Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@01:38:17 GMT

ورود فیس بوک به صنعت بلاک چین

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۶۱۳۵

ورود فیس بوک به صنعت بلاک چین

به نظر می‌رسد که فیس بوک درصدد است تا با خریداری استارتاپ‌های مربوطه به طور رسمی ورود خود را به صنعت فناوری بلاک‌چین اعلام کند.

بلاک‌چین که یکی از جدیدترین فناوری‌های مدرن و نوین در جهان امروز به شمار می‌رود، مورد استقبال بی‌نظیری از سوی دولت‌های مختلف و شرکت‌های تکنولوژی قرار گرفته است و در صنایع و حوزه‌های مختلفی همچون بانکداری و شهرهای هوشمند به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی گزارش‌های منتشر شده در وب سایت blockonomi حاکی از آن است که فیس‌بوک به عنوان یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری تصمیم گرفته است که با خریداری سهام استار تاپ‌های مربوط به حوزه بلاک چین، ورود خود را به این صنعت اعلام کرده و بدین ترتیب بلندپروازی‌های خود را در عصر دیجیتال به رخ سایر رقبای قدرتمند خود بکشاند.

برخی از این شرکت‌هایی که فیس‌بوک قصد خریداری و تصاحب آنها را دارد، می‌توان به شرکت‌های الگورند، بیسیس و کی‌بیس اشاره کرد.

البته لازم به ذکر است که هنوز مذاکرات میان فیس‌بوک و شرکت‌های مذکور به نتایج مثبتی نرسیده و معلوم نیست که این غول تکنولوژی بتواند در تصاحب استارتاپ‌های مبتنی بر بلاک چین موفق شود یا خیر. اما به گفته برخی از تحلیلگران چیزی که واضح است، آن است که فیس‌بوک به منظور جبران رسوایی‌های امنیتی و اطلاعاتی خود در طول یک سال گذشته درصدد است تا با روی آوردن به سمت و سوی فناوری‌های نوین و جدید، نظر و توجه کاربران و حتی منتقدانش را به خود جلب کند و بدین ترتیب از رسوایی نام و آوازه خود جلوگیری به عمل بیاورد.

بر اساس تازه‌ترین پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان و تحلیلگران فعال در مؤسسه گارتنر، مجموع ارزش کل کسب و کارهای مبتنی بر فناوری بلاک‌چین تا سال ۲۰۲۶ میلادی به عددی بیش از ۳۶۰ میلیارد دلار می‌رسد و تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی یعنی یک دهه آینده نیز به رقمی معادل ۱.۳ تریلیون دلار خواهد رسید./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی صنعت برق به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته آقای رجبی مشهدی، با اصلاح مالی صنعت برق، حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع، ماهانه تا دو هزار میلیارد تومان پُر می‌شود.

مدیر عامل شرکت توانیر افزوده: براساس هدف گذاری انجام شده، تامین برق مورد نیاز کشور از بورس به ۶۰ درصد می‌رسد و قرار است تا پایان برنامه هفتم، ۲۱۰ تراوات ساعت از برق کشور با بورس یا قرارداد‌های دوجانبه تأمین شود.

دیگر خبرها

  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری