Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@03:59:21 GMT

پویشی برای نجات خاک

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۹۹۹۳

پویشی برای نجات خاک

عضو شورای اسلامی شهر تنکابن گفت: برای جلوگیری از تولید شیرابه زباله‌های تر پویش "من از زباله تر خاک می سازم" پنج سال است که در شهرستان تنکابن فعالیت خود را در ۲۰۶ مدرسه با ۲۴ هزار دانش آموز این شهرستان آغاز کرده است.

علیرضا فلاحتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در آینده شهرهایی می‌توانند توسعه یافته محسوب شوند که زنده بودن خود را حفظ کرده و فقط ترکیبی از مجموعه بلوک، سیمان و آسفالت نباشند بلکه شهرهای توسعه یافته، انسان محور بوده و به‌جای آنکه دغدغه کنترل ترافیک را داشته باشند، به تردد انسان در محورها توجه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نباید شهرداری‌ها را تنها یک نهاد عمرانی دانست بلکه شهرداری مجموعه مدیریت‌های عمرانی، رسانه‌ای، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی است که باید برای زنده بودن خود، ردیف بودجه‌هایی متناسب با این حوزه‌ها در نظر بگیرد.

دبیرکارگروه توسعه پایدار شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه به اینکه از ۶۰۹ دشت تامین کننده آب کشور، ۳۰۹ دشت آن را ازدست داده ایم که به معنای از دست دادن ۵۵ درصد منابع آبی کشور است، افزود: روزانه در کشور در حدود ۶۴ میلیون کیلوگرم زباله تولید می‌شود که ۴۸ میلیون کیلوگرم آن زباله تر است، این میزان زباله ۲۰ درصد معادل ۹ میلیون لیتر شیرابه تولید می کند.

وی با بیان اینکه ابتدا جمعیت روستایی کشور باید با آموزش و فرهنگ‌سازی زباله‌های تر خود را به کمپوست تبدیل کند، ادامه داد: در این راستا پویش "من از زباله تر خاک می سازم" پنج سال است که در شهرستان تنکابن فعالیت خود را در ۲۰۶ مدرسه با ۲۴ هزار دانش آموز این شهرستان آغاز کرده که طی آن ۱۹۵ روستا طرحی به نام "سفیران سلامت در منازل" را آغاز کردند.

فلاحتکار با بیان اینکه این اقدامات باعث حذف تدریجی شیرابه زباله‌های تر می‌شود توضیح داد: استان‌هایی مانند بندرعباس، بوشهر، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان که خاک مناسب رویش ندارند با جلوگیری از نفوذ شیرابه به زمین و آب‌های آن می‌توان به میزان خاک مرغوب کشور افزود.

وی خاظرنشان کرد: این پویش را در سطح ملی نیز پیگیری کرده‌ایم که در جهت گسترش آن نیاز به همراهی رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما داریم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلودگی خاک پسماند شورای شهر تنکابن فضاي سبز شهري مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: شب گذشته تماسی مبنی بر مفقود شدن ۲ مرد ۵۹ ساله و ۳۶ ساله که به قصد کوهنوردی به ارتفاعات شهرستان بام و صفی‌آباد رفته بودند، به مرکز پاسخگویی به عملیات ۱۱۲ اعلام شد.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی انجام شده و با استفاده از تجهیزات به روز مکان‌یابی سریعاً پنج نفر از نجاتگران در قالب تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان اسفراین به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: با وجود اینکه هیچ‌گونه اطلاعاتی مبنی بر وضعیت فرد مفقودی وجود نداشت با تلاش و جستجوی پنج ساعته در تاریکی شب ۲ نفر مفقودی پیدا و به محل امن منتقل شدند.

کد خبر 6095538

دیگر خبرها

  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • نجات یک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • نجات یک راس بره آهو در شهرستان خوسف توسط پلیس
  • نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف