Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا اربابی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به تغییراتی که قرار است در آیین نامه اهل قلم ایجاد شود,گفت: آیین نامه اهل قلم در دست تغییر است از این رو  موسسه خانه کتاب موارد را برای بررسی به انجمن های تخصصی فرستاده است ما هم اکنون در انجمن صنفی مترجمان پیش نویس آیین نامه جدید اهل قلم را در حوزه ترجمه بررسی می کنیم و نظراتی درباره آیین نامه داریم که در اختیار موسسه خانه کتاب قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون آیین نامه اهل قلم به طور کلی در دست تغییر است ترجمه و مترجمان هم یکی از بخش های اصلی است که در آیین نامه تغییر می کند اتفاقات خوبی که در این باره رخ می دهد واگذاری برخی از اختیارات دولت به صنوف است.

اربابی ادامه داد:موسسه خانه کتاب این واگذاری را به صنوفی محدود کرده است که در سطح کشور فعالیت می کنند. واگذاری ممیزی در حوزه ترجمه در حقیقت پیشنهادی بود که انجمن صنفی مترجمان به وزارت ارشاد در سال گذشته داد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان با اشاره به اینکه سال گذشته اعلام آمادگی کردیم که در زمینه ممیزی کتاب های ترجمه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کنیم که در همین راستا جلسه ای با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر اداره کتاب داشتم, اظهار داشت: سال گذشته قرار شد یک فضای تعاملی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنف مترجمان ایجاد شود; قرار است برای بررسی ویژه ممیزی های سلیقه ای که استاندارد نیست با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشته باشیم.

اربابی با اشاره به اینکه در برخی موارد, ممیزی هایی در یک کتاب اعمال می شود که در کتاب دیگری اعمال نمی شود, بیان کرد: هم اکنون با وزارت ارشاد رایزنی می کنیم و اصرار داریم تصدی گری خود را به صورت مثبت در حوزه ترجمه داشته باشیم. در انجمن صنفی مترجمان حداقل دو تیم از هیئت علمی دانشگاه ها حضور دارند و در حوزه های مختلف ترجمه  فعالیت می کنند این غیر از مترجمان حرفه ای است که با انجمن صنفی مترجمان همکاری دارند و وزارت ارشاد می تواند از نظرات آن ها در جهت پیشرفت حوزه ترجمه بهره ببرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات ترجمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان

انجمن سینمای جوانان سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعداد‌های سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی مورد نظر اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد