Web Analytics Made Easy - Statcounter

ربانی غریبی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی ثبت نام مخاطبان در یازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران گفت: این جشنواره فرصتی برای جذب نیروی متخصص به جامعه انیمیشن است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «حسین ربانی غریبی»، صبح امروز (سه شنبه هفت اسفند) در نشست یازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران که در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: دولت در حوزه ساختار انیمیشن باید ورود کند تا بخش کلاسیک این هنر از بین نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنر صنعت نیازمند نیروهای متخصص است.

 

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه ذائقه مخاطب در سینمای امروز کشور تغییر کرده است، عنوان کرد: اکران سینمای ما منوط به بازیگر، تبلیغات بیشتر و نامگذاری های متفاوت است. سینمای کودک و نوجوان به واسطه جنس خاص خود این امکان را ندارد. روزگاری سینمای کودک و نوجوان در کانون برای سنین پایین تر یک دانشگاه بود. امروزه فیلم هایی که در کانون تولید شده مورد توجه مخاطبان امروز قرار نمی گیرند. 

 

وی با اشاره به اینکه محل برگزاری جشنواره بین المللی پویانمایی تهران همیشه مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش کودکان و نوجوانان بوده است، بیان کرد: جشنواره پویانمایی تهران بیش از اینکه یک جشنواره باشد یک گردهمایی برای فعالان انیمیشن است. پنج هزار فعال انیمیشن در این جشنواره شرکت دارند. جشنواره بین المللی پویانمایی تهران فرصتی برای تبادل دانسته های کمی و کیفی انیمیشن ایجاد می کند. این جشنواره با برگزاری نشست های تخصصی، میزهای ملاقات، پیچینگ، مارکت و بازار فرصتی برای جامعه انیمیشن فراهم می کند که نیروهای متخصص را در خود کشف و جذب کنند و پنج روز برگزاری این جشنواره نیز فرصت کمی نیست.

 

ربانی غریبی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره پویانمایی برای اولین بار پیچینگ طراحی شده است. با توجه به افزایش نرخ ارز این مسئله فرصتی برای ارزآوری برای انیمیشن فراهم می کند. تولید انیمیشن در کشور ما توجیهات اقتصادی دارد. جشنواره انیمیشن تهران تنها جشنواره ای است که مشابه داخلی ندارد. فستیوال ها و جشنواره ها در دنیا اعتبارشان به سن شان است. جشنواره انیمیشن تهران 22 سال است که برگزار می شود و امسال یازدهمین دوره آن برگزار خواهد شد.

 

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: 35 درصد افزایش مخاطبان و ثبت آنها این نوید را می دهد که یازدهمین جشنواره انیمیشن تهران پرشورتر از دوره های قبل برگزار بشود. بخش های مختلف اقتصادی تمایل دارند در مارکت ما حضور داشته باشند و با کمپانی های انیمیشن ملاقات کنند، از همین جا از تمامی آنها دعوت می کنم که در این جشنواره حضور داشته باشند.

 

گفتنی است، یازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران از 12 تا 16 اسفند در تهران و سایر شهرهای کشور برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر بیانیه گام دوم انقلاب ظریف اردبیل حضرت زهرا س شبستان مجلس مقام معظم رهبری یازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران

علیمردان مردانی با اشاره به اینکه مجمع خیران مدرسه‌ساز به عنوان بازوی توانمند برای جذب کمک‌های مردمی است، اظهار داشت: این مجمع از ۲۵ سال گذشته در استان فعال شده و تاکنون ۴۰۰ مدرسه با همت ۴۰۰ خیر احداث شده است.

وی افزود: همه ساله برای جذب خیران مدرسه‌ساز جدید و همچنین تشویق خیران، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای احداث مدارس جدید جشنواره خیران مدرسه ساز در استان و کشور برگزار می‌شود که بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان در ۱۹ اردیبشهت‌ماه در شهرکرد برگزار می‌شود.

مردانی اضافه کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز با هدف توسعه و ترویج فرهنگ خیری و جذب کمک‌های افراد نیک اندیش فعال شده است و در جشنواره سال گذشته در استان ۶۴۰ میلیارد ریال تعهد جمع‌آوری شد که بیش از نیمی از این میزان تاکنون محقق شده است.

بیشتر بخوانید

فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در ۱۷ منطقه آموزشی

وی گفت: هم‌اکنون انجمن خیران مدرسه‌ساز در تمام مناطق آموزشی استان فعال شده و برای جذب خیران از همه ظرفیت‌ها از جمله دیدار چهره به چهره، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و همچنین بانوان فعال استفاده می‌شود.

مردانی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰ موسسه و بنیاد با انجمن خیران مدرسه‌ساز همکاری دارند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۸۲ طرح خیری نیمه‌تمام در سطح استان در حال ساخت است که برای تکمیل این طرح‌ها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»