Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی لاری گفت: امسال علاوه بر جشنواره مردمی و نمایشگاه آثار هنری اولین جایزه سال کتاب ریحانه نیز برگزار می شود و برنده کتاب سال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری» شب گذشته (شنبه 4 اسفند) در حاشیه مراسم افتتاحیه همایش ریحانه النبی (ص) با بیان اینکه تولد حضرت زهرا (س) به عنوان ملاک شادی و نشاط پیامبر گفت: این موضوع می تواند الگوی نشاط اجتماعی امت پیامبر اکرم (ص) باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر موسسه فاطمیه (س) و موسس همایش ملی ریحانه النبی (ص) با اشاره به اینکه در طول سال برنامه هایی با محوریت حضرت زهرا (س) به ویژه در ایام شهادت ایشان در سراسر کشور برگزار می شود، بیان کرد: این همایش با محوریت نشاط و شادی اثرات خوبی در اذهان به ویژه در بین کودکان و جذب آنها و تثبیت ذهن اعتقادی آنها می شود که می توان از رهگذر فرهنگ سازی کرد و پیوندی بین نسل آینده با اهل بیت (ع) می شود.

 

وی افزود: مرکز فاطمیه از 30 سال قبل از شهرستان مهر آغاز به کار کرده و هدف اصلی آن برداشتن گامی با توجه به نیاز روز در مسیر اهل بیت (ع) بود و مسئله جایزه ادبی ریحانه یعنی گرد هم آوردن نویسندگان و شاعران در میلاد حضرت زهرا (ع)  یکی دیگر از اهداف این موسسه است تا فکر فاطمی را جاودانه کنند.

 

موسوی لاری با اشاره به برگزاری 2 دوره قبل این جایزه ادبی، خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری 2 دوره صلاح دیده شد که این همایش در مرکز استان نیز برگزار شود، یک همایش با عنوان ملی باید در تهران هم جایی داشته باشد به همین دلیل شب شعری با حضور شاعران بزرگ برگزار شد و امسال علاوه بر جشنواره مردمی و نمایشگاه آثار هنری اولین جایزه سال کتاب ریحانه نیز برگزار می شود و برنده کتاب سال برگزار می شود.

 

مدیر موسسه فاطمیه (س) و موسس همایش ملی ریحانه النبی (ص) متذکر شد: برگزاری این همایش در شهرستان مهر سبب ایجاد پیوند شاعران استان و تهران با مردم یک شهرستان ناشناخته شده است و در این مراسم حضور می یابند، آمدن مسئولان به این شهرستان سبب سرمایه گذاری هایی در این مکان مانند کلنگ زنی موزه مردم شناسی در روز دوشنبه توسط معاون رئیس جمهور می شود.

 

وی بیان کرد: کلنگ زنی بزرگترین ورزشگاه جنوب کشور توسط شرکت نفت از دیگر تاثیرات است که در صورت اتمام مسابقات زمستانه می تواند در این شهرستان برگزار می شود.

 

موسوی لاری  تأکید کرد: امسال جایزه کتاب سال به جشنواره افزوده شده و پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد و رساله های دکترا به صورت کتاب و همچنین دعوت از دانشجویان برای بررسی موضوعت از دیگر برنامه هایی است که در سال آینده انجام می شود و رویکرد به سمت فعالیت های پژهشی می رود و امید است که مورد حمایت قرار گیرد.

 

مدیر موسسه فاطمیه (س) و موسس همایش ملی ریحانه النبی (ص) با اشاره تقاضای تبریز، یزد و چند استان دیگر برای برگزاری این جشنواره رسیده، گفت: سعی داریم این جشنواره ابتدا به ارتقای کیفی برسد و این جشنواره به عنوان برند استان فارس شناخته شود و بعد آن را گسترده شود، همچنین برگزاری همایش های دانش آموزی در سطح استان در برنامه ریزی های ما قرار دارد که می تواند مقدمه تسریع این امر به دیگر استان ها شود.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس آیت الله مومن بیانیه گام دوم انقلاب استان بوشهر عتبات عالیات جشنواره قرآنی حضرت عباس حادثه تروریستی زاهدان همایش ملی ریحانه النبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان تیم هنرستان بهاران گنبدکاووس و تیم های هنرستان های بعثت ۱ و ۲ گرگان به ترتیب عنوان نخست این رقابتها را کسب کردند.

محمدتقی قلی نژاد معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در اولین استارت آپ ویکند دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان (گام) به میزبانی هنرستان کشاورزی شهید رجایی گنبدکاووس گفت : پاییز پارسال مرحله اول این رویداد علمی با ۵٠٠ ایده دانش آموزی دو بخش شرق و غرب گلستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۱۴ تیم از ۱۳ هنرستان استان با ۱۵٠ هنرجو رقابت کردند گفت :  بیشتر ایده های دانش آموزان در بخش کسب و کار است تا در آینده این ایده ها به محصول و اشتغال تبدیل شود.

 مسابقات استارت آپ ویکند دانش آموزی هنرستان های پسرانه استان گلستان نیز دو هفته آینده به میزبانی هنرستان کشاورزی شهید رجایی گنبدکاووس برگزار خواهد  شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • فیروزآباد قهرمان رقابت های فوتسال فرهنگیان فارس
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان