Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسنی‌بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان که با حضور سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت، شکراله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استانداری، پورشبانان مدیرکل حوزه استاندار و مروستی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداران تهران و شمیرانات برگزار شد؛ با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند، گفت: مسئولین موظفند آموزش، رفاه، تامین نیاز‌های اجتماعی و پرورش کودکان و نوجوانان را جدی بگیرند و هرگونه غفلت، آن‌ها را به سمتی سوق می‌دهد که عامل ناهنجاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید؛ ۲۸ کانون تولید بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام خمینی وجود دارد

محسنی‌بندپی با بیان اینکه به طور کلی دو گروه کودکان متکدی و بالغان متکدی وجود دارد، اظهار کرد: شناسایی، جمع‌آوری، ساماندهی و نگهداری افراد بالغ به عهده شهرداری و کودکان متکدی به عهده بهزیستی می‌باشد که نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها است و مهمترین دستگاه وزارت بهداشت و درمان است.

استاندار تهران ضمن اشاره به اینکه بیشترین زمان شکل گیری فکر و ایده کودک در ۹ سالگی است، تصریح کرد؛ اگر ما نتوانیم در این سن زمینه تعلیم و پرورش کودکان را شکل دهیم، منجر به آینده نا‌خوشایند می‌شود و باید با کمک از متخصصین و تمامی دستگاه‌ها مسیر تربیت، اجتماع پذیری، رشد و تکامل کودکان را در دست بگیریم.

وی خاطرنشان کرد وظیفه هر یک از دستگاه‌ها را قانون مشخص کرده است و تمامی دستگاه‌ها فعالانه پیگیر این کار می‌باشند.

محسنی بندپی یاد آور شد: متکدیانی که از بیماری‌های خاص و واگیردار رنج می‌برند، بعد از جمع آوری و شناسایی به تناسب ظرفیت به بیمارستان‌های شهدای تجریش، طالقانی، امام حسین (ع)، لقمان حکیم و شهید مدرس معرفی می‌شوند.

وی گفت: جمع آوری متکدیان، شناسایی و جذب کودکان خیابانی با اولویت مناطق محل تردد اتباع خارجی برای کلیه دستگاه‌های عضو مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهر تهران لازم الاجرا است.

انتهای پیام/

جمع آوری متکدیان و جذب کودکان خیابانی لازم الاجرا است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک