Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@12:39:56 GMT

نگاهی به کتاب طنز دفاع مقدس جشنواره «همسفر»

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۱۱۵۱

نگاهی به کتاب طنز دفاع مقدس جشنواره «همسفر»

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ دفاع مقدس دیروز پر از حماسه، ایثار و بندگی است، از رزمندگانی که حماسه آفریدند و با سرخی خونشان سیاهی مذلت را شستند و این مهم را به جهانیان ثابت کردند. روزگاری که باور‌های پاکی در قلب‌های بچه‌های جنگ بود؛ قلب‌هایی مملو از اطاعت از ولایت و رهبری.

دلخوشی بسیاری از ما قصه‌هایی است که در گذشته داشتیم و بهترین نوع از آن، قصه‌هایی است که رنگ و بوی شادی در آن است و هر موقع به یادمان می‌آید، ناخوداگاه لبخندی گوشه لبهامان ایجاد می‌کند و اگر در جمعی این اتفاق افتد، چه بسا ما را مجبور به بازگو کردن آن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ با تمام خاطرات ناخوشایند، از دست دادن دوستان، دوری از خانواده، مجروحیت و هزاران بدی دیگر، با نگاهی ظریف، دارای خاطراتی شیرین از رزمندگانی است که روزگار را در کنار هم می‌گذراندند.

اکبر کاراته (اکبر رحیمی حاجی‌آبادی) یکی از شخصیت‌های پرانرژی دوران دفاع مقدس است که داستان‌های او و دیگر دوستانش مورد توجه محسن صالحی حاجی‌آبادی قرار گرفته و خاطراتی از این رزمندگان دوران دفاع مقدس را در مجموعه‌های گوناگون بازگو می‌کند. «اکبر کاراته و بچه ننه‌ها» سومین جلد از مجموعه داستان طنز دفاع مقدس برای نوجوانان است که به همت مؤسسه فرهنگی مطاف عشق در جشنواره «کتاب همسفر» برای مخاطبان معرفی شده است.

«طریقه شیرجه زدن»، «که دیگه...!»، «اصلاً نمی‌ترسم»، «حالا این دوغ خوردن داره!»، «همه‌اش تقصیر تو است»، «تا نیم ساعت دیگر آنجا باشید!»، «که ریا نشه!»، «من امینِ امینم»، «چوپان و مُرده»، «بچه‌ها کوله من را ندیدید؟»، «کی گازوئیل می‌زنه؟»، «پس امام جماعت کجاست؟»، «چه خوابی بریم امشب!»، «من امشب این خاکریز را می‌زنم»، «دل مرا می‌سوزانی» و «پشت سر صدام»، عناوین قصه‌های این کتاب است.

«اکبرکاراته و فسقلی‌های شکمو»، «اکبرکاراته و خرش»، «اکبرکاراته و آقایون کچل» و «اکبر کاراته به تهران می‌رود» از جمله دیگر کتاب‌های منتشر شده به همت مؤسسه فرهنگی مطاف عشق است.

یادآور می‌شود؛ جشنواره «کتاب همسفر» به همت شبکه ملی وارثون (شبکه فعالان جهاد و شهادت) با معرفی کتاب‌های «اکبر کاراته و بچه ننه‌ها»، «تو شهید نمی‌شوی»، «چُغُک»، «خط تماس»، «سربلند»، «شانزده سال بعد»، «شهربانو» و «من مادر مصطفی» همراه با جوایز ویژه تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: طنز دفاع مقدس جشنواره همسفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس

دریافت 32 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6096293

دیگر خبرها

  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود