Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:32:32 GMT

قدرت علمی ایران اسلامی دنیا را به مذاکره وادار کرد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۶۱۷۸

قدرت علمی ایران اسلامی دنیا را به مذاکره وادار کرد

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی علم را نوعی قدرت عنوان کرد و گفت: فقط با وجود قدرت می توان جلوی استکبار ایستاد و این قدرت علمی ما در هسته ای بود که دنیا را به مذاکره با ایران وادار کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید رضا تقوی روز یکشنبه در همایش تقویت باورهای دینی و روحیه جهادی در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی به اقدامات کارکنان جهاد کشاورزی در راستای تامین مواد غذایی و امنیت غذایی جامعه اشاره کرد و افزود: سبد خانوار با تلاش های کشاورزان و کارکنان جهاد کشاورزی پر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: کار تولیدی بسیار ارزشمند و تولید در اسلام یک ارزش است و اگر به آن پرداخته نشود از نگاه دینی و فرهنگ اسلامی محکوم است.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تکیه بر روایات اسلامی به موضوع مهم تولید در جامعه پرداخت و اظهار داشت: زندگی بر مبنای تولید شکل می گیرد و تولید تداوم وجود است و اگر نباشد هستی دچار مشکل می شود.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، کشاورزی سنتی پاسخگوی نیازها نیست گفت: کشاورزی باید به سمت علمی شدن پیش برود.
آیت الله تقوی بیان کرد: تولید کننده، مقام مجاهد فی سبیل الله را دارد و کسی که در صدد فراهم کردن رزق و روزی خود، خانواده و مردم است همانند مجاهد در راه خدا است.
وی تولید را صدقه جاریه عنوان و تصریح کرد: گاهی انسان با برجا گذاشتن صدقه جاریه بعد از درگذشتن نیز پرونده اعمالشان باز است.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: هیچ مکتبی غیر از اسلام از تولیدکننده اینگونه تجلیل نمی کند کما اینکه پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) بر دست کشاورز و تولید کننده بوسه می زند.
وی کشاورزان را به نقل قرآن کریم گنجینه های خداوند در روی زمین عنوان و تصریح کرد: تولید هر کشور، قدرت ملی به حساب می آید.
آیت الله تقوی گفت: هر کسی که کار و تولید کند بر عزت و قدرت کشور اضافه می کند و نمی توان در عین وابستگی، مرگ بر آمریکا گفت.
وی افزود: ما باید خودکفا شویم و خودکفایی با کار و تلاش محقق می شود و تولید قدرت ایجاد می کند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در سایه علم قدرت به وجود می آید و ما از قدرتمان برای دفاع از کشورهای مظلوم استفاده می کنیم.
وی افزود: وقتی قدرت باشد افزایش ثروت ملی به وجود می آید که خود نوعی قدرت است.
آیت الله تقوی تاکید کرد: عزت در سایه تولید به دست می آید لذا باید از سرمایه های موجود با تولید استفاده کرد و فقر را با کمک تولید از زندگی محرومان بزداییم.
وی با بیان اینکه خدمات انجام شده در جهاد کشاورزی آنطور که باید اطلاع رسانی نمی شود گفت: اقدامات انجام شده در این نهاد با امنیت ملی کشور گره خورده است.
3029/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي توليد و ايجاد قدرت كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان‌شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور اظهار کرد: از صبح سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت عملیات امحای مزارع مذکور در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان‌شهر شیراز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کار قلع‌وقمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با به‌کارگیری قریب به ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، تصریح کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا رسیده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی، خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی هم‌گام با دیگر نهاد های ذی‌مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده‌گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

وی ضمن اطمینان خاطر به مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت خاطرنشان کرد: صیانت از تولید محصول سالم امری فرادستگاهی است که نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است.

کد خبر 749321

دیگر خبرها

  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت