Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: دایرة‌المعارف جنگ در کرمانشاه تدوین می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  سردار مرادعلی محمدی پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش اسوه های صبر و مقاومت استان کرمانشاه اظهار داشت: این برنامه هرساله به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در سطح کشور و حتی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود

وی با اشاره به برگزاری این برنامه برای ششمین بار در استان کرمانشاه افزود:  تا به حال ۳۰۰ خانواده معظم شهدا و ایثارگران تجلیل شدند و برنامه‌های جانبی در مورد نقش زنان در دوران دفاع مقدس نیز در کنار این برنامه اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس استان کرمانشاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس را از اهداف این برنامه عنوان کرد و گفت: این افراد شاهد لحظه‌های سخت آن روزها بودند و باید به عنوان الگوهای عملی و دستیافتنی به جوانان معرفی شوند.

سردار محمدی معرفی زنان حماسه آفرین را از دیگر اهداف همایش مذکور برشمرد و ادامه داد: برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت حتما باید عناصر موثر در جنگ را معرفی کنیم و این قشر ارزشمند در کارهای رزمی و پشتیبانی تا تبلیغات و جذب نیرو نقش موثری داشتند.

وی تجلیل از مقام ارزشمند زنان حماسه آفرین با محوریت مادران زنان و فرزندان در این برنامه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: این افراد در مقاومت های سطح شهر نقش مهمی داشتند و خانواده را تشویق کردند که بمانند و مهاجرت نکنند و در حماسه هشت سال مقاومت در شهرها ماندند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان ۳۰۰۰ شهید بمبارانی داریم که نقش زنان را در مقاومت آن روزها نشان می دهد زن شهیده داریم جانبازان مقام .

سردار محمدی خاطرنشان کرد استان کرمانشاه با داشتن ۱۰۰۰ زن شهیده مقام دوم را در این زمینه در کشور داشته و در بحث جانبازان نیز مقام اول کشور را دارد که نمونه ایثارگری این قشر است و در راس آنها مادران، همسران و خانواده های معظم شهدا هستند.

وی تصریح کرد: قصد داریم رشادت‌های آنها را به قشر جوان به عنوان عناصر موثر در جنگ نشان دهیم و در این راستا زندگینامه و فعالیت آنها باید نوشته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه در حال تدوین دایرة‌المعارف جنگ است و باید قبل از بقیه استانها تدوین شود و امیدواریم قبل از سالگرد پیروزی خرمشهر جلد یک این دانشنامه رونمایی شود.

سردار محمدی به جریان‌سازی فرهنگی در خصوص این همایش اشاره‌ای داشت و گفت: الگوگیری از نقش حضرت زهرا (س) در حمایت و پیروی از ولایت در این برنامه دنبال شده و این اسوه‌هی صبر هم با الگوگیری از این بانوی بزرگ پشتیبان رهبر انقلاب هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود