Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@02:04:45 GMT

ساخت اسپیکر حلزونی شکل با الهام از طبیعت

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۳۷۹۳

به گزارش ایسنا، اغلب اسپیکرها از چوب ساخته می‌شوند. اما چوب تنها ماده‌ای نیست که در ساخت آنها به کار می‌رود. به عنوان مثال اسپیکرهایی نیز وجود دارد که از بتن ساخته می‌شوند.

بسیاری از اسپیکرهای قابل حمل نیز احتمالاً از پلاستیک ساخته می‌شوند.

شرکت "دیپ‌تایم"( Deeptime ) در جمهوری چک با الهام از طبیعت نوع خاص و منحصر به فردی از اسپیکرها را تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تولید این اسپیکر که از شن استفاده شده است، شیارهایی ظریف با استفاده از فرآیند چاپ سه بعدی نقش‌بندی شده است که طرح آن مشابه الگوهای شن روی سنگ است.

طرح این اسپیکر منحصر به فرد بوده و در نمونه‌های دیگر دیده نمی‌شود.

ترکیب شن و ماسه سیلیسی در ساخت اسپیکر سبب شده که صدایی با کیفیت عالی را به گوش شنوندگان برساند.

هر اسپیکر مارپیچی علاوه بر شن، دارای فیبر بامبو است که توسط پلیمری به نام " Santoprene" احاطه شده است تا استحکام اسپیکر را افزایش یابد.

به همین دلیل صدای ارتعشات و لرزش‌های مزاحم به گوش شنونده نمی‌رسد.

محدوده فرکانس اسپیکر مذکور از ۷۵ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز است.

در طراحی اسپیکر سه ساب طراحی شده است که هرکدام در درون خود چراغ "ال‌ای‌دی"( LED) دارند.

زمانی که صدای بلندگو افزایش می‌یابد چراغ‌ها روشن‌تر می‌شوند.

ساب دیجیتالی اسپیکر می‌تواند به گوشی‌های هوشمند نیز اتصال یابد.

قیمت محصول حدود ۳هزارو ۵۶۰ دلار تعیین شده و تنها هزار و ۶۱۸ مجموعه از آن به تولید می‌رسد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است

به گزارش "ورزش سه"، آنتونی، وینگر منچستریونایتد، تایید کرد برای بهبود بازی خود، ویدیوی بازی‌های وینگرهای سابق این باشگاه مانند کریستیانو رونالدو و دیوید بکهام را تماشا می‌کند.

در تساوی 1-1 منچستریونایتد مقابل برنلی، آنتونی تنها گل تیمش را به ثمر رساند و مانع از شکست یونایتد شد. این بازیکن برزیلی که هنوز 24 سال سن دارد، مشتاق است تا عملکردش را بهبود ببخشد و از بازیکنان بزرگی که قبلاً در این باشگاه کار می‌کردند، الهام می‌گیرد.

آنتونی به سایت رسمی یونایتد گفت:"من همیشه کریستیانو رونالدو را دنبال می‌کردم، او در پست وینگر خیلی خوب بازی می‌کرد. من همیشه لیونل مسی و نیمار را خیلی دوست داشتم، آن‌ها سه بازیکنی هستند که همیشه دنبال آن‌ها را دنبال می‌کردم.

در بازی‌های ویدیویی با بکام زیاد بازی کردم، اخیرا مستندش را دیدم و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. بکام برای من منبع الهام است. قبلاً برای او احترام قائل بودم، از او تمجید می‌کردم و پس از تماشای مستندش، این تحسین بیشتر شد. او بازیکنی بود که از بچگی دنبالش می‌کردم، همانطور که گفتم اخیراً از تماشای مستند او چیزهای زیادی یاد گرفتم.

فوتبال همیشه در حال تغییر است و امروز با بازی در یک باشگاه بزرگ، مانند بازی در یونایتد، باید این کار را هر روز انجام دهید. اینکه حمله کنم یا در دفاع به تیم کمک کنم برای من سخت نیست، مهم این است که تیم برنده شود. قبلاً بارها گفته‌ام: شما باید خود را فدای تیم و باشگاه کنید و انجام این کار برای من مشکلی ندارد.

این مهم است که نه تنها در جام حذفی خوب بازی کنیم، بلکه باید فصل را در لیگ برتر هم خیلی خوب به پایان برسانیم. این چیزی است که من برای آن کار کرده‌ام، احساس بسیار خوبی دارم و برای هر فرصتی آماده هستم."

دیگر خبرها

  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود