Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،دکتر حاکم قاسمی روز دوشنبه در همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: بیانیه مقام معظم رهبری الزامات تحقق و شکل گیری تمدن نوین اسلامی را به عنوان الگوی نظام پیشرفته اسلامی پیش بینی کرده است.
وی در ادامه در خصوص همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی گفت: این همایش بخشی از یک برنامه سراسری است که چهار سال پیش تصویب و اجرایی شد و هرساله هفته اول اسفندماه که به عنوان هفته ملی تمدن اسلامی نام گذاری شده، برنامه ای در این خصوص برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمی ادامه داد: در این هفته مجموعه ای از برنامه ها با مشارکت دانشگاه های کشور اجرا می شود که امسال مراسم آغازین آن در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
وی با اشاره به فعالیت هفت کمیسیون تخصصی هفته تمدن نوین اسلامی،گفت: با توجه به تاسیس پژوهشکده آینده پژوهی برای اولین بار در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، مسئولیت کمیسیون آینده پژوهی هفته تمدن نوین اسلامی نیز به این دانشگاه سپرده است.
قاسمی اظهار داشت: این کمیسیون با رویکرد آینده پژوهی، موضوع تمدن نوین اسلامی را مطالعه و با هدف کمک به فرایند آینده سازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی راهکارهای این حوزه را بررسی می کند.
وی همچنین گفت: تاکنون در سال های گذشته سه همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شده که حاصل آن در سه مجموعه هفت جلدی تمدن نوین اسلامی به چاپ رسیده است.
رئیس پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: در این دوره از همایش، از حدود 90 مقاله ارسال شده به دبیرخانه 15 مقاله به کمیسیون آینده پژوهی مربوط است که 9 مورد آن برای ارایه در همایش انتخاب شد.
قاسمی افزود: این مقالات، راهکارهای دستیابی به تمدن نوین اسلامی را با رویکردی آینده پژوهانه بررسی و پیشنهاد می کنند.
7388*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی انقلاب تمدن دانشگاه علم و صنعت مقام معظم رهبری 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران

کمال  اکبری،دبیر همایش همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و استقبال مراکز علمی از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین را مثبت ارزیابی کرد.

وی هدف از برگزاری این همایش را تولید ادبیات علمی در بحث رسانه‌های نوین معرفی کرد و با اشاره به تغییرات ساختاری سازمان صدا و سیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه را ضروری دانست.

اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته، با برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم خرداد در تهران و نهم خرداد به میزبانی قم به کار خود پایان خواهد داد.

 در مراسم اختتامیه مقاله‌های برتر معرفی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری