Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:05:48 GMT

روسیه و آمریکا درباره افغانستان به توافق رسیدند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۱۰۴۶

روسیه و آمریکا درباره افغانستان به توافق رسیدند

مسکو - ایرنا - نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام کرد: روسیه و آمریکا درباره ساز و کار واحد حل و فصل مساله افغانستان به توافق دست یافته اند.

به گزارش ایرنا، زمیر کابولوف روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: روسیه و آمریکا در مذاکرات توافق کردند که مسائل افغانستان باید توسط افغانها حل و فصل شود و مسکو و واشنگتن از این روند حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما در یک موضوع مهم به توافق رسیدیم مبنی بر اینکه اگر چه دو قدرت بزرگ در جهان هستیم اما نباید به طرف های افغانی راهکار و نسخه تحمیل کنیم.
این مقام دیپلماتیک روس ادامه داد: ما همچنین توافق کردیم به طرف های افغانی که فقط شامل دولت نمی شوند و طالبان هم بخشی از آن است، فرصت بدهیم تا به راهکار قابل قبولی دست یابند.
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان خاطرنشان کرد که واشنگتن آماده همکاری با مسکو برای حل مساله افغانستان است و دو طرف راهکار چند بخشی را دنبال می کنند.
کابولوف گفت: باید به ملت افغانستان این شانس داد تا به صلح و آرامش در این کشور دست پیدا کنند و سرنوشت کشور خود را در دست بگیرند.

**به جهش در حل مساله افغانستان امیدواریم
کابولوف با ابراز امیدواری از اینکه در سال 2019 در حل مساله افغانستان جهشی چشم گیر صورت بگیرد، افزود: افغانها بطور جدی به فکر تعیین سرنوشت خود هستند، همه این عوامل ازجمله مذاکرات افغانها در مسکو و گفت وگوهای آمریکا با طالبان و نمایندگان دولت شرایط برای جهش در حل مساله افغانستان در سال جاری را فراهم کرده است.

**موضوع لغو تحریم طالبان مطرح نیست
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان در خصوص احتمال لغو تحریم های جنبش طالبان هم گفت: روسیه و آمریکا آماده هستند برای حمایت از روند حل و فصل مساله افغانستان، رفت و آمد طالبان را که در فهرست تحریمی شورای امنیت قرار گرفته اند، تسهیل کنند.
کابولوف ادامه داد: اما موضوع لغو کامل تحریم ها علیه جنبش طالبان مطرح نیست.
اروپام*391*1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه آمريكا مساله افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان