروز پیش رو مسافران بیشتری به مازندران سفرکنند، افزود: باید همه دستگاه ها برای بهترین میزبانی، همراه با ایجاد گردشگری مسئولانه کنار یکدیگر بایستند و به گردشگری کمک کنند.
گفتنی است نوروز 97 مازندران میزبان حدود 15 میایون نفر شب اقامت مسافر بود که رتبه نخست کشور در جذب گردشگر را کسب کرد.
7335/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گردشگري نوروز98 مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

یوسف نوری استاندار مازندران امروز جمعه در بازدید از نیروگاه نکا با بیان اینکه این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشوراست گفت: نیروگاه نکا اکنون با برخی چالش‌ها از جمله پسروی دریای خزر، کاهش ورودی آب به سیستم خنک کننده و فرسودگی تجهیزات روبرو است.

او با بیان اینکه همه این چالش‌ها سبب شده است نیروگاه با ظرفیت کامل کار نکند، افزود: متخصصان این نیروگاه با استفاده از توان داخلی بخش‌های زیادی از تجهیزات این نیروگاه را بازسازی کرده اند

نوری با بیان اینکه لایروبی حوضچه آب این نیروگاه اکنون در حال انجام است، خواستار سرعت بخشی در این کار شد و ادامه داد: نیروگاه نکا دارای نیرو‌های فنی فعال، با دانش و تجربه است و باید از روش‌های مالی جدیدی استفاده کرد که پایدار باشد و مردم در آن مشارکت داده شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه نکا نیز با بیان اینکه چالش بزرگ این نیروگاه کاهش سطح آب دریا است، گفت: با وزیر نیرو و مجموعه خاتم الانبیا در رابطه با سرعت بخشی به اجرای لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه رایزنی شده است

نورالله ادبی فیروزجایی افزود: اگر صنعت برق با تمام ظرفیت‌پای کار باشد نمی‌تواند تامین کننده شدت مصرف انرژی در کشور و استان مازندران باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • طغیان رودخانه میرود در بابل