Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@14:35:34 GMT

روش هاي تميز کردن نقره

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۸۳۳۴

روش هاي تميز کردن نقره

خبرگزاري آريا -

هنگام شستشوي نقره جات از دستکش هاي پلاستيکي استفاده نکنيد
نقره جات خود را به صورت مداوم پس از استفاده بشوييد.
نقره اگر به صورت مرتب مورد استفاده قرار بگيرد به ندرت کدر مي شود. اما پيش از کدر شدن يا هنگام از دست دادن درخشندگي، کافي است آن را به سادگي با آب ولرم و يک پاک کننده ملايم و آري از فسفات بشوييد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئن شويد که پاک کننده شما حاوي عصاره ليمو نباشد چرا که ليمو باعث ايجاد لک روي سطح نقره مي شود.
بهتر است که ظروف نقره خود را جداگانه بشوييد زيرا ديگر ظروف فلزي، لوازم آشپزخانه و سينک فلزي مي توانند در تماس با نقره به جلاي آن آسيب بزنند.
هنگام شستشوي نقره جات از دستکش هاي پلاستيکي استفاده نکنيد چرا که مي تواند باعث اکسيده شدن سطح نقره شود. بهتر است از يک پارچه نرم براي شستشو و از يک پارچه حوله اي لطيف براي خشک کردن استفاده کنيد.
براي شستشوي نقره به هيچ وجه از ماشين ظرفشويي استفاده نکنيد.
دماي بالا و شستشوي خشن ممکن است به رنگ و لعاب نقره صدمه وارد کند، مخصوصا نقره جاتي که برجستگي هاي ظريف و متعددي روي سطح خود دارند. تميز کردن نقره را هميشه با دست انجام دهيد.
خمير دندان تميز کننده اي براي ظروف نقره
خميردندان اثر اعجاب انگيزي در تميز کردن نقره جات دارد. حتي اگر اين نقره جات قديمي و با لکه هاي سمج باشند. از خميردندان هاي سفيد استفاده کنيد از خميردندان هاي ژله اي يا 2 رنگ استفاده نکنيد.
با يک پارچه نرم خميردندان را به آرامي روي نقره مالش دهيد، هنگامي که لکه ها برداشته شد آن را با آب بشوييد و با حوله خشک کنيد مطمئن شويد که کاملا خشک شده است.
سرکه براي تميز کردن زيورآلات نقره
يک دوم فنجان سرکه سفيد و دو قاشق غذاخوري جوش شيرين را با هم مخلوط کنيد و نقره هاي خود را به مدت 2 تا 3 ساعت، در محلول قرار دهيد آن ها را با آب سرد شست و شو دهيد و به طور کامل خشک کنيد تا نقره جات شما بدرخشند.
با ملايمت و با استفاده از يک تکه پارچه نخي، دوباره درخشندگي مورد نظر را به سطح بي روح نقره برگردانيد.
شستشوي زيورآلات نقره با محلول جوش شيرين و نمک و سرکه
يک کاسه را با فويل آلومينيومي بپوشانيد، بطوري که تمام سطح داخل آن را پر کند. يک قاشق غذاخوري جوش شيرين، يک قاشق غذاخوري نمک و نصف ليوان سرکه سفيد را داخل آن بريزيد سپس آنها را مخلوط کنيد. آب در حال جوش را به آن اضافه کنيد.
نقره را به مدت چند دقيقه داخل کاسه قرار بدهيد. بعد از گذشت چند دقيقه نقره را بيرون آورده و آن را با يک دستمال کاملا برق بيندازيد.

نقره را چند دقيقه داخل محلول جوش شيرين و سرکه و نمک قرار بدهيد
ژل ضدعفوني کننده دست براي تميز کردن نقره
ژل آنتي باکتريال ضدعفوني کننده دست جلا دهنده بسيارخوب براي نقره است. براي تميز کردن نقره هاي سياه روي پارچه نرمي چند قطره از اين ژل را بريزيد و نقره را با آن تميز کنيد.
براق کردن نقره با شيشه پاک کن
روي يک پارچه يا يک مسواک شيشه پاک کن اسپري کنيد تا نقره جات شما مانند روز اول براق شود.
شستشوي نقره با پودر ماشين لباسشويي
درون يک کاسه متوسط را فويل آلومينيوم بيندازيد و آن را با آب جوش پر کنيد سپس يک قاشق غذاخوري پودر ماشين لباسشويي را درون آب بريزيد و حل کنيد و انگشتر نقره خود را يک دقيقه در آن بيندازيد تا سفيد شود، بعد انگشتر خود را بشوييد و خشک نماييد.
تميز کردن نقره با محلول آبليمو و نمک
نقره جات خود را يک شب در مخلوطي از يک قاشق غذاخوري ليمو، نصف فنجان آب و نصف فنجان شير خشک بياندازيد و ببينيد که چگونه برق خواهند زد و درخشان مي شوند.
نکاتي براي تميز کردن ظروف و وسايل نقره
مطمئن شويد که پاک کننده شما حاوي عصاره ليمو نباشد چرا که ليمو باعث ايجاد لک روي سطح نقره مي شود.
بهتر است که ظروف نقره خود را جداگانه بشوييد چرا که ديگر ظروف فلزي، لوازم آشپزخانه و سينک فلزي مي توانند در تماس با نقره به جلاي آن آسيب بزنند.
هنگام شستشوي نقره جات از دستکش هاي پلاستيکي استفاده نکنيد چرا که مي تواند باعث اکسيده شدن سطح نقره شود. بهتر است از يک پارچه نرم براي شستشو و از يک پارچه حوله اي لطيف براي خشک کردن استفاده کنيد.
به آرامي و با يک پارچه نخي، دوباره درخشندگي مورد نظر را به سطح بي روح نقره برگردانيد.
گردآوري: بخش اسرارخانه داري بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از صبح روز گذشته (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در شهر جیاینگ یئن چین آغاز شده است. در روز دوم و پایانی این پیکارهای زهرا جلیلی ورزشکار تالو ایران در فرم دائوشو موفق شد به عنوان دومی دست یابد و صاحب مدال نقره شود. در این فرم ورزشکاران چین مقام‌های اول و سوم را از آن خود کردند.

در این پیکارها ۳۸ کشور و ۳۰۰ شرکت‌کننده حضور یافته‌اند.

کد خبر 6088646 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای