Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@14:47:37 GMT

دستگیری جاعلان حرفه ای در پایتخت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۱۹۶۱

رکنا: رئیس پلیس امنیت عمومی از دستگیری 2 جاعل حرفه ای و کشف تعداد 193 قلم ابراز و آلات جرم خبر داد و گفت: متهمان به دریافت 15 میلیارد ریال از یکی از مال باختگان اعتراف کردند.

به گزارش رکنا، سردار "علی ذوالقدری " گفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه یکی از کارکنان نظامی به بهانه انجام خدمات نظامی از وی 15 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است پرونده ای در این خصوص تشکیل و تیمی از ماموران شناسایی متهم و یا متهمان را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: با آغاز تحقیقات پلیسی پرونده مشابه دیگری به پلیس امنیت عمومی ارجاع که در این پرونده نیز فرد کلاهبردار که ملبس به فرم نظامی بود، پس از جلب اعتماد مال باختگان وجوه نقدی را دریافت کرده و پس از آن دیگر پاسخگوی تماس های تلفنی آنان نبوده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم از کارکنان نیروهای مسلح نبوده بلکه با همکاری همسرش ضمن پوشیدن لباس نظامی، با دادن وعده و و عیدهای واهی اعمال مجرمانه خود را مرتکب می شده، عنوان کرد: در پایش های اطلاعاتی مشخص شد که متهم پس از هر کلاهبرداری، تلفن های خود را خاموش کرده و مالباخته بعدی را با شماره خط تلفن دیگری مورد طعمه خود قرار می داده است.

وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی وارد مرحله فنی تر شده و ماموران موفق شدند محل اختفای متهم و همسرش را در محدوده میدان المپیک شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و دستور جلب متهمان و بازرسی از مخفیگاه آنان گرفته شد، ابراز داشت: در بازرسی انجام شده علاوه بر کشف بیش از 75 قلم ابراز و آلات ارتکاب جرم و اسناد و احکام جعلی تعداد یکصد عدد مهر مربوط به مراکز دولتی از متهمان کشف و متهمان به جرم ارتکابی اعتراف کردند.

سردار ذوالقدر در پایان، گفت: تحقیقات پلیسی در خصوص شناسایی سایر جرائم متهمان در دستور کار قرار دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: کلاهبرداری پلیس جرم کلاهبرداری پلیس جرم اخبار حوادث پایتخت جرم رئیس پلیس اعتراف امنیت عکس فیلم جوان من مرد خانواده دستگیری ازدواج رئیس پلیس کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی ملک حسینی با اشاره به اقدامات انجام شده در دستگاه قضایی استان برای رفع مشکل سپرده گذاران صندوق کثیرالشاکی بهمئی گفت: در مرحله کنونی پنج دستگاه خودروی خارجی مربوط به متهم که در نقاط مختلف کشور و در دست برخی از منسوبان وی بود، شناسایی و به استان منتقل شده تا اینکه با مزایده آنها بتوانیم بخشی از اموال سپرده‌گذاران این صندوق کثیرالشاکی را به آنها پرداخت کنیم. وی افزود: این اقدام برای رضایت خاطر مردم، قبل از صدور حکم و اجرای احکام انجام شده است و همانگونه که می‌دانید پرونده همچنان در دادسرا بوده و سعی ما بر این است که بتوانیم به دور از هر گونه بروکراسی اداری تا آنجا که می‌شود، مشکل سپرده گذاران را رفع کنیم. دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با بیان اینکه این پرونده مهم‌ترین پرونده اقتصادی در دادسرا‌های کهگیلویه و بویراحمد است، اضافه کرد: پرونده به صورت ویژه و با نظارت دادستان، معاون دادستان و بازپرس در دستور کار قرار دارد. ملک حسینی با اشاره به فروش سهام صندوق گفت: اقداماتی در این زمینه در تهران انجام داده‌ایم، ملاقات‌هایی با مسئولان بورس داشته‌ایم، اما به دلیل شرایط کنونی بورس، باوجود دو مرتبه مزایده خریداری برای فروش سهام نبوده است، اما با این حال تلاش‌های خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم مرحله به مرحله به صورت عادلانه بخشی از سپرده‌ها را به سپرده گذاران برگردانیم. وی با بیان اینکه چند روز آینده نیز مزایده چند ملک در بهمئی برگزار می شود، بیان کرد: این مزایده شامل چند زمین و واحد مسکونی است.
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: اگر شخصی خریدار کل سهام این صندوق باشد می‌تواند به دادسرای مرکز استان مراجعه کند.

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور
  • دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • بازداشت قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در بزرگراه آزادگان تهران
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد