Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:15:15 GMT

کشاورزی ظرفیت‌ مطلوبی برای رونق اشتغال‌ در قم دارد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۴۰۷۲

کشاورزی ظرفیت‌ مطلوبی برای رونق اشتغال‌ در قم دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد غضنفری غروب شنبه در مراسم تجلیل از مقام مهندسین و تبیین نقش علوم و دانش مهندسی کشاورزی که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: عامل انسانی مهم‌ترین سرمایه و پایه اصلی ثروت جامعه است و باید این سرمایه با اتکا بر اخلاق حرفه‌ای و دانش خود مدیریت خوبی داشته باشد زیرا بیشترین پیشرفت کشورهای توسعه بافته سرمایه انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: استان قم از استان‌های پایلوت در زمینه بهره‌روی از منابع محدود در کشور است و بخش کشاورزی ظرفیت‌های مطلوبی در ارتقای اقتصاد استان و رونق اشتغال‌زایی دارد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم افزود: بخش کشاورزی امروز مسئول تأمین ۹۰ درصد از امنیت غذایی کشور است و ۹۰ درصد از عامل توسعه که همان منابع آبی است در اختیار این بخش قرار دارد.

وی بیان کرد: فلسفه ایجاد نظام مهندسی کشاورزی و منایع طبیعی ساماندهی بخش‌های مختلف کشاورزی و هدایت کارشناسان و مهندسان کشاورزی برای کارآفرینی و تولید اشتغال در این بخش است.

غضنفری بخش مهندسی کشاورزی را عامل پیشرفت دانست و گفت: هرگونه خللی در این بخش به تأمین امنیت غذایی لطمه خواهد زد.

وی اظهار داشت: کارشناسان و مهندسان این تشکل نقش اساسی در تأمین سلامت امنیت غذایی دارند و باید با تکیه بر دانش خود بیشترین بهره‌روی را با کم‌ترین هزینه در این بخش داشته باشند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم اظهار داشت: باید با تکیه بر دانش و ایده این مهندسان در شرایط سخت اقتصادی که امروز کشور با آن روبرو است به خودکفایی رسید و حتی در بحث صادرات هم می‌توان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

در ادامه این نشست نمایندگان تشکل‌های صنفی و بخش خصوصی در بخش‌های مختلف به بیان عملکرد خود پرداخته و مشکلات خود را برای استاندار بازگو کردند.

در پایان این مراسم با اهدای لوحی از سوی استاندار قم از مهندسان نمونه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در بخش‌های گلخانه‌ای، کشاورزی، دام و طیور و تغییر سیستم آبیاری تقدیر شد.

کد خبر 4550506

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی

مهدی توکلی گفت: فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد ظرفیت مهم توسعه و رونق اقتصادی در جنوب استان خراسان رضوی و شمال استان خراسان جنوبی را دارا است.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این فرودگاه بستری برای حمل‌ و نقل هوایی و جابجایی مسافر در ۱۵ شهر پیرامونی آن فراهم آمده است.

رئیس فرودگاه شهدای گناباد اظهار کرد: با راه‌اندازی فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد که بعد از ۳۰ سال با پیگیری‌های مجدانه دولت سیزدهم به سرانجام رسید، زمان سفر به تهران به حدود یک ساعت کاهش یافت و آرزوی دیرینه مردم منطقه محقق شد.

وی بیان کرد: فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد بعد از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و فرودگاه شهدای سبزوار به‌ عنوان سومین فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خراسان رضوی با ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در خردادماه پارسال افتتاح و از مهرماه به بهره‌برداری رسید.

رئیس فرودگاه شهدای گناباد اذعان کرد: شرکت هواپیمایی وارش با برقراری پروازهای منظم هفتگی در مسیر تهران ـ گناباد ـ تهران طی ۴۰ پرواز بیش از ۳۹۰۰ نفر مسافر را تاکنون جابجا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تا فاصله ۱۵۰ کیلومتری فرودگاه گناباد، ساکنین شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی از جمله گناباد، بجستان، بردسکن، خلیل‏‌آباد، قائن، فردوس، خضری و دشت بیاض، سرایان، خواف و... در زمان کمتر از ۲ ساعت می‌توانند به فرودگاه دسترسی داشته باشند، همچنین این زمان برای ساکنان شهرستان کاشمر در فاصله ۱۲۵ کیلومتری گناباد حدود ۷۵ دقیقه است.

توکلی گفت: فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد در ۶ کیلومتری شمال این شهر و در حاشیه بزرگراه گناباد به تربت‌حیدریه احداث شده که دسترسی سریع و آسان و بدون بار ترافیکی یکی از مزیت‌های نسبی آن است.

وی افزود: از جمله امکانات در این فرودگاه برای مسافران، پارکینگ شبانه‌روزی و ساعتی، تاکسی درون‏‎ شهری و برون‏ شهری با قیمت مناسب، اتاق کودک -کافی شاپ و غرفه عرضه سوغاتی و صنایع دستی شهرستان است.

رئیس فرودگاه شهدای گناباد بیان کرد: افزایش تقاضای سفر هوایی و حمایت مردمی، شرط لازم جهت افزایش تعداد پروازها در هفته است که در صورت تحقق آن، با زیرساخت فعلی ظرفیت برقراری پروازها به‌صورت همه‌روزه در مسیرهای مختلف هوایی را دارد.

وی با بیان اینکه مسافران می‌توانند برای خرید بلیت از سایت‌‏های معتبر اقدام کنند، گفت: راه‌اندازی این فرودگاه بستر توسعه و رونق منطقه در زمینه‌های مختلف را افزایش داده است.

مرحله نخست بهره‌برداری از فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی چهارم خردادماه سال گذشته با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد. برای تکمیل و بهره‌برداری از فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فرودگاه شهدای گناباد دارای زمینی به وسعت ۲۵۰۰ هکتار و ۲۷۰۰ متر باند به عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر تا سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد و اکنون به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از مشهد و  سبزوار، در منطقه جنوب خراسان رضوی فعالیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران