Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کاظمین از گشایش دو صحن شرقی و غربی حرم مطهر امامین جوادین علیهماالسلام در سالروز میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، عباس رضائی‌نسب با بیان اینکه دو صحن توسعه‌ای حرم مطهر امامین جوادین طی آئینی با حضور مقامات ایرانی و عراقی شامگاه فردا (سه‌شنبه 7 اسفند) و در سالروز میلاد پربرکت دخت نبی اکرم(ص) به روی زائران گشوده می‌شود اظهار کرد: با افتتاح این صحن‌ها، نزدیک به دو هزار و 200 مترمربع به فضای مسقف حرم مطهر امامین جوادین علیهما السلام افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارتقاء سطح رفاه حال زائران را هدف ساخت دو صحن شرقی و غربی حرم مطهر اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح، حدود یک هزار متر مربع به فضای زیارتی بخش بانوان و یک هزار و 200 مترمربع به بخش زیارتی آقایان افزوده می‌شود.

این مقام مسئول در ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: صحن‌های شرقی و غربی افزون بر اینکه موجب بهبود تناسب بین فضای روباز و مسقف حرم مطهر خواهد شد، فضای مناسبی را نیز برای برگزاری نماز جماعت، آئین‌های مذهبی و بیتوته بیش از دو هزار زائر فراهم می‌کند.

رضائی‌نسب پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کاظمین با تجلیل از حمایت‌های مادی و معنوی دوست‌داران اهل بیت و همکاری مردم و مسئولان عراقی اضافه کرد: تمامی مصالح به‌کار رفته در این طرح از کارخانه‌های ایران خریداری شده و مهندسان، استادکاران و هنرمندان کشورمان اجرای آن را در کنار برادران عراقی بر عهده دارند.

وی امکان توسعه در طبقه منفی یک را یکی از ویژگی‌های این طرح برشمرد و گفت: سازه صحن‌های شرقی و غربی به‌صورتی اجرا و مقاوم‌سازی شده است که در صورت نیاز، طی سال‌های آتی بتوان یک طبقه زیر زمین نیز ایجاد کرد.

مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، استفاده از معماری ایرانی - اسلامی را از دیگر ویژگی‌های صحن‌های شرقی و غربی حرم مطهر امامین جوادین علیهما السلام اعلام کرد و توضیح داد: با توجه به ارزش تاریخی و هویت معماری حرم که قدمت آن به عصر صفوی برمی‌گردد، تلاش بسیاری شد تا طراحی صحن‌ها نیز همگون با بنای تاریخی حرم  و مکمل و احیاء کننده معماری اصیل ایرانی و اسلامی آن باشد.

رضائی‌نسب بیان کرد: در اجرای طرح مسقف‌سازی صحن‌های شرقی و غربی حرم مطهر امامین جوادین علیهما السلام از روش‌های نوینی در گچ‌بری‌ها، آئینه‌کاری‌ها و... استفاده شده که کیفیت و طول عمر زیادی به این تزئینات داده است.

براساس این گزارش، هموطنان عزیز می‌توانند با شماره‌گیری کد #233* کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کرده و در فیض توسعه حرم‌های مطهر مشارکت کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حرم مطهر امامین جوادین حضرت زهرا س روز مادر کاظمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است

وزیر کشور با اشاره تشیکل استان تهران شرقی و غربی گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود و این موضوع در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرزها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضاً رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملاً اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملاً با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلاً دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

کد خبر 749710

دیگر خبرها

  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق متصل می شود
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • نصب کتیبه ها و پرچمهای عزا در حرم مطهر امامین کاظمین (ع)
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • تشکیل استان تهران غربی و شرقی
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران