Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@03:17:19 GMT

غیبت ۱۰ درصد از متقاضیان مهم‌ترین آزمون کشور!

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۲۳۹۷

شانس قبولی داوطلبانی که روز گذشته در محل برگزاری آزمون دکتری سال ۹۸ حضور یافتند، افزایش یافت!
به گزارش «تابناک»، این واقعیتی است که آمار مسئولان از آزمون روز گذشته نشان می‌دهد؛ آماری که حکایت از غیبت حدود ۱۹ هزار تن از داوطلبان ادامه تحصیلات در مقطه دکتری تخصصی در کشورمان دارد. آماری که احتمال دارد بیش از این باشد چراکه ۱۸ هزار و ۸۵۸ نفر کارت حضور در این آزمون را دریافت نکردند و احتمالا شماری هم به دلایل دیگر موفق به حضور در محل برگزاری آزمون نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آزمونی که امسال شمار متقاضیان آن کاهش چشمگیری داشت و به عدد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ رسید که به نسبت سال قبل، ۳۸ هزار و ۲۶۹ نفر کمتر بود. کاهشی که نتیجه آن، افزایش شانس قبولی شرکت کنندگان به چیزی حدود یک هشتم بود؛ شانسی که با غیبت حدود ۱۰ درصد متقاضیان، افزایش هم یافته است.
وضعیتی که با توجه به مقدمه چینی ۱۹ هزار غایب آزمون روز گذشته برای شرکت در این رقابت بسیار مهم و البته سطح بالا (یا به تعبیری در بالاترین سطح رقابت علمی در کشورمان) از جمله صرف زمان و هزینه برای ثبت نام در این آزمون، بسیار قابل تامل و معنادار به نظر می‌رسد.
رویدادی که دلیل بروز آن هرچه باشد، بی شک نشانه آشکاری بر خروج آموزش عالی کشورمان در بالاترین سطح خود، از مسیر اصلی است. مسیری که در آن هیچ کدام از داوطلبان بی استدلال و استنباط پا نمی‌گذارند و در نتیجه بعید است به غیبت ایشان از مهم‌ترین رویداد علمی زندگی شان منجر شود، اما در آزمونی که در کشورمان برای ورود به دکتری تخصصی برگزار می‌شود، این گونه است.
اشکالی که البته امسال در ابعاد کوچکتری بروز کرده چراکه آمار‌های ثبت شده از آزمون دکتری سال ۹۷ حکایت از غیبت حدود ۴۷ هزار نفر از متقاضیان در آزمون داشت که بیش از ۱۸ درصد شرکت کنندگان در آن آزمون را شامل می‌شد. نقطه ضعفی که ظاهرا بسیار عادی تلقی می‌شود که اگر غیر از این بود، بی شک رفع آن در دستور کار قرار می‌گرفت.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور دکتری غیبت درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار و اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور، فروردین امسال بالغ بر ۵۶ هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال (حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان) ۳۰ درصد رشد داشته است.

از مجموع درآمدهای مالیاتی یک‏ ماهه امسال‏‏، ۳۱ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان (معادل ۵۶ درصد) از محل مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی با ۱۸ هزار و ۷۷۳ میلیارد تومان، مالیات بر درآمدها با ۱۱ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان و مالیات بر ثروت با یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان است.

همچنین بیش از ۲۴ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان (معادل ۴۴ درصد) از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد رشد داشته است.

در یک ماهه سال ۱۴۰۲، ‏ سهم مالیات مشاغل ۶ درصد از کل وصولی در حدود یک هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان و سهم مالیات کارکنان بخش خصوصی و عمومی ۱۰ درصد از کل وصولی و حدود ۹ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان است.

در فروردین امسال، ۹۴۸ میلیارد تومان مالیات از شرکت‌های صادرکننده مواد خام و نیمه‌خام وصول شده است و بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از رسیدگی قطعی پرونده‌های مودیان مالیات بر ارزش افزوده و ۱۸۶ میلیارد تومان از محل عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور در فروردین امسال وصول شده است.

کد خبر 6099411 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد