Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ احمد تیموری از اساتید برجسته دانشگاه و محقق مذهبی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: وقتی صحبت از فاطمیه و فاطمی بودن می شود ناخودآگاه ولایت را به ذهن انسان یادآور می کند،فاطمیه بدون ولایت معنی ندارد،یعنی اگر کسی بخواهد فاطمی باشد ابتدا باید رفتار در قبال ولی را تمرین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس اولین گامی که برای فاطمی بودن باید برداریم تبیین ولایت و رفتار در قبال ولی است و دومین گامی که پس از این می آید این است که رفتار خود را عملیاتی کنیم،حضرت زهرا(س) با رفتار خود نشان دادند از مدافعان ولایت هستند.

این محقق مذهبی ادامه داد: شهدای انقلاب اسلامی همگی در مکتب فاطمیه رشد کرده اند،آنها با وصیت نامه هایی که همه آنها به دفاع از ولی فقیه توصیه کرده اند گام اول را طی کردند و با رفتار شهادت و جان دادن در برابر ارزش ها و آرمان ها به شکل عملی نشان دادند که مدافعین ولایت هستند.

وی تأکید کرد: همچنین مدافعان حرم که به دفاع از ارزش های اسلام و به خصوص دفاع از حریم حضرت زینب(س) می پردازند یک رفتار به شدت فاطمی دارند که شهید حججی از نمونه های بارز این رفتارهای فاطمی است.

این کارشناس برجسته مذهبی بیان داشت: در طول انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با قیام علیه رژیم زورگو و فاسد پهلوی با عمل نشان دادند که مدافع حضرت زهرا(ع) و فرزندان ایشان هستند،هرکس بخواهد رفتار فاطمی داشته باشد باید هزینه بدهد.

وی در همین خصوص تصریح کرد: امروز که دشمنان اسلام برای نابودی انقلاب اسلامی باهم متحد شده اند و تحریم را همراه با جنگ های فرهنگی و اعتقادی روانه کشور کرده اند تنها با رفتار فاطمی می توان سربلند از این مقطع عبور کرد،ملت ایران با تبعیت از الگوی حضرت زهرا(س) باید در مقابل زورگویان عالم ایستادگی کند و این رفتار فاطمی را به دنیا نشان دهد.

این استاد برجسته دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: بانوان نیز با تأثیر پذیری از همسری نمونه بودن حضرت زهرا(س) سنگر خانواده را حفظ کنند،دشمن امروز حملات خود را از خانواده ها شروع کرده است،امروز مادران جامعه وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید الگوی برتر فاطمه زهرا(س) را در وجود فرزندان خود تربیت کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در خانوک

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود