Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه قالیشویی‌های یزد گفت: با وجود اینکه برخی اقلام و مواد اولیه قالیشویی‌ها تا 300 درصد افزایش قیمت داشته اما نرخ شستشوی انواع قالی نسبت به دو سال گذشته تنها با رشد 30 تا 40 درصدی روبرو است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود استقامت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص نرخ شستشوی انواع قالی در یزد گفت: نرخ شستشو برای قالیشویی‌ها تا چند روز آینده به تصویب می‌رسد که قیمت و نرخ شستشوی هر متر فرش ماشینی 4200 تومان، فرش دستبافت که بستگی به نوع فرش دارد و تقریبا توافقی است بین  12هزار تا 15 هزار و هر متر موکت تقریبا 2000 تا 2500 تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود اینکه برخی اقلام و مواد اولیه قالیشویی‌ها تا 300 درصد افزایش قیمت داشته اما نرخ شستشوی انواع قالی نسبت به دو سال گذشته تنها با رشد 30 تا 40 درصدی روبرو است.

 

فعالیت 57 قالیشویی در شهر یزد

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش‌دستباف و قالیشویی‌های یزد در خصوص تعداد قالیشویی‌های مجوز دار در یزد عنوان کرد: 57 قالیشویی مجوز فعالیت در شهر یزد را دارند که از این تعداد 45 مورد مجوز کارخانه و 12 مورد مجوز دفتر قالیشویی دارند.

استقامت تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید برخی مراکز جعلی و بدون مجوز قالیشویی اقدام به فعالیت می‌کنند که چنانچه شناسایی شوند با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

ضرورت توجه شهروندان به مجوز فعالیت مراکز قالیشویی

وی افزود: پخش تراکت‌های تبلیغاتی و اقدام به درج تنها یک شماره تلفن بدون قید آدرس قالیشویی از مواردی است که در طول سال و بخصوص ایام منتهی به پایان سال در برخی نقاط شهر دیده می‌شود و متاسفانه مردم نیز بدون توجه و حساسیت لازم قالی یا فرش خود را تحویل افرادی می‌دهند که هیچ تضمینی برای بازگشت آن وجود ندارد.

 

رئیس اتحادیه قالیشویی‌های یزد ادامه داد: شهروندان باید با استعلام از اتحادیه قالیشویی، مراکزی را که مجوزدار و دارای پروانه فعالیت هستند برای شستشوی فرش‌های خود انتخاب کنند تا در صورت گرانی، بروز خسارت و یا ایجاد پارگی برای فرش بتوان برای آن اقدام کرد.

استقامت گفت: در صورت طرح شکایت از سوی مالک فرش در ارتباط با نارسایی احتمالی در کیفیت خدمات ارائه شده و یا نامتعارف بودن نرخ دریافتی، امکان پیگیری آن از سوی اتحادیه‌ وجود دارد و مردم برای گزارش تخلفات می‌توانند با شماره‌های 36261492 و 09131514567 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ سردار "حمید هداوند" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله ای و ۵ تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
سردار هداوند در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن‌های ۱۱۰ و ۰۹۶۳۰۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان وظیفه شناس در حوزه قاچاق کالا است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899802

دیگر خبرها

  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته